Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Vandaag gebeld voor een behoud bonus voor Gold. Ik gaf aan dat ik overweeg om terug te gaan naar Silver.
    Kreeg 50,- korting of 10.000 miles aangeboden voor behoud van Gold.
    Heel apart gesprek. Medewerker gaf aan dat er geen andere mogelijkheden zijn en dat de voorgaande jaren vast een vergissing was van de collega :D
     
  2. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Mijn jaar liep ook weer bijna af. Er werd eerst gevraagd of ik interesse had in de Silver kaart, maar toen ik zei dat de Silver kaart niet aantrekkelijk voor me is kreeg ik een aanbod van €75 korting of 20.000 Miles. Ben weer voor de 20.000 Miles gegaan. Kreeg dit keer geen dubbele spend aangeboden ook al was m’n spend dit jaar hoger dan de afgelopen jaren, maar heb daar ook niet om gevraagd omdat ik nu toch niet van plan ben vakanties te boeken en veel uit te geven.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  3. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,
    dan doen jullie het beter dan ik. Ik heb amex platinum (dus niet FB) en deze maand is mijn laatste maand van het contract. Ik belde eigenlijk om te vragen wanneer dit precies afloopt, maar toch aangegeven dat ik het niet aantrekkelijk vind om in de huidige situatie bijna €60 per maand te gaan betalen. Ik heb ook aangegeven andere creditcards te overwegen.
    Er werd mij echter geen enkel aanbod gedaan. Er werd slechts aangegeven of ik de huidige acties ken (zoals €200 retour als je via bol.com koopt e.d.). Ik heb aangegeven dat het mij niet om het nu gaat, maar om het hoge bedrag na dit jaar.
    Ik kon gewoon terug gaan naar Gold vertelde ze mij. En daar bleef het bij. Geen aanbieding, niks.
     
  4. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb hetzelfde gehad. Uiteindelijk meerdere keren gebeld. Uitgelegd dat als ik mijn kaart opzeg en de dag erna aanvraag ik wel de 50% korting krijg (met heel veel administratieve handelingen voor Amex en voor mij). Uiteindelijk ook voor het 2de jaar 50% korting gekregen. Daarna ook nog 4 maanden 50% korting ivm Corona dus er is best veel bespreekbaar.
     
    brandtr vindt dit leuk.
  5. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb die van mij gewoon opgezegd. Voorlopig heb ik m toch niet nodig. Over een jaar maak ik weer iemand blij via dit forum met de extra miles voor een nieuwe aanvraag ;)
     
    Robinho, MoonJ, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Oké, leuk om te horen. Het is toch zo dat je een jaar geen lid mag zijn geweest om weer die 50% korting te krijgen? Maar gelukkig voor jou hebben ze je toch weer een jaar korting gegeven. Dat lijkt voor mij nog heel ver weg! Ik heb wel al miles gekregen voor het minder kunnen gebruiken van mijn kaart.
    Ik ga over een tijdje nog wel weer een keer bellen.
     
  7. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ja, dat overweeg ik ook nog, maar dan raak je wel al je miles kwijt is het niet?
     
  8. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Nee hoor je krijgt de korting volgens de informatie van de klantenservice aan mij altijd, alleen de bonus niet. Vandaar mijn discussie met Amex over alle extra handelingen (opnieuw aanvragen priority en Privium bv).
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2020
    brandtr vindt dit leuk.
  9. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    de miles worden maandelijk overgezet naar Flying Blue dus die heb je gewoon ook na opzegging. Voor de reguliere AMEX moet je wel opletten omdat daar de punten/miles aan je kaart zijn gekoppeld (dus eerst wegzetten en dan opzeggen)
     
    Carel1 en brandtr vinden dit leuk.
  10. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Hier precies hetzelfde: Ik kreeg ook 20K miles aangeboden tegen het einde van mijn jaar lidmaatschap van Gold. Geen probleem mee hoor. Die mijlen hebben een hogere waarde dan een korting van 75 euro, en hoewel de Silver card natuurlijk wel goedkoper is, zijn de mijlen mij veel meer waard in een jaar zonder vliegen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  11. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb vandaag nog een keer gebeld. Misschien helaas, maar ik kreeg weer dezelfde dame aan de lijn. Ik heb de platinum kaart. Ze wilde niet meegaan in het verhaal dat ik de kaart kon opzeggen en opnieuw zou kunnen aanvragen om weer een jaar lang 50% korting te krijgen. Het kan wel, maar dan moet je je membership rewards binnen een maand opmaken (dus deze optie valt al af?) en ik kan dan pas vanaf 20 juli de platinum kaart opnieuw aanvragen. Ze kon ook niet garanderen dat ik dan door de procedure zou komen om een platinumkaart te krijgen. Ze vertelde dat ik maar terug moest gaan naar Gold en dan misschien over een half jaar weer upgraden naar platinum. Maar dan lijkt me dat ik over 6 maanden alsnog de volle prijs voor de platinumkaart ga betalen? Toch?
    Tenzij er iemand hier nog een tip heeft wat ik kan proberen (nog een keer bellen ofzo?), denk ik dat er maar 1 oplossing is en dat is terug naar gold.
    Is dit inderdaad het beste? Iemand dezelde ervaring en/of tips?
     
  12. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Mijn platinumjaar is in oktober begonnen en heb inmiddels al €550 korting gekregen. Heeft wel deels met mijn spend te maken denk ik. Als je een PM stuurt kunnen we wel even levelen of je pech hebt of dat er wat te halen valt! ;)
    Naamloos.png
     
    Frankb vindt dit leuk.
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Je kan toch je MR's gewoon overboeken bijvoorbeeld flying blue?
     
  14. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb ook 50% korting gekregen zelfs voor het 2de jaar en daarna nog 4 maanden 50% van het volledige bedrag per maand. Mijn uitgaven zijn niet heel hoog. Daarnaast nog 200 euro cash back. Bijna gratis dus dit jaar.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2020
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb op mijn Amex plat kaart een travel voucher die geldig is tot eind dit jaar. Daarnaast heb ik er een extra omdat een hotelboeking teruggestort is wegens annulering. Iemand van jullie ooit gelukt om meerdere vouchers tegelijk te gebruiken voor een boeking?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2020
  16. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    De cashback zit alleen op de standaard kaart toch, niet de FB variant?
     
  17. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dat klopt volgens mij maar ik heb de FB plat niet dus wie weet?
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Wsl niet. Ik heb er (nog) geen bericht over ontvangen. Maar het kadootje kwam ook pas 3 weken later dan bij de classic, dus mss komt de cashback ook nog.
     
  19. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit nu in mijn “gap year” voor de fb amex om weer gebruik te kunnen maken van de welcome bonus. Ik had gehoord dat wanneer er in de tussentijd ook een reguliere amex aangehouden mag worden en dit geen effect zal hebben wanneer ik weer een nieuwe fb amex aanvraag. Iemand hier ervaring mee?
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2020
  20. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Verrek. Net even gezocht in de mailbox en warempel een code voor een kado (dacht tot op heden dat het alleen voor de reguliere kaart was).
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2020
    Nelfrikandel en westi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina