Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou een maandje wachten. Dan zal het denk ik wel goed gaan.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Algemene voorwaarden:

    1. U kunt iedereen introduceren mits het nieuwe kaarthouders betreft. Dit betekent dat de introducé in de afgelopen 12 maanden geen (extra) kaarthouder is geweest bij American Express. Het introduceren van bestaande kaarthouders of houders van een extra kaart is dus niet toegestaan.
     
    Roderik vindt dit leuk.
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik zie dat ik 2 weken geleden 40.000 miles extra heb gekregen. Dat moet haast wel van leden van dit forum zijn geweest. Voor deze leden, heel veel dank voor het gebruik van mijn link en natuurlijk veel plezier met de FB Amex Gold.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  4. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor je hulp!
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Het is gelukt ;)
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  6. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Dat zal je altijd zien, de eerste keer dat ik met Amex bij Q-Park wil betalen gaat het niet goed .... maar gelukkig lag het niet aan Amex:

    Geachte heer Walraven,


    Bij Q-Park Soeverein was er een storing, waardoor er alleen contactloos betaald kon worden.

    Het lag dus niet aan uw credit card.


    Onze excuses voor het ongemak.


    Met vriendelijke groet,

    Q-Park Nederland

    Customer Desk
     
  7. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Ik maakt gebruik van Platinum for two via AMEX FB Platinum.
    Nu loop ik er over te denken om de kaart (heb ook de reguliere Amex Plat) op te zeggen. Als ik dat doe, verloopt platinum for two dan direct? Of blijft de status gedurende het jaar actief tot datum waarop Platinum vernieuwd moet worden van mijn partner?

    Is dat bekend onder de forumleden?
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Amex werkt toch ook contactloos?
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb P42 overgezet van mijn vrouw op mijn dochter in september. Mijn dochter kreeg direct de nieuwe status, status van mijn vrouw bleef ook plat. Nu zag ik op de website dat de kaart van mijn vrouw nog plat is geldig tot 02/2020, de status zelf (rechtsbovenin) is ook nog plat, maar de XP bar staat op gold.

    Beetje verwarrend, maar het lijkt erop dat er iig een soft landing naar gold is.
    Ik heb de kaart niet opgezegd, dus dat kan nog een verschil maken tov jouw situatie.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  10. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ja, klopt :), maar daar kwam ik afgelopen weekend in Barcelona pas achter...
     
  11. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Meestal werkt contactloos in Nederland overigens niet. In het buitenland wel veel meer is mijn ervaring.
     
  12. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Officieel heb je geen recht op soft landing en val je dus meteen terug naar bijvoorbeeld silver als je niet genoeg XP’s hebt
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat dacht ik ook altijd, dus was aangenaam verrast.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  14. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    lekker :) af en toe een mazzeltje is wel fijn!
     
  15. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Vorige week “functioneringsgesprek” gehad. +10.000 miles en drie maanden dubbele miles
     
    wilma555, Derek, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Amex heeft een nieuwe app uitgebracht "Experiences". In de app staan short cuts naar alle aanbiedingen, presales en kaartvoordelen. Binnenkort zal deze app de huidige mails hierover vervangen.
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Yes, lijkt een initiatief van Amex Noord-West Europa, in het begin grote focus op Scandinavië en nu druppelt er her en der wat binnen voor NL.
    Hier al wat reacties van IF'ers over de app: https://insideflyer.nl/forums/threa...reen-card-gold-card-etc.66/page-50#post-78328
     
  18. anique

    anique Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Advies gevraagd, ik heb een Flying Blue Amex platinumkaart. Mijn thuiswonende zoon gaat met school skiën. Ik kan de reis niet betalen met de amex kaart. Moet ik een reisverzekering afsluiten of kan hij gebruikmaken van de reisverzekering van Amex?
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Met zoiets als wintersport zou ik persoonlijk nooit gokken op de dekking van Amex, let trouwens wel op, niet elke reisverzekering dekt wintersport!

    Stel er gebeurt iets en een helikopter moet komen, dat kost in Frankrijk €500 om hem op te roepen en dan €500/minuut, dat kan nogal snel in de papieren lopen. Daarom heb ik de extra wintersportdekking a €3/maand afgesloten.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Wintersport wordt wel gedekt door Amex:

    Informatie over wintersport en bijzondere sporten: alle uitkeringen gelden voor deelname aan de meeste en gebruikelijke sportactiviteiten, inclusief wintersport. Bijvoorbeeld: kanoën, vissen, golfen, paardrijden, mountainbiking, skiën en snowboarden (inclusief buiten de piste met een gekwalificeerde gids als resort management dit als veilig beschouwt), tennissen en waterskiën.
    Sommige sporten zijn echter uitgesloten.
     

Deel Deze Pagina