Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. 7Dave

    7Dave Guest

    Zoals het uitgelegd is door de financiële afdeling, bij Platinum bouwt men limiet op door kaart gebruik. Alhoewel er geen vooringesteld limiet is, groeit het limiet afhankelijk van hoe lang men lid is, betalingsgeschiedenis en transactie volume. Ik heb tevens gevraagd voor een limiet verhoging en het antwoord was: blijf vooruitbetalen en bel eerste kwartaal 2020 op voor limiet verhoging. Ik was teleurgesteld met het antwoord. Specifiek gekozen voor Platinum als een lifestyle product, geen vorm van krediet.
     
  2. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Deze site kende ik niet, even zitten spelen en kwam er achter dat je maar een paar keer per dag mag proberen. Ben dus nog niet uit wat mijn limiet gaat zijn.
     
  3. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Super.. dat is wel een goede tip :)
     
  4. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Waarom betaal je vooruit? Neemt dit niet alle voordelen van het credit gedeelte van de kaart weg? Is de lage limiet ook niet daaraan gerelateerd? Weet dat de limiet op mijn amex vrij snel na het in gebruiken nemen al fors was verhoogd.
     
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de kaart nu anderhalf jaar en geen problemen met de limiet ( toch twee maal een ‘forse’ maand gehad). Ik denk dat vooruitbetalen niet helpt en automatische incasso je ‘score’ verhoogt.
     
  6. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Hmm..kom 10 punten tekort voor FB Gold dit jaar.. Geen tijd/zin in extra vlucht en heb net een nieuwe Amex Gold card binnen met de daarbij behorende 30xp..
    Zijn er nog mogelijkheden om die 10xp binnen te hengelen?
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Al gekoppeld met Accor voor de 5XP extra op de eerste vlucht en 5XP bij eerste overnachting in Accor hotel?

    Je hebt wel sowieso nog een vlucht te maken om die 5XP van die vlucht te krijgen, dus als je geen vlucht meer hebt staan voor december is dit geen oplossing.
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Zat daar net naar te kijken! Had wel gekoppeld maar geen 5xp gekregen voor verblijf in Sofitel Lissabon...wellicht omdat mijn werkgever dit geboekt heeft..:(
    Heb nog vlucht staan dus dat had dan gelukt...
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dan afwegen, is het je waard om Gold te behouden door een nachtje in een Accor te boeken? Of liever Zilver worden met 70XP rollover...
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Okay die 70xp blijven wel staan!? Zat aan Amex FB Platinum upgrade te denken, maar dat is dan weer zonde van die 50xp.. hmm:rolleyes:
     
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ja die 70XP blijven dan staan.

    Hoezo zonde van die 50XP? Als je nu je Amex FB Gold upgrade naar Platinum heb je dus 50 rollover XP, dan hoef je er volgend jaar nog 'maar' 130 te halen om te verlengen...
     
  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Wist niet dat ze blijven staan dan is idd die 50xp niet zonde! Thx, ff terug naar de tekentafel!;)
     
  13. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik kwam op instagram nogal een vage advertentie tegen voor het verkopen van je airline miles.

    Maar even ingevuld omdat ik gewoon benieuwd was, ga ze denk ik niet echt verkopen. Wel een beetje vreemd allemaal ben benieuwd hoe ze dit doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Het is ook verboden om FB miles te verkopen.
    Algemene voorwaarden:
    De verkoop, aankoop, handel, doorverkoop, ruil of uitwisseling van Miles of Rewards tegen enige vorm van vergoeding is verboden, tenzij anders bepaald door het Bedrijf en beschreven in Flying Blue-publicaties. Overtreders, met inbegrip van passagiers die gebruikmaken van een dergelijke Reward, kunnen aansprakelijk worden gesteld voor schade en proceskosten. XP, Miles en Rewards hebben geen geldwaarde en kunnen nooit worden ingewisseld voor contant geld.
     
    Tommy vindt dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Een ander optie is een:
    CARTE D'ABONNEMENT ANTILLES-GUYANE-RÉUNION
    Prix de la carte :
    194 € par an (1) au lieu de 269 € (2)

    Het levert je 2500 miles en 20 XP op. Je hebt er verder niets aan, geeft korting op vluchten in bovengenoemde regio. De prijs van € 194 geldt t/m 4 december.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  16. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Heel simpel, staat zelfs in de How-To van het 2e plaatje dat je toevoegd:
    Zodra je het geld ontvangen hebt, moet je ze jouw accountdetails sturen (inclusief password), zodat ze vanuit jouw account award tickets kunnen boeken.
    Naast dat je het risico loopt dat je volledige account leeggeroofd wordt, schend je ook nog eens de voorwaarden van je frequent flyer programma. Ik zou het absoluut niet doen!
     
    PennyDreadful vindt dit leuk.
  17. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Haha goed gevonden! Een tripje naar Réunion lijkt me niet verkeerd, maar zie dat de voordelen wel heel beperkt zijn:D
     
  18. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Heb besloten de kaart volledig te annuleren. Aanbod was erg magertjes. 150€ korting op de kaart en geen miles of dubbele punten. heb m'n XP bijgeschreven en kijk over een maandje of 3 wel weer of ik er weer aan ga beginnnen. Wie weet via een referral. ;)
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Om die aanbiedingen te gebruiken moet je 12mnd geen Amex kaart op je naam gehad hebben; dus over een jaartje kun je weer :)
     
  20. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Réunion staat ook nog op mijn lijstje, maar vorige keer waren de vluchttijden nogal bagger, plus in Parijs transfer van het ene naar het andere vliegveld.

    Réunion (Saint-Denis, Roland Garros Airport) staat zo nu en dan bij de promo's, omdat AirFrance er veel te vaak naartoe vliegt gok ik.
     

Deel Deze Pagina