Flying Blue 2021 - XP behouden

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door pw1979, 11 mei 2021.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Op de Flying Blue site staat voor 2021

    Als ik dan snel reken, kom ik op het volgende:

    Je hebt 600XP aan het begin en verdiend er 300XP bij. Je hebt dan 900XP. Er worden voor Platinum 300 afgetrokken: Eind resultaat: 600XP

    EN

    Je hebt 600XP aan het begin en verdiend er 20XP bij. Je hebt dan 620XP. Er worden voor Platinum 300 afgetrokken, waarna je 320XP hebt. KLM vult dat dan weer aan tot je beginstand. Eind resultaat: 600XP

    Met andere woordenm het wel of niet halen van XP heeft eigenlijk geen zin dit jaar, behalve als je echt heel ruim boven die 300XP komt. Ik moet nu 2x business naar de US. Normaal pak ik Skyteam en schrijf voor die vluchten ~150XP bij. Nu kan ik net zo goed iets anders nemen, aangezien die XP's in principe geheel niet nodig zijn.

    Zie ik iets over het hoofd?
     
    Godenzoon14, alfa_x, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Je moet enkel wel rekening houden met de datum van je status vernieuwing. Indien je een gebroken “boekjaar” hebt kan dit soms net voordelig of nadelig zijn met moment van je vlucht.
    Afhankelijk van je status heb je natuurlijk wel je FB voordelen op een vlucht, echter met Business is dit dan weer vermoedelijk te verwaarlozen.

    Je hebt ook een DM van me ontvangen.
     
    Carel1 en beuse242 vinden dit leuk.
  3. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Ha, daar zeg je wat:

    Mijn Amerika trips staan voor oktober. Dus alleen tussen nu en 30 september "verlies" ik mijn gespaarde XP's.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  4. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    In mijn geval keurig bericht ontvangen dat mijn Gold status is verlengd tot augustus 2022. Prima.
     
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Is dat werkelijk zo?
    Ik heb op 31 maart gewoon 300 van mijn 420 xp ingeleverd om mijn platinum te verlengen. Ik heb er geen 300 van FB bij gekregen of terug gekregen.
    Als dit wel gebeurt bij leden dan hoor ik dit graag, want dan ga ik een klacht indienen. Heb al 2 jaar op rij mijn bijeen gevlogen XP's ingeleverd en geen enkele handreiking gekregen. Heb ik geen probleem mee, maar dan moet dat wel voor iedereen hetzelfde zijn. Anders wil ik nog een aantal XP terug krijgen. :D

    Ik kan het niet goed terugvinden in mijn profiel. Maar vorig jaar had ik meer dan 300 XP, want ik kwalificeerde door te vliegen en 300 xp werd afgehouden. Dit jaat eindigde ik met 420 XP, daar werd 300 van af gehaald voor kwalificering en dan houd ik 120 over. Dan zou ik sowieso 180 XP bijgestort moeten krijgen tot 300 toch? (Maar waarschijnlijk had ik meer op dat moment, dus zou ik er nog meer bij moeten krijgen).
    Correct me if im wrong.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2021
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb er ook niets bij gehad, maar ik verzamel ook nu gewoon nog door.
    Zou op zich mooi zijn, al ben ik ervan overtuigd dat ik het zonder hulp ook redt. Misschien een tijdje weer dubbele xp, dat is wel een fijne regeling.
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ben het met je eens. Maar dat had ik al aangegeven, maar ik vind de regeling nogal onduidelijk. Daarnaast staat in je profiel niet exact wat de voorgaande jaren je eindstand XP was.
    Wat mij wel opvalt is dat hoe meer XP je had, hoe minder je vliegt des te meer krijg je er bij. Dus als je net kwalificeert of redelijk ruim, maar niet superruim, dan lever je eigenlijk gewoon in.
    En dat is nou net dat wat niet heel goed voelt. je was loyaal, Je vliegt, je blijft loyaal, maar je krijgt 0,0 voordeel. Je was loyaal, je vliegt niet, maar onduidelijk of je loyaal blijft, maar je krijgt wel bakken met XP kado om status te behouden.
    Zeker als je afgelopen jaar keer op keer mee maakt dat je vlak achter het gordijntje zit en voor het gordijntje totaal leeg is of vol zit met KLM personeel. :confused:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Dubbele XP zou inderdaad leuk zijn. Mijn periode loopt eind deze maand af, dus ik wacht nog even, wat er precies gaat gebeuren. Maar ik begin nu al bezorgt te worden, of ik het volgend jaar weer ga halen. Een groot deel van mijn XPs komen van grote conferentie met intercontinentale vluchten voor het gordijntje. Een aantal (vooral westerse) landen gaat het goed vooruit met vaccineren, maar conferenties met volk uit de hele wereld zie ik, al is het maar uit voorzichtigheid, nog wel een tijdje online zijn. Binnen Europa gaat er hopelijk weer wat gebeuren in het najaar, maar die 5 XP per leg zijn normaal alleen de afronding. Oh wel, er is nog 12,5 maanden te gaan, kan nog veel gebeuren.
     
    VinceG en DirkOnTour vinden dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Volgens mij hoef jeje geen zorgen te maken. Als ik naar de berekeningen kijk dan hoe minder je vliegt hoe groter de kans dat je alles behoud.
    Ik zie de eerste gecombineerde (virtueel en op locatie) congressen alweer anagekondigd worden voor sept/oct. Ik denk echt dat zodra het kan alles weer heel snel op het oude niveau is.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  10. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik maak dit jaar al mijn FB miles op, de teller komt weer op wat het was en meer dan 300xp ga ik toch niet halen. Volgend jaar weer verder sparen.
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Je ziet de toezeggingen ook vanuit de EU over toelating gevaccineerde reizigers. Vanuit de VS bijvoorbeeld, en dat doet men niet voor niks, diplomatiek moeten eerst wat plooien gladgestreken worden zodat de andere partij dat ook kan doen.

    Alleen landen zoals Australie en Nieuw Zeeland, die gaan in economisch opzicht een heel groot slachtoffer worden van het door hun gekozen beleid.

    Ik verwacht nog steeds wel een incentive van KLM om mensen weer loyaal aan het vliegen te krijgen, want daar draait het om, mensen die nu thuis zitten weer aan boord te krijgen, mensen die nu vliegen moeten dat toch wel doen en daarom eigenlijk minder interessant.
     
    VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hahaha ja begrijp ik ook wel. Maar het is toch ook een loyalty programma?
    Klinkt zo lullig om te zeggen dat de mensen die nu toch wel vliegen niet interessant zijn. Ik denk dat het tegendeel waar is.
    Persoonlijk begint het me steeds meer tegen te staan dus ik denk dat ik toch meer naar andere maatschappijen ga kijken zodra het reizen weer naar normaal aantrekt.
     
    Javadest vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Uiteraard zijn de mensen die nu vliegen zeer interessant, en eerlijk is eerlijk, de perks van de PA service is wel heel handig. Nu is deze tijd natuurlijk onzeker, maar nooit gedacht dat ik er zoveel gebruik van moest maken.

    En aan boord kan men ook wat doen, de afgelopen tijd relatief goede ervaringen gehad, vandaag niet zo, niet eens persoonlijk naar mij, maar een purser die nogal autoritair passagiers achter mij aansprak, op zich was de reden van aanspreken terecht, maar een instelling op die manier doet meer kwaad dan goed, die heeft inmiddels ook een officiële klacht van mij ontvangen over dat ze haar slechte dag niet op passagiers hoeft af te reageren, dit soort gedrag moet KLM echt korte metten mee maken, er zijn betere manieren om dit op te lossen.

    KLM kan op dit moment natuurlijk ook geen dubbele XP geven, want dat geeft een verkeerd politiek signaal af, dan is verlenging van status voor mensen die netjes het advies van de overheid om thuis te blijven opvolgen een 'veiligere' beslissing. En die passagiers hou je dan wel aan boord op het moment dat reizen weer kan en voorkom je dat ze teveel om zich heen gaan kijken.
     
    ErwinLansing, VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  14. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Het bericht werd op 2 april geplaatst op de Flying Blue site

    Landing Pages - Flying Blue (flyingblue-info.com)

    Zou wat lullig zijn als je hem hierdoor net gemist hebt.
     
  15. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik val zelf niet onder een doelgroep die voor KLM interessant is (vlieg alleen privé op goedkope tickets), maar het beleid van KLM heeft zeker invloed gehad op mijn reiskeuzes. De dubbele XP-actie had vorig jaar mij getriggered om mijn vouchers in te zetten en dit jaar heb ik tot september (dan loopt mijn status af) geen reden om voor KLM te kiezen, maar ben ik aan het azen op ST tickets naar Californië voor oktober, zodat de volgende verlenging makkelijker wordt.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Welkom trouwens PW(M) ;)
     
  17. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Toch beetje in de war gebracht door het 'Tot december 2021'.

    'Blijf platinum met 300 XP, Nodig voor 31 december 2021' is mijn kwalificatie. Kan ik dan probleemloos platinum blijven zonder alles te halen of moet ik hard mijn best gaan doen?
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb dezelfde einddatum maar heb een screenshot gemaakt van de uitleg. Daaruit lijkt mij duidelijk dat december erbij hoort. Ik had overigens ook die twijfel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    StinusPax vindt dit leuk.
  19. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Thanks! Zou een boel schelen want heb dit jaar heel veel 'vreemd' moeten gaan ;)
     

Deel Deze Pagina