First Class of Business Class ervaringen lang weekend binnenkort (verschil Skyteam etc)

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Itravelelite, 27 jan 2018.

Tags:
  1. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Beste allemaal,

    Eind maart of mei wil ik 4 a 5 dagen luxe gaan vliegen. Er zijn keuze's zat, maar ook de druk van natuurlijk eventueel KLM of BA status. Mijn vraag is het volgende:
    Hebben jullie mooie ervaringen met een firstclass product of zijn de business producten van Emirates en Quatar altijd veel beter dan eventueel firstclass Air France of BA? (BA heeft namelijk de komende tijd voor 2500 euro een firstclass aanbieding, terwijl de Asia maatschappiijen voor firstclass zo'n 4000 rekening naar Azie vragen. Business kom ik met 1700 euro bij Emirates ook ver. (ook leuk met car service?)
    Wat ijs jullie advies hierin?
    Helaas zie ik bijna geen Skyteam firstclass meer
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Heb je een of meerdere bestemmingen op het oog of maakt het niet uit? En hoezo natuurlijk?
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  3. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Mijn voorkeur is 4 dagen naar bali, even bijkomen in een mooi resort zoals Conrad Hilton. Ik zou graag een keer Emirates First willen vliegen, maar die vliegen niet naar Bali, alleen business.
    Periode 29 maart-2 april. Budget ticket: 4000 euro. (gaat pijn doen zonder punten te verdienen bij KLM of BA)
    Tips over andere mooie bestemming zijn natuurlijk welkom, ben niet zo bekend in Azie en stranden.
     
  4. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Er zijn zoveel mooie (strand) bestemmingen, dus dat wordt moeilijk. Ik kwam deze pagina tegen, klaarblijkelijk zijn er ook best veel F cabines (meer dan ik dacht in ieder geval). Je zou met Garuda van Heathrow naar Jakarta kunnen vliegen, of AF naar Singapore en dan doorvliegen bijvoorbeeld. Je kan ook van Brussel naar Dubai met de nieuwe F van Emirates vliegen. Genoeg mooie hotels aldaar, evenals stranden en het weer is er ook prima nu.
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  5. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Het is uiteindelijk Emirates business geworden met vluchten op de A380 van AMS Ben benieuwd naar de beroemde bar. In bali 3 nachten in Sheraton Bali Kuta Resort en dan weer terug.
    Vluchten via Kayak geboekt a retour 2450 euro, hotel kost weinig, 90 euro als platinum member
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Veel plezier! Vergeet je ervaringen niet te vermelden alhier. :)
     
  7. Kan je niet via Kuala Lumpur? Die vlucht heeft de nieuwe bar... erg mooi geworden..
     
    Itravelelite vindt dit leuk.
  8. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Yep geboekt:

    Your flight itinerary:
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Outgoing:
    FLIGHT EK 148 - Emirates 29-3-2018
    DEPARTURE: Amsterdam, NL (Schiphol Intl.) 29-3-2018 15:20
    ARRIVAL: Dubai, AE (Dubai) 29-3-2018 23:59
    BOOKING CONFIRMED, Business DURATION: 06:39

    -----------------------------------------------------------------------------
    FLIGHT EK 360 - Emirates 30-3-2018
    DEPARTURE: Dubai, AE (Dubai) 30-3-2018 01:25
    ARRIVAL: Denpasar, ID (Ngurah Rai) 30-3-2018 14:35
    BOOKING CONFIRMED, Business DURATION: 09:10

    Return flight:
    FLIGHT EK 3591 - Emirates 2-4-2018
    DEPARTURE: Denpasar, ID (Ngurah Rai) 2-4-2018 19:20
    ARRIVAL: Kuala Lumpur, MY (Kuala Lumpur Intl.) 2-4-2018 22:15
    BOOKING CONFIRMED, Business DURATION:02:55
    OPERATED BY: Malaysia Airlines, MH
    -----------------------------------------------------------------------------
    FLIGHT EK 343 - Emirates 3-4-2018
    DEPARTURE: Kuala Lumpur, MY (Kuala Lumpur Intl.) 3-4-2018 01:55
    ARRIVAL: Dubai, AE (Dubai) 3-4-2018 04:55
    BOOKING CONFIRMED, Business DURATION:07:00

    -----------------------------------------------------------------------------
    FLIGHT EK 147 - Emirates 3-4-2018
    DEPARTURE: Dubai, AE (Dubai) 3-4-2018 08:05
    ARRIVAL: Amsterdam, NL (Schiphol Intl.) 3-4-2018 13:15
    BOOKING CONFIRMED, Business DURATION:07:10

    -----------------------------------------------------------------------------
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. Wow goed gedaan. De nieuwe bar vind ik echt 10x beter dan de oude... als ik naar Bali ga, dan pak ik op Kuala Lumpur Airasia Flatbed... ook echt een aanrader! Btw de Emirates lounge in Kuala Lumpur is echt super!!!!!! Je moet nu nog ff kijken welke lounge je in Dubai pakt... heenweg zou ik B lounge doen en terug A lounge (elke gate heeft zijn eigen lounge) (direct vanuit de lounge het vliegtuig in) voor tips op Bali kan je me ook contacten... ook voor chauffeur
     
    BIndair, lloydje33 en Itravelelite vinden dit leuk.
  10. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Mocht je kunnen upgraden in de A380 naar First, dan echt doen. Ik kan uit (meerdere) eigen ervaring(en) zeggen dat het altijd lachen blijft om te douchen terwijl je vliegt!
     
  11. Zeker doen, maar kan alleen op de vlucht Ams-Dxb en terug....andere is 2 class
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik kom in april 2x door Dubai, beide keren in First. Ben van plan flink te gaan genieten van de F-lounge op de A concourse. Is het de moeite waard om ook de F-lounges op de B en C concourses te proberen? Is er een significant verschil?
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  13. Daandeluxe

    Daandeluxe Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Niet echt nee, op A heb je wel een leuke cigar lounge mocht je daar zin in hebben :)

    Je kunt wel alvast een mail sturen naar de Timeless Spa om een massage te boeken, die kan je dan op een concourse naar keuze gebruiken.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  14. In B zit de spa in de lounge en in A er net iets buiten. Ik zou ze beiden checken... zolang je maar niet naar de C lounge gaat!
     
    BIndair vindt dit leuk.
  15. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Das een goed idee, ga ik zeker doen. Hoorde dat het best druk kan zijn in die Spa.
    Lekker hoor, een massage en daarna ff lekker douchen in het vliegtuig :D
     
  16. Zeker doen,

    Btw welke route vlieg je?
     
    BIndair vindt dit leuk.
  17. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    AMS-DXB-HKG-DXB-AMS
    Ik vertrek op een maandagavond, donderdagmiddag weer terug. Drie keer een A380, en een keer de 777. Heen met een volle dag in Dubai, daarna een dag in Hong Kong. Terug wordt ‘t nachts een stekje vinden in de F lounge in Dxb denk ik (niet dat dat nou zo erg is :) want dan aankomst rond 23 uur en vlucht naar Ams in de ochtend. Al met al een fijn tripje. Drie keer douchen in de lucht, jeej :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. Shit niet in de nieuwe 777 first??? Probeer op brussel te vliegen zou ik zeggen
     
    BIndair vindt dit leuk.
  19. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ja, beetje pijn doet dat wel. (first world problems). Zou trouwens alleen voor de terugvlucht dxb-bru gelden. Als ik de kans krijg wijzig ik 'm nog, anders is het zoals het is. Nog steeds geen reden tot klagen :)
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina