Filipijnen in juli/augustus

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Flying doc, 7 jun 2015.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hi all,
    Wie heeft er nog tips voor de Filipijnen in de maanden juli/augustus? Vooralsnog voorgenomen om intramuros te doen in manilla, de Taal-vulkaan en wat "onbewoonde-maagdelijke-strandjes". Bordecay probeer ik te ontwijken wegens het imago als Cherso van de Oz. Ik hou erg van food & drinks, cultuur en watersporten.
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Flying Doc,
    Boracay is zeker leuk maar inderdaad niet hetzelfde zoals het vroeger was. Het is en blijft wel een gaaf eiland!
    Palawan schijnt mooi te zijn, wil ik volgende keer naar toe. Baguio in het noorden van Manila is mooi en iets verder heb je de Banaue rijstterrassen. De Chocolate hills zijn leuk en als je daar toch op Bohol bent, kan je de tarsiers bezoeken en het insectenmuseum.
    Mijn familie komt uit Iloilo, dus daar ben ik dan ook heel vaak. Leuke stad.
    Veel plezier!
     
    Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    PS:
    over Intramuros: het is een mooie plek, maar het is daar wel een ontzettend zooitje daar. En als je toch daar in de buurt bent, bezoek dan de oudste kerk van Manila. Hou je van winkelcentra, ga dan naar de Mall of Asia of naar Greenbelt. Bij Greenbelt heb je leuke restaurants en als je van eten houdt, gan dan vooral naar de foodcourts van de malls. Daar is veel lokaal eten. Rizal Park is ook erg leuk om door heen te wandelen, dat park heeft een bijzondere geschiedenis.
    Qua duiken is mij verteld dat je dan in Camiguin moet zijn. Ik ben ook op Siquijor geweest, eiland van de zwarte magie. Niks van gemerkt maar wel ontzettend mooi. Huisje aan het strand, lekker eten en met de scooter het eiland verkend.
    Wees voorzichtig met de locals, ze zijn heel lief, maar sommigen ruiken ook geld, zeker als het gaat om vervoer.
     
  4. charley020

    charley020 Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Afgelopen januari en februari in de Filipijnen geweest. Fantastisch land! Boracay overslaan. Natuurlijk prachtig maar zonde van je geld. Een super klein eiland met een Starbucks en pizzahut..Stond niet in verhouding met de rest van de Filipijnen. Land heeft gelukkig 7000+ eilandjes. Palawan daarintegen schitterend. Internet is waardeloos daar en je kan je klok op er op gelijk zetten dat 19.02 de stroom eruit schiet in El Nido maar elk redelijk hotel heeft een generator. Mocht je echt inhoudelijk tips willen laat maar weten!
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina