FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Natuurlijk verandert het klimaat, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan.
    Je kan Bijvoorbeeld ook je woning energiezuinig maken, minder vlees eten of geen kinderen nemen. Ik begrijp sowieso niet dat er vooral veel word gesproken over symbolische maatregelen die vrijwel geen effect gaan hebben zoals vliegtaks en het minder hard rijden. Terwijl de voornaamste oorzaak van de klimaatverandering, maar ook bijvoorbeeld de vervuiling, dichtgeslibde wegen, woning schaarste en energieproblematiek is dat we met steeds meer zijn. En in plaats van een kindertaks bestaan er juist heel veel kinder subsidies.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2019
    ACE48 vindt dit leuk.
  2. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Amen!

    Zullen we nu weer lief doen tegen elkaar?
     
  3. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    90XP Run HAM-AMS-CDG-FRA-MAD-FRA-CDG-AMS-HAM geboekt in Z klasse voor weekend in Madrid, nog altijd ruime beschikbaarheid.
     
    MRB, lloydje33, Thijsk en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Voor welke prijs? En FRA-MAD-FRA op de LA 787?
     
    TimKL_90, Thijsk en Johan10 vinden dit leuk.
  5. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Ik kijk even mee want ik heb nog veel te leren. Ik vind alleen maar 90 XP met HAM-AMS-CDG-MAD. (met een airport change)
    Ben toch razend benieuwd hoe jullie dat opbouwen. Zoals Dutchskies zegt met FRA erbij lukt mij dat dus gewoon niet in ITA /GF.
     
  6. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb er al met al €420 voor betaald. FRA-MAD-FRA is inderdaad op de 789 van LATAM.

    Sommige zaken laten zich niet prijzen in ITA / GF. Deze constructie is alleen mogelijk icm sommige OTA's. Onder meer Priceline en Expedia werken in deze, maar het hangt nogal af van datum, start- en eindbestemming (HAM,HAJ,BRE,DUS etc) en een portie geluk of je de Air France connectie via CDG te zien krijgt. Verschillende domeinnamen van Expedia proberen kan ook werken, ik heb uiteindelijk de heenvlucht weten te boeken via de Deense Expedia, en de terugvlucht via (de Amerikaanse) Priceline.

    GF gebruiken om te zien op welke data het LATAM segment goedkoop is geeft wel een goede richtlijn over welke datums mogelijk zijn. Daarna zoeken op de segmenten HAM/HAJ/BRE/DUS - AMS, AMS-FRA en FRA-MAD. Forceren via CDG middels extra segment zal geen resultaten opleveren. Ook kom je niet uit onder een overnachting in Frankfurt op de terugweg. Op de heenweg prijs je DUITSLAND-AMSTERDAM op dag 1, en de rest op dag 2. Op de terugweg MAD-FRA op dag 1 en de rest op dag 2. Nogal wat haken en ogen dus.

    Overigens redelijk curieus dat mijn creditcard gewoon belast is door KLM en het ticketnummer met 074 start (ook KLM uitgifte). Ik had het vermoeden dat de truc hier bij LATAM lag, en niet bij KLM..
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2019
    Ambtenaruh, lloydje33, beuse242 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Ah kijk, bedankt voor de uitleg. Zat al te zoeken via de Duitse OTA billigflug e.d. maar dat lukte dus ook niet. Ik ga weer verder puzzelen thx :)
     
  8. NeRmAH

    NeRmAH Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Krijg je gewoon je XP's voor HAM-AMS-CDG-FRA als je MAD niet aandoet, maw LATAM skippen (wel boeken) en vanaf FRA terug?
     
  9. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Het zijn twee aparte boekingen, i.e. HAM-AMS-CDG-FRA-MAD en MAD-FRA-CDG-AMS-HAM. Als je een leg skipt, vervalt de rest van je boeking. Dus op de heenweg kun je FRA-MAD prima skippen, je hebt HAM-AMS-CDG-FRA immers reeds gevlogen.

    Voor een evt terugvlucht vanuit MAD werkt dat niet. Als je MAD-FRA skipt vervalt ook FRA-CDG-AMS-HAM. Hetzelfde geldt voor je XPs, die krijg je alleen voor gevlogen legs.

    Als je haast hebt en het alleen voor de XPs doet kun je natuurlijk wel boeken:
    Boeking 1:
    dag 1. HAM-AMS
    dag 2. AMS-CDG-FRA
    trein\vlucht van Frankfurt naar Hamburg
    Boeking 2:
    dag 2: HAM-AMS
    dag 3: AMS-CDG-FRA

    In beide boekingen laat je FRA-MAD vervallen, maar zo krijg je alsnog 90XP. Moet te doen zijn voor ongeveer €400 euro.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2019
    Pedro1989, Daan3 en NeRmAH vinden dit leuk.
  10. NeRmAH

    NeRmAH Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Top, met behulp 12k miles en 285 euro heb ik dan een tripje AMS-HAM-AMS en AMS-CDG-FRA-AMS die me 45XP oplevert. Dank!

    2 dagen voor nodig dus zonder treinen / auto gedoe. :)
     
    dutchskies vindt dit leuk.
  11. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Tot zover een prima run. HAM-AMS-CDG-FRA is, op een 2-urige vertraging met AF na, zonder problemen verlopen. Zometeen FRA-MAD op Latam met de CC-BGO, hun (vooralsnog) enige 789 met een nieuwe business class. De Air Canada Maple Leaf lounge met wie LA een contract heeft is verder ook uitstekend.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2019
    Godenzoon14, DirkOnTour, Jurian en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Fritsie

    Fritsie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    De alitalia 20% deal is terug.
    20% korting op vluchten naar EU, Afrika en midden-oosten.
    Helaas wel alleen vandaag nog te boeken (vluchten die plaatsvinden tussen januari en april 2020).

    Code:
    LUCKY20NL (of BE of DE afhankelijk vanwaar je wilt vertrekken).
     
    MRB vindt dit leuk.
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    En er zijn net zoveel wetenschappers die zeggen er geen sprake is van klimaatverandering.. zeg t maar..
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. jderks

    jderks Newbie Premium Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    #citationneeded...
     
    dutchskies en LeidenHub vinden dit leuk.
  15. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dit meen je niet echt, toch?
     
    dutchskies, LeidenHub en MRB vinden dit leuk.
  16. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    natuurlijk wel #klimaatoptimist
     
  17. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Kunnen we terug on topic svp? Milage en XP runs. Als u over het klimaat wilt praten, dan op een ander forum svp.
     
    MoonJ, MVA20, Rayni en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Is het wel zo dat je na Plat for 2 een soft landing krijgt? Ik heb ook andere berichten gelezen. Ik ga het zelf meemaken, volgens mij vlieg ik gelijk van Plat naar Explorer komend jaar.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Plat for 2 geeft geen soft landing. Een soft landing geldt alleen voor de hoofdkaarthouder.
     
    beuse242 en Arjan69 vinden dit leuk.
  20. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Officieel niet, maar het gaat nogal eens niet helemaal goed :D
     
    Arjan69 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina