FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Volgens mij is dit alleen mogelijk als de connecting time op CDG minder is dan 45 minuten (MCT), of bij andere Irrops, dan kun je vragen om omgeboekt te worden.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Klopt inderdaad. Zonder kosten dan. Als je bereid bent om te betalen kan er vast van alles. ;)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  3. JdV

    JdV Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Goedemiddag. Ik ben FB Gold en moet nog 120 xp om platinum te worden. Het liefst maak ik 2 vluchten in de BC. Vanuit AMS via CDG naar een bestemming, zo vroeg mogelijk, en dezelfde dag weer retour zodat ik ‘s avonds weer in AMS aankom en dus op 1 dag in totaal 60XP verzamel.
    Heeft iemand een goede tip of een tool om dergelijke vluchten te zoeken? Maakt niet zoveel uit op welke dag, zolang het maar voor 30 april 2020 is.
     
  4. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Alitalia heeft elke feestdag wel een kortingscode. Wellicht dat er met black friday een ams fco x fco ams is.
    Edit: voor 350ish
     
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Je kan dit doen voor bijna elke bestemming die AF meer dan 1x per dag aanvliegt. Denk aan: Oslo, Kopenhagen, Madrid, Rome, Turijn, Londen, Newcastle, Dublin, Warschau, Geneve etc.

    Tools zie je hier goed voor kan gebruiken zijn Google Flights en Flightconnections.com, of ITA matrix.
     
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik zou mezelf even heel goed afvragen of platinum voor jou wel zin heeft als je er 2x(!) een prijzige run voor moet doen, en er tussen nu en april niet op natuurlijke wijze dichterbij komt.
    Als je er echt op gebrand bent, dan is Google Flights je vriend. Even de wereldmap aanzetten, dag kiezen en kijken welke bestemming het goedkoopste is.
     
    George1, Johan10 en Frankb vinden dit leuk.
  7. JdV

    JdV Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Dank, ga ik zeker even naar kijken
     
  8. JdV

    JdV Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Dank, google flights gebruik ik idd al af en toe, ga er nu even in duiken.
     
  9. JdV

    JdV Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Dank, ik wil platinum worden omdat ik dan via Platinum for 2 mijn vrouw ook platinum status kan geven.
     
    beuse242 en Johan10 vinden dit leuk.
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Daarnaast krijg je ook een soft landing naar Gold als je niet opnieuw kwalificeert. Dus eigenlijk heb je nu 2 jaar status voor een eenmalige investering.

    Vergeet ook de 60xp niet van je Amex FB plat kaart, de platinum voor 2 word hier ook erg gewaardeerd.
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Hoewel er al een verklaring is gegeven blijf ik dit fenomeen toch wel verwonderlijk vinden dat men een status wil halen en zich in allerlei bochten gaat wringen om dat te doen.
    Natuurlijk, als je 10 XP te kort komt voor de Platinum status dan zou ik, gezien de geringe investering, dit wel doen omdat de opbrengst (gratis stoelkeuze in EC dit wel waard is).

    Maar als je nog 120XP nodig hebt en tussen nu en april kom je daar niet in de buurt met reguliere vluchten dan is de vraag hoe goed die investering is, natuurlijk, je hebt een 'soft landing' op gold, maar je bent dan wel de verzamelde XP voor gold kwijt en je blijft schipperen om een status te behalen.

    Nu heb ik een luxe positie, meer dan 100 vluchten per jaar met tegenwoordig meer dan 80% KLM heb ik geen enkele moeite om de status te halen, voor mij is juist de overgang naar XP het beste wat KLM kon doen, want de segmenten haalde ik vroeger ook wel, maar je mocht die niet meenemen, enkel de miles, bij de XP kan dit wel.
     
    Johan10, arjen05, danfl44 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Dat is de andere kant van de hobby, en iets wat men echt goed in de gaten moet houden. Status verzamelen is verslavend, maar we moeten ons er niet in vastbijten zonder te kijken naar de kosten en de voordelen. Zo'n Platinum brag-tag en het handjevol (waardevolle) voordelen voelt zeker goed, maar voor de prijs van een paar 'runs' heb je tegenwoordig een discounted J ticket naar een echte toffe bestemming.
    Zodra je aan one-day returns gaat denken, moet je jezelf ernstig afvragen of je verder wel genoeg 'normaal' vliegt om goed gebruik te maken van de status.
     
    lloydje33, Godenzoon14, Johan10 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Voor mij geldt bovenstaande gedachte ook zeker, verslavend maar wel goed blijven rekenen als je het van runs moet hebben. Daarentegen, ik ben ook langzaam maar zeker grote fan geworden van one day returns. 6 Uur in de ochtend vliegen, bakkie koffie en een stukje varen in Stockholm en weer naar huis. Super geinig :)
    Status is dan ook wel weer heerlijk voor betere stoelen af te rekenen....
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  14. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    en wat nu als je vliegen gewoon leuk vind :)
     
    Thijsk, Mikey, Caroline en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vooral geen last krijgen van vliegschaamte dan ;)
     
    danfl44, Daeni, Mikey en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Vliegschaamte is een marketing hype van de groene gekkies, aangezien ik een klimaatoptimist ben en niet geloof in de verkooppraatjes van Klaver en Jetten komt dat niet voor in mijn woordenboek.
     
    Flyer1981 en Thijsk vinden dit leuk.
  17. wilma555

    wilma555 Newbie Premium Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Of dit jaar nog mee doen aan de actie (zie homepagina) om binnen 3 maanden 90XP te verzamelen en FB gold te worden (kan nog net voor 31-12)!! Ik heb hem zojuist afgerond en nu wachten op de officiële status.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Wat wordt er precies "gemarket" (re: marketing hype) of "verkocht" (re: verkooppraatjes) dan?

    Het maakt helemaal niet uit of jij gelooft dat het klimaat op de aarde verandert; die verandering gebeurt ook wel als jij er niet in gelooft. Het staat onherroepelijk vast dat het klimaat verandert. Nu verandert het klimaat altijd, maar we kunnen in historische modellen zien dat het nu sneller gebeurt dan ooit tevoren, met name sinds de jaren '90 en het lijkt niet geheel toevallig dat dit samenvalt met het moment dat China de markt opent naar de rest van de wereld. Er zijn prachtige grafiekjes van klimaatverandering, maar je kan bijvoorbeeld ook kijken naar hoe vaak een elfstedentocht wordt georganiseerd... De eerste was in 1909 (110 jaar geleden) en er zijn er 15 geweest, dus gemiddeld eens per 7-8 jaar. De laatste is van 1997 (22 jaar geleden), de laatste daarvoor was in 1986 (33 jaar geleden). In de eerste helft van de 110-jarige geschiedenis (1909-1964) werden er 12 elfstedentochten georganiseerd, in de tweede helft (1965-2019) maar 3. Neem daarin mee dat het in 1945 koud genoeg was om een elfstedentocht te organiseren (de beroemde hongerwinter), maar mensen iets te druk waren met iets anders...

    Het maakt ook niet uit of jij gelooft dat broeikasgas bijdraagt aan de verandering van het klimaat of de opwarming van de aarde. De bijdrage aan klimaatverandering gebeurt ook wel als jij er niet in gelooft. Ik werk aan een universiteit (Harvard), dus ik zal ongetwijfeld een groene gekkie met een linkse hobby zijn, maar er is geen enkel wetenschappelijk onderwerp als waarover zoveel consensus is als dat [1] het klimaat verandert en [2] door mensen gecreëerde broeikasgassen bijdragen aan deze klimaatverandering. Als je je best doet kan je ongetwijfeld een wetenschapper vinden die dat betwist, maar ik kan ook wetenschappers vinden dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden, en er op 4 juni 1989 niks bijzonders gebeurde op het Tiananmen Plein in China. Dat er een wetenschapper een andere mening heeft betekent niet dat er geen consensus is.

    Kortom, geloof in de "marketing hype" of "verkooppraatjes" doet er helemaal niets toe voor de realiteit. Hoe je om gaat met die realiteit is iets anders. Het klimaat verandert en de vraag moet niet zijn óf dat gebeurt, maar hoe we daar mee om gaan om het dragelijk te maken en wie de zwaarste lasten gaan dragen om het op te lossen.

    Als je klimaatbeleid blijft zien als iets dat 'links' is, dicteert links dus het beleid over klimaatverandering. Dat is dom, want het klimaat is niet links of rechts. Als je het aan links overlaat krijg je belasting op vervuilende acties (carbon tax), gaat de middenklasse meer betalen dan armen (zwaarste schouders zwaarste lasten), en krijgen we een belastingslurpend overheidsorgaan dat de markt gaat reguleren. Als dat iets is waar je hart sneller van gaat kloppen, moet je vooral niet in de "marketing praatjes" geloven en kan links zijn gang gaan. Als je denkt, goh, misschien kan marktwerking hier iets oplossen, of zijn er andere 'rechtse' plannen om iets aan klimaatverandering te doen. Rechts gaat het in ieder geval niet redden door klimaatverandering te ontkennen en te zeggen "nee dat wil ik niet" tegen alle plannen van de 'linkse gekkies'. Links staat 3-0 voor op klimaatbeleid en als je dat niet wil, heeft "niet geloven" in klimaatverandering geen zin om de wedstrijd in je voordeel te beslissen.
     
    vlieger76 en Sandor vinden dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Hmz.. ik vermoed dat de auteur niet is afgestudeerd op Aristoteles gezien de gebruikte argumentatie. Maar als newborn Flying Blue Ultimate meng ik me vanzelfsprekend niet inhoudelijk in de discussie. Ik heb vaker gevlogen dan de Elfstedentocht geschaatst, dus heb minder autoriteit dan de auteur hierboven om enig verband te leggen.
     
    TimKL_90, Thijsk, westi en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    dat mag jij vinden, jij kan er ook voor kiezen om niet te vliegen. Ik blijf bij mijn standpunt net zoals een hele grote groep andere met gezond verstand.
     
    Ambtenaruh en Thijsk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina