ff een vraag, als ik een segmentenrun doe vanaf Antwerpen moet ik de misschien de avond ervoor al daarheen, welk hotel is dan aan te raden?
Om het jaar goed te beginnen heb ik een weekend Boedapest geboekt via CDG. Voor 170 euro, 4 segmenten. Dat dacht ik tenminste. Helaas bleken het mini-fares, wat je bij het online boeken totaal niet kunt zien. Telefonisch 30 euro bij betaald om toch nog te kunnen levelen.
Daarom is AF voor mij wat betreft segmenten eigenlijk geen optie meer; alles wat via AF goedkoop is is alleen maar Mini-Fare. Nu zit je op 50 EUR/segment; is nog wel te doen, maar eigenlijk ook een soort bovengrens.
Park Inn aan het plein schijnt wel goed te zijn. Ik heb zelf in het Radisson Blu Astrid (ook aan plein) geslapen, maar da's een beetje duurder dan Park Inn, maar ook (een beetje) meer up-scale.
Volgens de ITA matrix is de treinreis vanuit Antwerpen ook de dag ervoor te doen, zodat een hotel overnachting niet nodig is. Het lukt me echter niet dit online voor elkaar te krijgen. Kan dit alleen telefonisch, met bijbehorende extra kosten?
ja, dat kan alleen telefonisch. Afhankelijk van je woonplaats en itinerary kun je ook 's ochtends vroeg naar ZWE reizen en dan direct weer terug.
Wat zijn ZWE vluchten trouwens duur geworden zeg. Bijv. AMS-MAD kost €99 en ZWE-MAD €217 het hele jaar door. En de 3 stops richting Italie (VCE en BLQ) kosten nu €316!!
Ik ben komende zomer van plan om naar Canada en USA te gaan. Goedkoper vanaf BRE en goed voor de segmentjes =) Nu alleen het volgende probleem: op ITA het volgende mooie plan gesmeden voor de heenreis... BRE - AMS - ATL - LGA - YUL maar ik krijg dit onmogelijk geboekt via de KLM site... Iemand die een oplossing heeft? Dan ben ik alvast lekker op weg naar zilver voor 2015 =)
Er staat een mooie deal van DL op FT. In maart 495 euro in de v klasse van milaan naar Sao Paulo met twee stops each way.
Hallo allemaal, Ik ben nieuw in de segmentrun wereld en zit me er dus nu een beetje in te verdiepen. Op dit moment heb ik nog 11 segments nodig om silver te halen (wat ik voor mezelf als doel heb gezet) en ik ben even een beetje de regels voor mezelf op een rijtje aan het zetten, dit is wat ik tot nu toe begrijp: - Zolang iets een KL vluchtnummer heeft (al is het codeshare) zit ik goed - Vermijd Airfrance vanwege kans op minifare - Antwerpen als uitgangspunt nemen ivm extra segment - Air Europa ook vermijden - Thalys ticket moet opgehaald en afgestempeld worden, anders geen miles Klopt dit verhaal een beetje (en dan met name het thalys verhaal)? Dan wat betreft routes, ik begrijp dat ZWE-VCE en ZWE-BLQ een soort no-brainers zijn wat betreft running (ca. 30€/segment). Zijn er nog meer van dat soort routes of is het altijd een beetje kijken en gokken? Alvast bedankt!
Hey! -Inderdaad met een KL vlucht nummer zit je goed. Dit is overigens geen verplichting. Ik vlieg binnenkort bijvoorbeeld op een Delta nummer en daar krijg ik ook gewoon miles en segmenten voor. -Air France is tricky inderdaad. Wel van het social media team gehoord dat ze het transparanter willen maken. -ZWE is zeker een goed start punt. -Air Europa is niks mis mee in mijn ogen. -Op de heenweg wel. Terug volstaat ophalen bij de NS balie. Stempelen is dan niet nodig. No brainers zijn het op het eerste gezicht inderdaad. Wel moet je de kosten voor een hotel etc hier wel nog even bij rekenen. VCE en BLQ zijn de enige die ik zo kan bedenken. Maar volgens mij kun je ook voor een zacht prijsje naar wat plaatsen in Spanje. Kijk ook is naar ingenestelde vluchten. @Sanne von Kriegenbergh heeft hier is een artikel over geschreven. http://ikvliegveel.com/segment-running-flying-blue/
@tobitronics - Zolang iets een KL vluchtnummer heeft (al is het codeshare) zit ik goed --> klopt helemaal. - Vermijd Airfrance vanwege kans op minifare --> op de AirFrance website kan je hier gemakkelijk rekening mee houden, en ook op de KLM website wordt tegenwoordig in de meeste gevallen aangegeven dat je 0 miles spaart wanneer het om een Mini-fare gaat. Voor de zekerheid kan je altijd de tariefvoorwaarden op de KLM website checken: zolang de tariefcode niet eindigt op een 9 zit je goed qua Mini-fare. - Antwerpen als uitgangspunt nemen ivm extra segment --> voor segment-runs is dit inderdaad een goede optie. Vergeet niet de stappen te doorlopen die noodzakelijk zijn om je miles/segmenten toegekend te krijgen, zie bijvoorbeeld http://ikvliegveel.com/klm-per-bus/. - Air Europa ook vermijden --> AirEuropa kent een aantal tariefklasses op binnenlandse vluchten, die niet in aanmerking komen voor het sparen van miles. Op niet-binnenlandse vluchten spaar je altijd miles, en dus ook segmenten. Vaak is het wel zo dat wanneer je een boeking maakt waar zowel binnenlandse vluchten als niet-binnenlandse vluchten in voorkomen, de binnenlandse vluchten wel in aanmerking komen voor het sparen van miles. Dit kan je uiteraard tijdens de boeking checken met de tariefklasse en de bijbehorende tariefstructuur-tabel voor AirEuropa (http://www.flyingblue.com/earn-and-spend-miles/airlines/partner/172/air-europa.html). - Thalys ticket moet opgehaald en afgestempeld worden, anders geen miles --> klopt, zie de link in punt drie (geldt uiteraard ook voor wanneer je met de KLM-bus reist)