FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    ik kies eerst meerdere bestemmingen en vul dan de velden "van en naar" in AMS, CDG, etc 4 regels en heb ook de juiste data gekozen..vreemd of ik doe wat verkeerd :confused:
     
  2. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik kies gewoon AMS als vertrek, FRA als aankomst. Vervolgens uit de lijst met vluchten pak ik de vluchten met 1 overstap..... soms moet je het lijstje met vluchten eerst even uitklappen (Laat meer vluchten zien) voordat hij de vluchten met overstap weergeeft

    Schermafbeelding 2014-12-05 om 18.20.36.png
     
    Skywalker88 vindt dit leuk.
  3. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    thanks had idd zelf ook al geprobeerd AMS als vertrek en FRA geprobeerd, dan werkt het wel. blijkbaar geeft de optie meerdere bestemmingen wat problemen :)
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik denk dat 'ie bij 'meerdere bestemmingen' het ticket per los onderdeel gaat opbouwen (met bijbehorende prijs). Als je gewoon iets uit het 'standaard' aanbod pakt, waar toevallig een overstap bij zit, is het veel eenvoudiger.
    Mijn ZWE-AMS-CDG-BIO en retour route heb ik ook gewoon van het lijstje gekozen.
     
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Meerdere bestemmingen werkt ook vaak niet als je de zelfde dag door wil vliegen. Ik zou ook voor het standaard aan bod gaan. Echt stukken goedkoper.
     
    Skywalker88 vindt dit leuk.
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    segmentrunning op doordeweekse dagen kan vrij duur worden, omdat je van KLM minimaal 3 nachten of een zaterdagnacht op je bestemming moet verblijven. Daarom zie je de meeste segment-runs van forum-leden ook op za-zo.
    Als alternatief kun je tickets in tegenovergestelde richting boeken, dan heb je minder last van die 3-dagen requirement en zit je ook niet vast aan kosten voor een hotel.
     
  7. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    heb je hier ervaring mee? want ik zie alleen de mogelijkheid dat je om 14:10 aankomt in FRA en 14:50 vertrekt in FRA. Is zo'n korte overstap te doen?
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2014
  8. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik was laatst op zoek naar zo'n constructie voor Madrid en toen kwam ik onderstaande tegen... prijstechnisch nog niet helemaal optimaal , maar moet je
    een goed idee geven... onderstaande is gewoon via KLM.com te boeken.

    Voor wat betreft je gevonden FRA vlucht , is het outbound toestel hetzelfde als het inbound toestel? m.i. zou je iig op Frankfurt meteen weer bij de gate kunnen plaats nemen mits je online bent ingechecked.....

    Schermafbeelding 2014-12-21 om 21.03.33.png Schermafbeelding 2014-12-21 om 21.05.14.png
     
    vdb1988, rezag en Brunoweilo vinden dit leuk.
  9. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Maar bij de vluchten van AirFrance moet je wel uitkijken dat je geen MINIFAREs geboekt hebt, want die leveren geen miles en segmenten op, ook niet als je via KLM boekt. Althans was dat bij mij het geval.
     
  10. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja MINIFARE's... Ik heb daar toevallig van de week contact over gehad met KLM. Ook die mensen in het call center begrijpen er niks van. Er staat namelijk op je e-ticket wel dat die bucket miles geeft.
     
  11. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Hebben ze mij bij KLM ook verteld: als het ticket via KLM geboekt is (KLM-ticketnummer, niet vluchtnummer) dan geeft het ook miles en segmenten. Was dus niet zo.
    Tot nu toe, ga nog eens bellen.
     
  12. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ja in Fra is dat goed te doen aangezien het als op Schiphol je gewoon in de terminal aankomt en je gelijk weer in de gate kunt gaan zitten en wachten
     
  13. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik vermeid echt alles AF.. dit jaar 14 vluchten geboekt die ALLEMAAL mini fares bleken te zijn.. : Ik was niet erg blij!
     
  14. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Dus hoe kom je er achter of het een minifare is?
     
  15. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik zie trouwens net dat domestic spanje bij Air Europa ook 0 oplevert.. (want dan zit je rond de 20 euro per segment)
     
  16. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Domestic Italië bij Alitalia AZ ticket ook, 0 Miles. Ik heb dit jaar 2x gehad, ticket bij Alitalia gekocht.
    Flying Blue deelnemers kunnen geen Miles sparen;
    Staat de subklasse op uw ticket niet in bovenstaand spaarschema vermeld? Dan maakt de subklasse van uw boeking geen deel uit van de overeenkomst voor het sparen of besteden van Miles. Dit betekent dat u op deze vlucht helaas geen Miles kunt sparen of besteden.

    Dit jaar heb ik een ticket gekocht bij Air Europa, domestic van Madrid naar Malaga heb ik wel Miles ontvangen.
    Wel vreemd en verwarrend allemaal.
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja die fout heb ik ook gemaakt dit jaar. Als je een binnenlandse vlucht via KLM boekt krijg je echter altijd miles. Wel al een aantal keer een gunstig foutje gehad op Italiaanse binnenlandse vluchten. 4x 100% miles gekregen ipv 25%.

    14?!?!:eek: Toevallig geen tickets in X klasse? Daar zijn ook een hoop problemen mee geweest het afgelopen jaar.
     
  18. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Dus is dit een mini fare: RRD30NL9? Van AMS naar FRA via CDG. Er staat wel dat je 752 miles verdient.
     
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Om geen MiNi Fares te pakken (ook ik had er een aantal dit jaar:() boek ik via de website van Air France of ik boek vluchten uitgevoerd door AF maar met een KL code.

    Waar staat dat je 752 miles verdient? Op de KLM website?

    In een ander topic vind ik dit.
    Ik heb mijn FB er op na gezocht en ik had inderdaad V9 en R9, en dus geen miles.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2014
    LdVinci vindt dit leuk.
  20. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Ja op de KLM website, op de AF website krijg ik niet de zelfde prijzen er uit.. :/
     

Deel Deze Pagina