FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Goedkoopste 1-day return is AMS-MAD op bijv 05-11 met Air Europa € 382.00 Check goed of de klasse in aanmerking komt, is nog wel eens een probleem met Air Europa.Pak zeker nu geen ITA vluchten, geen XP en geen miles als je rechtstreeks boekt bij ITA, wel als je via KLM of Air France boekt.
     
    TheRobin vindt dit leuk.
  2. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Voor 100 euro meer ga je naar Spanje vanaf AMS of Dusseldorf via CDG en krijg je 60XP.
     
  3. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Mix van business en economy via CDG heen en terug (of andersom) naar een willekeurige Europese stad levert voldoende xp’s op.
    November heeft in het weekend nog redelijk goede prijzen.
     
  4. wilma555

    wilma555 Newbie Premium Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb net 60XP achter de rug (dus-cdg-vlc en weer terug) en pak volgende maand 30XP businessclass dus-cdg-ams zelfde dag. Kost me dus geen overnachting en gewoon weer lekker naar huis. Met air-france
     
    MilesHunter vindt dit leuk.
  5. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Zie foto, heen via cdg business en terug rechtstreeks eco
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. bishop

    bishop Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Check goed of de klasse in aanmerking komt, is nog wel eens een probleem met Air Europa.
    Ik ben inderdaad een aantal keer daar de mist in gegaan.

    https://www.flyingblue.nl/nl/earn-spend/partners/airline/airline-air-europa/presentation
     
  7. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    In april neem ik wel een hele curieuze run. Bru-Adam-Parijs- Johannesburg. IN business levert dat toch al mooi zo rond de 60 XP punten, retour 120. rond 2600 euro.
    Als plat mag ik 3 ruimbagage meenemen en 2 cabinekoffers. En ook nog gratis mijn golfset. Ik ben alleen nog aan het bedenken hoe ik met al die spullen vanuit Den Haag naar Zaventem ga.
     
  8. Reggi

    Reggi Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Laat iemand je afzetten op Rotterdam centraal rn neem de trein naar Brussel Zaventem
     
  9. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Kan je daar aub een flimpje van maken? Ik ben heel benieuwd hoe je in de trein gaat met 3 koffers, 2 cabinkoffers en een Golfset:D

    ps: is dat een platinum extraatje dat je gratis je golfset mag meenemen?
     
    Ambtenaruh, bishop, SanderDekker en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Is gratis voor Flying Blue leden (met gratis voucher).
     
    LordH, beuse242 en FlyRemco vinden dit leuk.
  11. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt, hele goeie tip dit.

    Kijk nu naar bijgaande vlucht. Business met UX 1098 en UX 1093. Dat zou 30XP moeten opleveren.

    Ik kan alleen de boeking klasse nergens vinden, weet iemand waar dit te vinden is?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    bishop vindt dit leuk.
  12. Avest

    Avest Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Verwachten we dat KLM weer de statussen gaat verlengen? Ik lees net op het bericht dat Cathay Pacific dit voor haar statushouders bekend heeft gemaakt. Ik zit rond kerst op nog 30XP te kort voor een verlening van mijn Gold status, dus indien dit niet de verwachting is, zou het zonde zijn om deze weer terug naar Silver te laten vallen en zal ik nog een trip moeten gaan plannen.
     
  13. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Mijn status verliep al per 1 september. Sinds een aantal jaar wordt er niet meer per kalenderjaar gewerkt, maar geldt de datum waarop het niveau behaald is (afgerond naar de 1e van de volgende maand). Het zou mij verbazen als verlenging nu ineens weer zou worden ingevoerd, terwijl het al een tijdje niet gold.
     
    Avest vindt dit leuk.
  14. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Air Europa toont de klasse niet op hun website.

    Wat ik dit jaar eens gedaan heb, was gaan naar Google Matrix, want daar krijg je wel de klasse en de prijs (zie bijlage).

    Wat valt op: De klasse op Google Matrix is I, de laagste business class waarvoor je miles kan krijgen, maar... de prijs is veel hoger dan op de Air Europa site. Dat gebeurde bij mij ook in juni en voila, na het boeken bleek ik dus inderdaad geen XP/miles te krijgen. In mijn geval ging het enkel om de heenweg en dat kon ik eigenlijk vooraf afleiden omdat de prijs op de terugweg op zowel Google Matrix als de AE website gelijk was. Ik heb getwijfeld om voor de heenweg het Flex tarief te kiezen, maar heb dat niet gedaan. Ik weet niet of dat dan wel XP/miles opgeleverd zou hebben.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    XP run? Denk ook aan SAF + XP

    Als je miles te kort komt, dan kun je ook economy boeken en daarnaast CO2 compensatie toepassen.

    Er zijn altijd 4 opties:
    1. 100% Herbebossing (o.i.d.) = 0 XP
    2. 100% SAF = 1 XP per 10 Euro (afgerond naar boven)
    3. Mix SAF met bebossing= 1 XP per 10 Euro (afgerond naar boven)
    Ten eerste wat indicaties voor 100% SAF:
    • Amsterdam - Kopenhagen v.v.: 10 XP (economy)
    • Amsterdam - Oslo v.v.: 17 XP (economy)
    • Amsterdam - Bogota v.v.: 293 XP (business)
    Belangrijk:
    • Geen idee of de door AF/KLM berekende CO2 impact en dus de compensatie anders is indien je business class vliegt.
    • Ticket moet wel worden uitgegeven bij AF/KLM. Als ik bijvoorbeeld bij Air Europa een ticket boek, dan krijg ik de boeking wel te zien op de KLM website, maar er komt geen optie voor CO2 compensatie.
    Tip:
    • Je kunt ook compensatie regelen na het inchecken. Je krijgt dan de gehalveerde optie voor alleen de heen of alleen de terugreis. Handig als je maar de helft van de XP's nodig hebt.
    • Betalen na checkin kan soms 1 XP extra opleveren.
      Voorbeeld: Recent naar Kopenhagen gevlogen. De goedkoopste mix met SAF was 4 Euro. Dat zou dus 1 XP opleveren. Door na het inchecken alleen te compenseren voor de heenreis (2 Euro = 1XP) en later voor de terugreis (2 Euro = 1 XP) kreeg ik dus 1 XP extra.
      Wanneer is het voordeliger? Als ineens betalen voor een retour je een oneven aantal XP's zou opleveren (dus tussen 0 en 10, tussen 20 en 30, tussen 40 en 50 Euro, etc.). In dat geval kun je dus gratis één extra XP krijgen.
     
    Wogie en Speksnijder vinden dit leuk.
  16. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Graag weer back to the topic.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2022
    DirkOnTour, BartF en Ruut vinden dit leuk.
  17. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    heb je al een fb amex credit card? Fb amex gold levert nu 50xp op en het kost nu iets van € 85 omdat je korting krijgt in het eerste jaar
     
  18. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Thanks! Heb ook met Google Matrix lopen spelen, maar jouw verhaal is niet heel hoopvol...
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Helaas heb ik de afgelopen twee jaren door persoonlijke omstandigheden amper gevlogen (dit jaar is de teller op 1 retourvlucht blijven steken). Daardoor dreig ik m'n Platinum status te verliezen. Daar ik verwacht volgend jaar weer meer te gaan vliegen en ik bij behoud m'n achtste jaar in zou gaan, vind ik het de moeite waard om te kijken of ik deze alsnog kan verlengen. Mede doordat de XP van voorgaande jaren zijn blijven staan heb ik er nog maar 28 nodig. Al het laaghangende fruit, zoals Accor account koppelen en Platinum credit card, zijn hier ook al in verwerkt.

    Heeft iemand nog tips qua runs/bestemmingen om deze 28 XP te overbruggen tegen een zo gunstig mogelijke verhouding? Het mogen ook beste gekke bestemmingen zijn of (veel) meer XP opleveren. Ik hoor het graag!
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De SAF is een makkelijke en snelle optie.
     
    Wogie en Sandor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina