FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    Hoi mensen, even een vraagje. Dankzij de chaos op Schiphol kunnen alle vluchten vanuit en naar Amsterdam gratis omgeboekt worden t/m 20 augustus. Weet iemand wat gebeurt er met de XPs bij VOLUNTARY change? Ik begrijp dat als mijn gecanceld of veranderd is dan krijg ik de originele aantal Miles en XPs maar ik weet niet hoe het bij voluntary change. Iemand met kennis/ervaring hier? Merci
     
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Meestal krijg je de XP van je nieuwe ticket. Als je toch XP mist, kun je altijd even bellen en komt het ook wel goed.
     
    beuse242, Speksnijder en petercs vinden dit leuk.
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Het ziet er naar uit qua toekomstige werk- en vakantie reizen met de KLM dat ik eindig met 250 XP vóór het einde van mijn kwalificatie periode (30 November 2022). Nu ben ik heel blij met mijn Gold status, maar dit aantal XP dusdanig dicht bij de Platinum vereiste dat het begint te kriebelen om voor het eerst een run te doen.

    Hebben jullie een aanrader qua stad om +- 2 dagen te vertoeven wat goed te combineren is met een XP-run? Liefst weekend, maar ook doordeweeks kan ook. De kans is aanwezig dat er onverhoopt een werkretourtje intra-europa bijkomt, maar voor alle zekerheid wil ik toch een run plannen wat 45-50 XP oplevert.

    Krakow ben ik al geweest dus zoek liever een andere stad die niet al te duur is (Scandinavie valt een beetje af bij mij). Mooist zou zijn als er nog een goedkope Hilton/Marriott hotel is om ook punten bij te scoren.

    Hoor graag jullie aanraders!
     
    Wogie vindt dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    AMS-CDG-LIS vv in business levert 60 XP op. In LIS is de kans op mooi weer groot, er is veel te zien , je kunt een dagje naar het strand en de stad is goedkoop.
     
    Roberto, FlyingFonz, VinceG en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Sofia, om eens iets te noemen.
     
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dat is een leuke optie, en zie deze voor +- €570 euro in November. Bedankt!

    Ik zie de CDG > Sofia leg en andersom alleen Bulgaria Air als optie en dan spaar je geen XP, toch?
     
    Amsterdam, Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Ik vlieg deze route regelmatig op FB metal en zolang het een AF/KL codeshare is, krijg je gewoon XP.
     
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Maar geen eten drinken in Air B..zelfs niet in business...of inmiddels
    weer wel?
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb ook wel eens gekeken voor een trip naar Sofia, maar de prijzen vond ik altijd hoog.
     
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Toevallig doen wij in september de route ams-cdg-otp voor 480 pp en 60 XP. We zitten in het Hilton Airport voor 77 per nacht (1 night price). Als je het totaalplaatje goedkoop wil houden is Oost-europa qua Hiltons een goede optie
     
    MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Speksnijder

    Speksnijder Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    een jaartje Amex FB platium card kopen voor 300,= met 60XP kan ook een optie zijn. Is denk ik de goedkoopste optie. En wellicht heeft Air Baltic (net nieuw bij FB) ook een leuke route (met een lage prijs) beschikbaar.
     
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja dat bericht zag ik ook voorbij komen dat ze een nieuwe partner zijn..echter op de FB site staat nog steeds dat het sparen alleen kan onder KL/AF nummer upload_2022-8-24_17-4-47.png
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Heb al de reguliere AMEX Platinum en de FB Gold, vind het net wat overdreven om van beide kaarten de Platinum te hebben, en kan dan helaas niet van de 50% korting gebruik maken. :(
    OTP heb ik even niet bij stil gestaan, en dat is ook nog een hele leuke Hilton prijs. Dank!
     
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Het is alweer maanden geleden, dus ik weet niet of ze inmiddels full service hebben. Hopelijk. meer dan de koffie en water die ik toen kreeg.
     
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Klopt en dan tijden zijn erg ongunstig. Zodoende vlieg ik voorlopig met de LH groep op deze route.
     
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb net als Moonj ook 30 november Qualidatum en zit ook te kijken voor een citytrip met wat laatste XP in nov.

    ik zie voor november hoofdzakelijk AMS >CDG >SOF business voor 480 p.p.. Niet duurder dan veel andere trips via CDG.
    Maar wel veel opties met zo'n absurde layover in CDG. Dan komt er weer een hotel op CDG bij kijken.
    Ik verneem ook dat de mealservice weer terug is.
     
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Vandaag gevlogen met FB naar SOF vanuit Amsterdam en ik kan bevestigen dat er maaltijdservice is. Indrukwekkend is het niet.

    Plus geen loungetoegang meer bij de Aspire. Daar baalde ik wel van en ondanks dat het fijn was dat LH mij op een directe vlucht zette, ga ik er wel wat van zeggen.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    En als je normaliter recht hebt op lounge toegang dan kan je bij Lufthansa in principe gewoon gemaakte kosten, binnen redelijkheid, om zelf versnaperingen te kopen declareren.
    Dat kan in ieder geval wel bij KLM als men mij opeens via Lufthansa naar Istanbul stuurt, en naast ontberingen in stoel 23B in de A320 naar Frankfurt opeens in Frankfurt € 4,65 voor een flesje cola moest afrekenen en eeneenvoudige maaltijd ook € 23,85 was. Keurig vergoed gekregen.
    De stoel naar Istanbul was de hele rij 25 voor mijzelf kon ik dan wel mee leven.
     
    Fripsmaster en ErwinLansing vinden dit leuk.
  19. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ben op zoek naar een 30XP run in Oktober of November. Wat zijn op het moment actuele runs?
     
    bishop vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    De goedkoopste Business class vlucht die je kan vinden lijkt mij de beste optie.
     

Deel Deze Pagina