FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Nee, ik had pas overstap naar WS (KL nummer) en die XP’s werden later bijgeschreven.
     
  2. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt! Is uiteindelijk gelukt!
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  3. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij anders wel. Vlucht was omgeboekt en heb minder XP gekregen. Flying Blue is in geen velden of wegen te bekennen, gemailed, proberen the chatten met zowel KLM als Air France... niks. Kan niet bellen omdat ik in een andere tijdzone zit
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Zoals ik een stukje hierboven heb gepost, kan het systeem het niet aan dit automatisch te verwerken. Na een telefoontje maken ze het direct in orde.
     
  5. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Het is gelukt, maar echt "meteen" ging het niet. Aan de telefoon kreeg ik te horen "nee, je hebt vlucht X gehad dus die telt", na melden dat ik de dupe ben van hun operationeel falen "ja ik begrijp dat dat vervelend voor u is"... verder niks. Toch nogmaals geprobeerd via chat. Zelfde verhaal. Wederom, met screenshot, laten zien dat ik een AF vlucht geboekt had. Nou TOEN kreeg ik eindelijk mn missende 50% XP... pfoe wat een gedoe
     
    MichaelNight en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij ging het probleemloos, maar ik belde met de PA lijn.
     
  7. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    net AMS-CDG-BUD in C gekocht voor mijn mama's verjaardag in augustus, duurder dan de good old EUR 450, maar economy was ook duur, dus in mijn hoofd prijs was nog gejustifieerd (Y EUR 300+).

    Maar wat ik raar vind is dat de hoge prijs niet door de hoge demand komt: bij drie van de vier legs volgens seat map business is helemaal leeg.

    Geen grote conclusie hier, maar het blijkt dat goedkope XP verzamelen echt voorbij is, tenminste op mijn home route AMS-(CDG-)BUD

    edit: ik heb EUR 652AMS-CDG-BUD betaald in business, AMS-BUD rechtstreeks in economy was EUR 450
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2022
    MilesHunter, beuse242, Amsterdam en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heb je direct bij een AF geboekt of via een OTA? Dat maakt soms ook nog een flink verschil.
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Yield Mangement werkt natuurlijk ook vooral op basis van verwachte omzet, en het kan zijn dat Business Klasse passagiers op deze route traditioneel wat korter voor vertrek boeken en vergeet niet als de Economy fares al hoog zijn zit het toestel natuurlijk al wel vol en dat bepaalt ook weer mee voor het bepalen van de prijs in de Business Klasse.
    En ook al komt de Business Klasse niet vol, je kan beter 1 stoel voor E600 verkopen dan 2 stoelen voor E300 per stuk.
     
  10. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    ja, jij hebt gelijk Ozzietukker. Het is tijdens Sziget, busy periode in Boedapest. Ik ga jullie updaten hoe vol de kist was.

    @thomassmit goede punt, ik zoek meestal op momondo.de en koop ik via een OTA, maar nu airfrance.de was de goedkoopste optie
     
  11. Speksnijder

    Speksnijder Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    nog iemand die dit weekeinde de KRK run gaat doen vanaf DUS? mijn laatste kans om nog wat XP's te scoren voor 1 juli.
     
    bedeve vindt dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Geboekt WAW-CGN voor augustus, verschil was ruim 300 euro, faktor 2. Aangezien ik me geen vertraging kan/wil veroorloven, toch maar via LH geboekt.
     
  13. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    wij hebben deels dezelfde ervaring , het is momenteel lastiger om voor de good old prijzen te boeken maar ze zijn er nog wel.. kwestie van vaak zoeken, op diverse sites, zowel op prijs als miles en op luchthaven (AMS, DUS, BRU) , en flexibele vertrekdatum helpt ook..
     
    petercs vindt dit leuk.
  14. nielspostma

    nielspostma Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi allemaal,

    Ik heb 62XP, 72.000 punten en ik ben nu Silver. Dat blijf ik graag ook, dus er moet nog wat XP bij. Nu heb ik nog een reis naar Seattle die misschien gaat plaatsvinden binnen de aflooptermijn (feb '23), maar ik moet voor die tijd ook nog een keer naar Madrid op en neer. Dus zat ik stiekem eens te kijken of we misschien de 180XP ook kunnen halen natuurlijk :)

    Seattle vlucht dus nog onzeker, Madrid gaat sowieso door. Dus ik dacht: laat ik de experts eens vragen. Hoe zouden jullie het doen? BC heen naar MAD, via CDG en dan EC terug, evt. via CDG wederom? Of 2x BC? En zoeken via KLM website, of hebben jullie nog andere suggesties? Ben hier relatief nieuw in, maar wil eens kijken wat de slimste opties zijn. Uiteraard is budget natuurlijk ook belangrijk, dat snap ik. Ben benieuwd naar jullie expertise!

    Gr. N.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.436
    Trofeepunten:
    358
    Hoi Niels,

    BC heen en terug via Parijs levert je 60XP op en
    BC/EC 40 XP

    Alles is BC zal je rond de 500 euro kosten en BC/EX zon 370 euro
    Is natuurlijk wel datum afhankelijk deze prijzen.

    Ik wil best even met je meekijken als je een datum weet.

    Hier een link om alleen AF en KL vluchten mee te zien op Google Flights: klik

    En dan is er natuurlijk nog de Amex kaart wat je tot 60 XP per jaar kan opleveren, waardoor je nog sneller Gold member bij Flying Blue kan worden :)
     
  16. nielspostma

    nielspostma Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dat is snel! Ik ben inderdaad Silver bij AMEX. Dat is wel een goede suggestie ja, ga ik eens uitzoeken. De reis naar MAD zou in ieder geval rond 4–6 oktober zijn.
     
  17. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    True. Meestal is Barcelona (BCN) nog zelfs onder de 500 euro te vinden (via CDG). Maar naast die 180 XP dan nog een keer 300 XP halen is wel een uitdaging. Al begint je 12 maanden wel opnieuw als je gold wordt.
     
    Wogie vindt dit leuk.
  18. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Vergeet bij Google Flights dan niet 'skyteam' aan te vinken, anders kom je niet bij KLM/AF uit. :)
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.436
    Trofeepunten:
    358
    Die datum kom je rond de 570euro uit als ik ff snel kijk.
    Als je vanuit daar doorklikt naar de website van AF kan je nog een beetje spelen met BC/EC
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.436
    Trofeepunten:
    358
    Via mijn link is het alleen AF en KL, anders komt Air Europa er ook telkens bij en dat wil je niet :p

    Voor Gold heb je toch geen 300 nodig?
     
    michiel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina