FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Ik belde gewone nummer, werd dus meteen geregeld. Ik vertelde er wel bij dat ik het nodig had omdat ik meteen een nieuwe reis wilde boeken met voucher.
     
  2. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt toch een huidige boeking helemaal omgooien met de huidige regels? Je kunt andere data kiezen en andere routes volgens mij. Dan hoef je helemaal niet moeilijk te doen met vouchers, maar betaal je slechts het verschil.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  3. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Als ze het direct hadden geannuleerd hadden ze de plaats nog kunnen verkopen aan iemand anders denk ik dan. Dit is wel een beetje zonde.

    Ik heb gekozen om te annuleren omdat de TRF run niet te boeken was op de klm website. Maar de volgende keer bel ik inderdaad met de vraag of ze het kunnen omboeken en zal ik ze de gewenste vluchtnummers doorgeven. Hopelijk krijg je dan wel dezelfde prijs aangeboden als op ITA/Amex Travel.
     
  4. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Vluchten worden best vaak overboekt. Ze gaan er daarbij vanuit dat een x percentage niet op komt dagen. In dit geval is dat dan ook jouw stoel.
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    481
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben nu met de terugreis bezig van mijn AMS-GDC-BCN BC run, vraagt de vriendelijke dame van de check-in of het goed is dat ze mij omboekt naar de rechtstreekse vlucht naar AMS...... hoooo hoooo dat is niet de bedoeling :eek::D heb vriendelijk bedankt maar ze vond het maar vreemd haha.
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Volgens mij had je gewoon ja kunnen zeggen met behoudt van je originele XP
     
    stefan_vdb, Amsterdam, Ambtenaruh en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    481
    Trofeepunten:
    63
    @Vliegende_Keep, heb hier op het forum meerdere keren gelezen dat je de oorspronkelijke XPs/Miles krijgt als je vlucht onverhoopt veranderd wordt. Maar ik durfde de gok niet aan daar waar hier de originele vlucht(en) gewoon gaan zoals gepland.
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Kan ik me voorstellen hoor. Helemaal als je het in BCN moet regelen, in AMS bij een KLM medewerker zou het wellicht allemaal wat "veiliger" voelen :)
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    had je gewoon kunnen doen
     
  10. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Ik kan bevestigen dat je bij een involuntary schedule change wel originele XP kunt krijgen. Heb dit van tevoren met de klantenservice doorgenomen, en moest na m'n reis handmatig aangepast worden. Origineel 3 legs, maar door vlucht annuleringen 2 legs. Uiteindelijk voor 3 legs gekregen via klantenservice.
    Of dit ook zo werkt bij een vrijwillige schedule change? Zou mooi zijn.
     
    Ambtenaruh en theflyingrobman vinden dit leuk.
  11. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Dat lijkt me niet, anders gaat iedereen twee tussenstops boeken en dan de reis omzetten naar een directe vlucht. Zou mooi zijn inderdaad haha.
     
    Ambtenaruh en theflyingrobman vinden dit leuk.
  12. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Daarom heb ik ook m'n twijfels of onderstaand scenario zou werken.

    Je originele vluchtschema is niet aangepast, maar de agent biedt je aan om een directe vlucht te nemen. Ik ken de afkortingen van IATA/Altea DC niet meer uit m'n hoofd, maar dan zou het m.i. eerder om een voluntary schedule change/reroute gaan dan een involuntary schedule change.
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  13. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    481
    Trofeepunten:
    63
    Ben blij vast gehouden te hebben aan de oorspronkelijke route. Naast dat ik vliegen sowieso erg leuk vind, is het vertoeven in de nieuwe AF lounge absoluut geen straf.

    Sowieso is AMS-CDG*-BCN een erg soepele route en met een overstap van 1~2 uur gaat de tijd ook zo voorbij. Ik ga proberen om deze 'run' nog een keer over te doen later dit jaar.

    oops, thanks @Ready2Board voor het scherpe oog!
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2021
    Roberto en Mark020 vinden dit leuk.
  14. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    CDG;)
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  15. Haiyunietje

    Haiyunietje Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Om mensen nog op ideën te brengen :) Ik heb besloten een 2 stopper naar RVN te doen vanuit München, zit daar toch voor werk ;-) (128XP Silver->Goud):

    Return €484 Business behalve HEL-RVN-HEL dat is met een ATR in economy (overigens nog nooit in een ATR gezeten!)
    9-okt heen MUC-CDG-HEL-RVN 7:15-21.30
    10-okt terug RVN-HEL-CDG-MUC 13:40-22:35

    Overnachting: vrije natuur hopelijk lukt het om wat noorderlicht te zien! :-D als het niet lukt, probeer ik het later jaar nog een keer :p
     
    Roberto, lloydje33, Daan3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Ik moet 2x naar Dublin begin oktober. Ik ga 2x rechtstreeks in economy heen en terug in Business over Parijs. Kost 220,- per retour en levert 80XP op. Niet echt een run, maar mooi meegenomen als je toch die kant op moet :)
     
    Haiyunietje en danfl44 vinden dit leuk.
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Waar vindt je die voor €220? :) Hele nette prijs hoor, voor twee segmenten in J en eentje in eco gewoon direct uit Amsterdam!
     
    Thijsk, lloydje33, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Gewoon via AF site. Maar zitten wel wat dagen tussen de heen en terugvlucht, dat helpt natuurlijk.
     
  19. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Heb je voorbeelddata? Ik kom niet lager dan de 255, wat ook laagste tarief lijkt te zijn (50 euro eco heen, 205 business terug).
     
    Thijsk, Daan3, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb zojuist zo’n voluntary change geaccepteerd zonder erover na te denken… maar reken maar dat ik flink ga klagen als ik niet de XPs van de originele vlucht ontvang!
     

Deel Deze Pagina