FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Wat was de prijs? Heb je een link?
     
  2. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    520 euro voor BC en gewoon bij elkaar geklikt via Google flights. Vervolgens door mijn travel agent laten boeken tegen de gevonden prijs. Via KLM lukt dat als consument volgens mij niet
     
  3. Ik krijg m nog niet in Google Flights , zoek verder.
     
    Pim vindt dit leuk.
  4. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Deze kan je gewoon via de KLM of AF website vinden. Zo goed als elke dag voor pakweg 500 euro beschikbaar.

    Bijvoorbeeld deze op 11 september. Wat verder in de toekomst wordt enkele tientjes goedkoper.

    Screenshot_2021-09-05-16-47-18-995_org.mozilla.firefox.jpg
     
    beuse242 en Pim vinden dit leuk.
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Niet alleen naar BCN maar ook andere plekken zijn te doen. Als je startpunt DUS is, zijn er nog meer mogelijkheden. Ik hoop er nog een mooie in november te doen.:)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2021
    beuse242, Roberto, Pim en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Bij KLM 2x geboekt in nov voor 450 per run.... wel eerder vertrekken en zelfde terugreis (meer overstaptijd in BCN
     
    Reggi en Pim vinden dit leuk.

  7. welke dagen?
     
  8. Willen jullie even controleren of ik het goed zie? Mijn Gold verloopt 20 feb 2022. Momenteel heb ik 0 XP. Maar dankzij de dubbele XP actie gaat dat dit jaar van 0 XP naar 500 XP. De 300 XP grens is eind september doorbroken. Klopt het volgende?

    - eind september naar Platinum en punten weer op 0
    - resterende punten, 200 XP, blijven staan , nog 100 XP nodig vanaf september 2021 om Platinum te blijven

    Misschien haal ik 600 XP voor dec 2022. Dan is het toch zo?

    - eind september 2021 naar Platinum, punten op 0
    - eind december 2021 nog eens 300 XP erbij
    - eind september 2022 300 XP gaat naar 0, nog steeds Platinum
    - eind september 2023 bij weinig vliegen, soft landing naar Gold.
    - eind september 2024 naar Silver als ik niks meer zou vliegen

    Dus dat betekent twee jaar Platinum en 1 jaar Gold als ik dit jaar 600 XP zou halen,. correct?
     
    Haiyunietje vindt dit leuk.
  9. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Jep, al hoef je die 2e 300xp niet per se voor Feb 2022 te halen omdat de deadline verschoven wordt naar Sep 2022. We gaan ervanuit dat de Covid maatregelen dan voorbij zijn, maar indien Niet dan val je in Sep 2023 niet eens terug.
     
    Haiyunietje vindt dit leuk.
  10. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18

    Voordeel van mijn route is dat je het zelfde toestel weer terug neemt, je stapt uit, gaat in de rij staan en gaat direct weer terug. Scheelt weer tijd
     
    Ready2Board en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Als je het puur voor de miles doet, maar ik zou, als ik aan XP runs zou doen, toch ook wel even de lounge in willen om wat te eten of te drinken of om de benen te strekken.

    Ik bedoel, ik vind vliegen niet vervelend, maar om echt alleen maar toestel in, uit en direct weer in te gaan, nee zo verslaafd ben ik ook weer niet.
    Maar dat zal vast weer te maken hebben dat ik bijna elke week vlieg, nu 4 dagen in Nederland ben en weer weg moet, als ik terug ben heb ik wederom 4 dagen in Nederland en zo gaat het de komende tijd een tijdje door, dan liggen de prioriteiten natuurlijk ergens anders en kan ik dit soort acties als direct turn around niet echt begrijpen.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Snap ik, heb alleen op BCN nog nooit een turnaround gedaan dus uit voorzorg wat extra tijd ingeboekt... Kan ik nog even wat werken en rustig relaxen, maar anders zou het zeker het overwegen waard zijn
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ook ik heb hetzelfde. Er zijn genoeg routes waar je meteen terug kan.
    Maar bijvoorbeeld op HEL weet ik niet of ik meteen om kan keren. Dan wil ik niet gaan stressen en plan ik iets meer tijd in.
     
  14. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Onderdeel van mijn reis moet ook zeker de bestemming zijn. Eendaagse trips zonder de bestemming te ontdekken begrijp ik dan ook totaal niet.

    Daarbij spaar ik statussen om hier bij latere reizen, zowel zakelijk als privé, voordeel van te hebben. Als je alleen maar XP runs zou doen voor de XP's, wanneer maak je dan echt gebruik van je statusniveau? (sinds het XP programma zijn de meeste FB runs in J, waar je toch al van de SkyPriority voordelen geniet).
     
    Roberto, stefan_vdb, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Precies dit.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Het komt tegenwoordig voor dat ik bij een meerdaagse Europese trip ook niets van de bestemming zie, hoewel, ik kan je alles vertellen over Borispol Kief of New of Attaturk Istanbul Airport..

    Want dat is wel iets wat veranderd als je voor werk reist, in het begin is alles nieuw en wilde ik dingen zien, en ging ik erop uit, dat maakt de verre trips wat leuker omdat je dan meer tijd hebt, bij Europese trips is de tijd echt beperkt, zeker tegenwoordig maar ook al de laatste jaren, de tijd dat ik echt een extra dag had is er eigenlijk niet meer bij... Wat dat aangaande doe ik eigenlijk ook aan XP runs.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  17. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Het ging natuurlijk vooral om de mensen/leden die het voor de fun doen. Mensen die voor hun werk nog steeds moeten reizen hebben natuurlijk weinig keuze. Dan zijn de XP runs meer een welkome bonus.
     
    MarcoK vindt dit leuk.
  18. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Pff niet slim aangepakt van me:

    Ik heb een Economy vlucht geboekt naar Oslo voor een klant, maar ontdekte daarna dat er ook zoiets bestaat als de DUS—CDG-AMS-TRF run. Vervolgens heb ik de run dus geboekt en ging ik ervanuit dat het makkelijk was om deze te annuleren. Inmiddels is het 7 dagen geleden dat ik een voucher aanvraag heb ingediend en heb ik naast de bevestiging van registratie nog niks gehoord. Ik kan wachten op de voucher maar ik vind bet nogal gek dat ze niet gelijk de vlucht annuleren. In de app staat nu dat ik over enkele dagen kan inchecken dus nu wordt het wel erg spannend.

    Ik heb KLM een berichtje gestuurd op whatsapp maar ik krijg tot nu toe alleen maar een hoop verwijzingen naar hun website. En daar staat nergens wat er gebeurt als je al wel je aanvraag heb ingediend maar het nog niet verwerkt is voor de vlucht gaat. Heeft iemand een idee?
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De wachttijd voor een voucher is circa 1 maand. Als je de PA of Platinum line belt, wordt het direct geregeld.
    Ik zou me verder geen zorgen maken. Je hebt met de bevestiging van de aanvraag voor een voucher het bewijs dat je geannuleerd hebt.
     
  20. Als je de
    Als je de puf hebt, bel ze. Duurde bij mij half uur. Het ging bij mij om twee vouchers (birmingham krakow run) Wel even erbij blijven tot alles ok is. Ik kreeg tijdens gesprek eerste voucher, want had gevraagd even te wachten om te zien of alles ok was, maar de tweede voucher kwam niet. Toen deed de helpdesk iets waardoor ik m alsnog meteen kreeg. Ik belde gewone nummer.
     

Deel Deze Pagina