FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind een dagtrip als in echt segmenten verzamelen sowieso al vreemd, maar nu met reisrestricties en voorwaarden al helemaal niet handig.

Al is dat natuurlijk vanuit mijn standpunt gezien, gezien mijn werk in de cargo wereld zal ik wel moeten vliegen en heb ik geen segementvluchten nodig om een status te behalen of te houden. Sterker nog, de mogelijkheden in mijn sector zijn groter dan ooit.
    Maar ik ben zeker niet meer bijzonder als iemand anders, dus of iemand wel of niet vliegt ten tijde van de pandemie ben ik iets minder uitgesproken tegen, waarom zou ik wel mogen vliegen en iemand anders niet als verder de regels gevolgd worden?

2. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Tier

Leuk Bevonden:
    713
    Trofeepunten:
    348
    Ik vond zo snel niets terug over transfer op de site van de luchthaven, maar er staat wel dat veel passagiers nog wel met een bus naar het non-Schengen gebeid worden gereden bij aankomst. Met een beperkt aantal bussen kan alleen dat al extra tijd vergen. Ik weet niet hoe de rijen nu zijn, maar die waren erg lang afgelopen zomer. Al met al lijkt me een risikabelt onderneming turnaround, en dat is als de regels ondertussen niet veranderen.
    Vandaag zijn de laatste gele gebieden in de wereld ook oranje geworden, dus de hele wereld wordt at risikogebeid beschouwd, en een gedeelte van het land is weer in full-lockdown sinds vanavond. Transfer zal waarschijnlijk toegestaan zijn in de regels, maar ik heb mileage run niet onder de lijst van noodzakelijke reizen gezien. Geluk met de trip, en bedankt dat je die paar weinige mensen, die nog niet ontslaan zijn hier in de gemeente, toch nog iets te doen geeft. Maar ik houd mijn bloeddruk toch liever wat lager :)

Sky93, Javadest en Carel1 vinden dit leuk.
  3. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    368
    Trofeepunten:
    63
    Heeft er nog iemand een XP run staan om het saldo nog wat op te krikken voor 31/12?

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Nee, maar ik ben ook geïnteresseerd in een run voor 31-12-2020

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.945
    Trofeepunten:
    273
    Dat kun je hier bijna niet verkondigen zonder aangepakt te worden ;)

maar vooralsnog ga ik de 30e naar FLR, zou oorspronkelijk BLL-AMS-CDG-FLR zijn maar is inmiddels AMS-FLR-AMS geworden, positionering is een EMD geworden dus nu 2 vluchtjes voor 180XP.

en in het geval iemand denkt: “ik zal Godenzoon14 even veroordelen” bespaar je de tijd en moeite :)

Ready2Board, stefan_vdb, TimH en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Ligt het aan mijn zoekopdrachten of zijn de business trips retour binnen Europa stuk duurder dan normaal? Dus
    Dus nu range € 800+ in plaats van de vroegere €400-€500.

7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Blue Tier

Leuk Bevonden:
    296
    Trofeepunten:
    63
    Even snel een voorbeeld, AMS-CDG-BCN zie ik voor 450 euro. Maar ik zie dat je wel iets beter moet zoeken ja. Zitten veel uitschieters richting de 1000 euro bij.

8. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Blue Tier

Leuk Bevonden:
    296
    Trofeepunten:
    63
    Zolang je geen PCR vervalst valt het toch wel mee met de kritiek ;)

ErwinLansing, beuse242 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  9. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    1.945
    Trofeepunten:
    273
    ik heb volgende week zaterdag een afspraak bij KLM Health Services dus hopelijk is dat niet nodig;)

ik hoop alleen dat ik niet positief test op virusresten 4,5e week na besmetting...

MoonJ vindt dit leuk.
  10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Er worden veel vluchten geschrapt, dus het aantal goedkope tickets is gewoon lager.

11. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    368
    Trofeepunten:
    63
    Haha true! Maar de echte die hards (lekker dubbelzinnig) weten wel beter ;-)

12. jphorn

jphorn Newbie

Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    18
    Jammer. Ik had m'n keyboard al in de azijn gedoopt ... :D

MoonJ, Thijsk, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    33
    AMS - CDG - ARN is ondanks alle reis restricties nog wel een safe optie! Je moet die alleen via de site van AF boeken want KLM bied die niet aan.

Zweden heeft 0.0 restricties en je kunt zo doorlopen. CDG is nu ook prima voor een overstap en lounges gewoon open.

14. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Tier

Leuk Bevonden:
    713
    Trofeepunten:
    348
    Met de huidige ontwikkelingen in Zweden, zitten er wel restricties aan te komen. Dus wel opschieten :)

beuse242 vindt dit leuk.
  15. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    1.945
    Trofeepunten:
    273
    Toch maar geannuleerd, Toscane is aangemerkt als rood gebied door de Italiaanse regering dus wat er nog kon, is helemaal niet meer mogelijk nu...

jphorn en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    992
    Trofeepunten:
    123
    Heb je helemaal voor niets die PCR test zitten fotosoepen ;).
    Nu maar een romantisch weekendje Zandvoort?

beuse242, arjen05, Godenzoon14 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Ambtenaruh

Ambtenaruh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    764
    Trofeepunten:
    123
    Niet iedereen wil naar Hotel Paradis Thijs o_O

beuse242 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  18. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    1.945
    Trofeepunten:
    273
    Haha! Voor mij is het altijd een romantisch weekendje Zandvoort ;-)

Zou met vrienden gaan maar dat wordt nu een avondje Italiaans eten en Italiaanse wijnen... :D

beuse242, Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.679
    Trofeepunten:
    273
    Zijn dat toevallig insideflyer vrienden of krijg jij je vrienden zo ver om naar Florence te vliegen met 6x overstappen via Amsterdam - Billund - Amsterdam - Parijs en vice versa? :D

MoonJ, Thijsk, westi en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    1.945
    Trofeepunten:
    273
    Nee dat zijn het niet, alleen ze wilden dit jaar door de dubbele miles & XP van de "nood" een deugd maken en een paar dagen naar Italië en ook een stapje omhoog gaan.

En verder ging ik er sowieso wel vanuit dat er schedule changes zouden zijn waardoor we minder vluchten zouden hebben, op het laatst was het gewoon AMS-FLR-AMS voor 180XP.

lloydje33 en Thijsk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina