FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Een broodje halen bij all'antico vinaio, naar het Uffizi, de Galleria dell'Accademia en natuurlijk de Duomo en Ponte vecchio.

    Ik zou zeker ook naar een uitkijkpunt over de stad gaan aan de andere kant van de rivier. Florence staat zeker ook weer op mijn lijstje om er weer heen te gaan een van de mooiste steden van de wereld in mij opinie.
     
    Ruut, Pedro1989, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Bedankt voor de tips! ik heb er steeds meer zin an!
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143

    Vlucht geboekt via de site van AF en de prijs was iets meer dan 400euries.
    Nu was m'n hotel best voordelig via Amex Travel dus dacht laat ik eens kijken wat dezelfde vlucht daar kost. Zie plaatjes en schrik niet.....
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Roberto, beuse242, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Zit je wel in C ipv Z en O :D
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Verdorie! Ik annuleer en boek vandaag nog de duurdere variant, wat denken ze wel niet:mad:
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Tot nu toe niets aan bovenstaande quotes gelogen! Nu net ruim een week platinum en al 3x aan de lijn gehangen met de platinum service lijn. Iedere keer super goed en snel geholpen. :)
    Duidelijk verschil in wachttijd met het reguliere telefoonnummer ook.
     
    Roberto, beuse242, ErwinLansing en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Voor de liefhebbers is MXP-EZE weer beschikbaar (Flying Blue 102 XP of meer) met verschillende beschikbaarheid in februari en maart 2021. https://flights.app.goo.gl/gw4Di
     
  8. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Is €1463 echt zo'n goede deal? Je moet ook nog positioneren. Als dit direct vanaf AMS was geweest had ik het wel een redelijke deal gevonden.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  9. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Vorig jaar was de deal gunstiger inderdaad maar als je het mij vraagt nog steeds interessant. EZE staat hoog op ons lijstje ;-)
     
  10. Jesper

    Jesper Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    13
    Zojuist business AMS-CDG-CPH-CDG-AMS geboekt. S'ochtend om 07:50 weg en s'avonds om 19:50 thuis. 120XP voor 432EU, geen gedoe met hotels etc.

    Was alleen via telefoon te boeken aangezien CDG-CPH-CDG zelfde toestel is. Ga er dus niet uit in CPH.
     
    lloydje33 en Ready2Board vinden dit leuk.
  11. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Technisch gezien wel, maar CPH was pre-covid prima B2Ben
     
  12. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    En misschien in praktijk ook. Het gaat in Denemarken de verkeerde kant op, en als de grenscontrole weer is ingevoerd, moet je door paspoortcontrole met een negatieve test, en een (gedocumenteerde) geldige reden. Risky, want dat is als je het vliegtuig uitkomt, je komt de terminal niet in zonder door de controle te komen.
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Kan je blijven zitten in hetzelfde toestel dan?
     
  14. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik verwacht dat dat niet kan.. Je zult moeten uitstappen o.a. vanwege (aangescherpt) schoonmaakprotocol en voor de terugvlucht apart moeten boarden vrees ik voor je.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Je zult zeker moeten uitstappen, met of zonder Covid, toestel moet leeg zijn. En daarnaast moet je boarding pass natuurlijk gewoon gescand worden zodat kan worden gecontroleerd wie aan boord is.

    Nu kom ik de laatste tijd niet in Copenhagen, normaliter kom je gewoon in de terminal, maar in bijvoorbeeld Stockholm kom (of kwam) je bij een vlucht uit Amsterdam in april en mei toch in het gedeelte waar je verplicht langs een paspoortcontrole komt, als je dan een vervolgvlucht zou hebben heb je dan ook weer een veiligheidscontrole omdat je dan in het Non-Schengen gedeelte zit.
    In Parijs en Amsterdam is dat niet zo, maar wel iets om rekening mee te houden, want als je met zelfde toestel terug moet, moet je geen oponthoud bij die controles hebben.
     
  16. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    3 weken terug op CPH moest je langs de paspoortcontrole na aankomst. Inmiddels moet je ook een negatieve PCR laten zien. Lijkt me een stressvolle onderneming zo een dagtrip.
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik vind een dagtrip als in echt segmenten verzamelen sowieso al vreemd, maar nu met reisrestricties en voorwaarden al helemaal niet handig.

    Al is dat natuurlijk vanuit mijn standpunt gezien, gezien mijn werk in de cargo wereld zal ik wel moeten vliegen en heb ik geen segementvluchten nodig om een status te behalen of te houden. Sterker nog, de mogelijkheden in mijn sector zijn groter dan ooit.
    Maar ik ben zeker niet meer bijzonder als iemand anders, dus of iemand wel of niet vliegt ten tijde van de pandemie ben ik iets minder uitgesproken tegen, waarom zou ik wel mogen vliegen en iemand anders niet als verder de regels gevolgd worden?
     
  18. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik vond zo snel niets terug over transfer op de site van de luchthaven, maar er staat wel dat veel passagiers nog wel met een bus naar het non-Schengen gebeid worden gereden bij aankomst. Met een beperkt aantal bussen kan alleen dat al extra tijd vergen. Ik weet niet hoe de rijen nu zijn, maar die waren erg lang afgelopen zomer. Al met al lijkt me een risikabelt onderneming turnaround, en dat is als de regels ondertussen niet veranderen.
    Vandaag zijn de laatste gele gebieden in de wereld ook oranje geworden, dus de hele wereld wordt at risikogebeid beschouwd, en een gedeelte van het land is weer in full-lockdown sinds vanavond. Transfer zal waarschijnlijk toegestaan zijn in de regels, maar ik heb mileage run niet onder de lijst van noodzakelijke reizen gezien. Geluk met de trip, en bedankt dat je die paar weinige mensen, die nog niet ontslaan zijn hier in de gemeente, toch nog iets te doen geeft. Maar ik houd mijn bloeddruk toch liever wat lager :)
     
    Sky93, Javadest en Carel1 vinden dit leuk.
  19. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Heeft er nog iemand een XP run staan om het saldo nog wat op te krikken voor 31/12?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  20. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Nee, maar ik ben ook geïnteresseerd in een run voor 31-12-2020
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina