FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Je krijgt van KLM nog 15% bonus bij het inwisselen van de vouchers, dus dan blijft er bijna geen bijbetaling meer over.
     
  2. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Het ging om onze kandidaten ;-)

    Die had ik al meegerekend.

    Klopt het trouwens dat de KLM voucher codes niet op de site van Air France ingewisseld kunnen worden? Ik krijg een foutmelding. Deze vluchten zijn bij AF goedkoper dan op KLM.com.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2020
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Yes dat klopt AF hanteerd 057 vouchers en KLM 074. Deze werken niet omgekeerd.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik zie dat het bij KLM 458 euro kost naar LIS. Dat is toch goedkoper dan de prijs die je hierboven via AF hebt? :)
     
  5. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    En de grap is .. het is toch WAW geworden ;-) (maar dan 3-4 oktober) voor €820,28 voor twee personen. Na aftrek vouchers is onze bijbetaling €66,08.

    Die reizen naar CPH en ARN kreeg ik niet goed(koop) geboekt via KLM en naarmate ik langer nodig had werd de beschikbaarheid van de gunstige tijden ook steeds beroerder :mad: Dus het wordt Polen en weekendje later. Ook leuk :) Weer een leuke toevoeging voor onze privé Starbucks YAH Ornament Mug collectie (dat is dus niet onze site)

    Lissabon is oranje reisadvies, dus dat was geen optie (meer).
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Mijn ervaring is (was) dat je 1 AF voucher bij KLM kunt inwisselen en meerdere KLM vouchers bij AF.
    Alhoewel ik bij de laatste boekingen (post-corona) problemen had met mijn AF vouchers. Maar met een telefoontje naar de plat line was dat opgelost. (alhoewel ik overigens nog steeds op mijn vouchers voor de restwaarde wacht)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Lissabon is eigenlijk ook helemaal niet leuk. Zou eerder naar Porto gaan.
     
    lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Heb jij/jullie wel een andere site? Door je naam heb ik een vermoeden namelijk ;)
     
    arjen05, beuse242 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  9. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Bingo. Daar hadden we dinsdag nog een heel mooie scoop over AmEx en Apple Pay ;)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Die bedoelde ik idd! Welkom op IF :p
     
    jphorn vindt dit leuk.
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Mee eens, Porto is prachtig. Maar de omgeving Lisboa is ook mooi.

    Wat is er eigenlijk op tegen om een weekendje naar Lisboa te gaan, nachtje te slapen, hapje te eten, en de volgende dag weer terug te gaan?. Zijn ze in Portugal erg moeilijk qua corona? Oranje reisadvies is een verzinsel van de Nederlandse overheid waar ik me niet teveel van aan zou trekken.

    In Spanje heb je nu Latijns-Amerikaanse taferelen met luitjes in witte jassen die achter een tafel zitten in de bagagehallen. Lijkt HAV wel, zou Spanje nu even skippen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb hier nog een aanvullende vraag over als het mag :)

    Ik kom eind van dit jaar nu uit op 234XP, mijn partner precies op 180XP. Gold voor ons beiden dus. Begin 2021 wordt er voor ons beiden 180XP aftrek gedaan als ik het goed heb begrepen?

    Is het nu slim om dit jaar NOG een XP run te doen? Eentje van 60XP voor mij (=294XP) en een iets betere voor mijn partner (110XP'ish) om ook net onder de 300XP te blijven. Dan nemen we toch een zo groot mogelijk restant mee naar 2021 zodat we ook in 2021 sneller weer bij Gold zijn?

    Ik kom dan uit op 294XP (eindsaldo 2020) -180XP (aftrek 1-1-2021) + 30XP (AmEx FB Silver dec-2021) = 144XP. Dan nog maar 36XP nodig voor weer een jaar Gold in 2022. Zelfde rekensom voor mijn partner, maar dan zonder de 30XP FB AmEx vergoeding.
     
  13. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Voordeel van dit jaar nog een (extra) XP-run te doen zijn de dubbele XP die je ontvangt. Het "net onder de 300XP blijven" is volgens mij onjuist omdat als je gold wordt er 180 af gaan en je nieuwe kwalificatieperiode begint.
    Tip: misschien goed om even de regels van FB na te lezen om het systeem te begrijpen.
     
  14. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Als platinum maak je automatisch een softlanding naar gold.
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Het hangt allemaal van je verwachte reispatroon voor het komende jaar af, als je denkt dat je volgend jaar niet op eigen kracht 180XP kunt halen, kan het verstandig zijn om om net iets onder de 300XP te eindigen zodat je idd zoveel mogelijk rollover XP meeneemt, maar zoals @jasperR al terecht opmerkt, krijg je als je platinum zou worden en dat het jaar erop niet herkwalificeert, een soft landing naar Gold. Stel je haalt dit jaar platinum en je vliegt het jaar erop helemaal niet, ga je terug naar Gold. Voor jezelf zul je dus je verwachte reispatroon en de bijbehorende statusvoordelen voor jezelf af moeten wegen of het de moeite waard is.

    Ik zie dat je rekent met FB Amex Silver = 30XP, dit is echter incorrect, de silver geeft 15XP, de gold 30XP en de platinum 60XP. Deze worden niet verdubbeld dit jaar. Wat je zou kunne doen is je silver kaart upgraden naar gold, dan krijg je +30XP en waarschijnlijk rond de 20k miles om vervolgens naar platinum up te graden (+60XP en wederom rond de 20k miles) om vervolgens te downgraden naar silver. Normaal hanteert Amex hier een tijdslimiet voor (hoe vaak je kunt up- en downgraden) maar die is volgens mij coulanter of zelfs even opgeschort vanwege corona.
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Op het moment dat jij de 180 XP haalt, gaat je teller direct naar beneden en heb je gold status. Je "nieuwe" jaar gaat dan die maand in, dus dat hoeft niet gelijk aan het kalenderjaar te zijn. Je hebt dus 12 maanden om weer de 180XP bij elkaar te sparen.

    Je heb wel gelijk voor wat betreft dit jaar nog een run te doen, omdat je dan optimaal gebruik maakt van de dubbele XP promotie.
     
  17. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    My bad - ik heb FB AmEx Gold, dus de 30XP is wel correct.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dan kun je dus upgraden naar plat voor 60XP :)
     
  19. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Voor 5 sept een run geboekt in business: GOT - CDG - AMS - CDG - GOT. Moet toch in NL zijn die dag, dus waarom niet op deze manier. +120XP in the pocket.

    Samen met nog een paar directe tripjes tussen GOT en AMS in sept en okt, levert dat voor einde kwalificatie (31 okt) mooi platinum op. Moet zeggen dat het een prettig gevoel geeft om voor de komende 2 jaar 'klaar' te zijn, gezien de soft landing naar gold mocht ik komend jaar niet voldoende punten voor platinum halen.

    Voor de verschillen tussen gold en platinum hoef je het niet perse te doen denk ik nu, of zijn daar duidelijk andere meningen over? ;)
     
    lloydje33, Bjorn en Carel1 vinden dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De verschillen tussen platinum en gold zijn inderdaad niet groot. Je hebt bij allebei SkyPriority en loungetoegang. De verschillen zijn de Platinum lijn, gratis Economy Comfort en je krijgt wat meer miles. De kans op een upgrade is ook iets groter. De kans hè .
     
    Amsterdam, Ruut en beuse242 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina