FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. likes2fly

    likes2fly Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Nog even over die OV-chipkaart...
    Via http://www.public-transport-holland.com zou je de chipkaart moeten kunnen opladen en betalen via Paypal (met Amex-koppeling).
    Als ik nu EUR 60 saldo op mijn OV-chipkaart wil zetten komen er kosten bij voor Paypal en EUR 0,25 transactiekosten. Totaal wordt het dan dan EUR 63,15.
    Ik heb het proces niet afgerond, maar heeft iemand dat al eens geprobeerd?
     
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Is niet de de moeite waard toch? Met gold card zou je dan 63 miles krijgen voor €3.15. Laatste wel ondekt dat Arriva contactloos heeft bij haar automaten. Daardoor kan je met je Vodafone Wallet en dus Amex betalen zonder extra kosten.
     
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Dit werkt als een tierelier, ben inmiddels ook grootverbruiker van deze optie.
    Treinen is het nieuwe vliegen :D
     
  4. likes2fly

    likes2fly Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Als je geen wallet hebt en je doet nu automatisch opladen dan wel toch? Nu krijg ik voor EUR 60 precies 0 miles.
     
  5. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen week voor aankopen bij Gamma en Praxis eerst even naar de Jumbo geweest voor een cadeaukaart. Ook dit werkt als een tierelier.
     
    FlyingFonz, likes2fly en Ready2Board vinden dit leuk.
  6. ChrisBoom

    ChrisBoom Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Hornbach :) Accepteert paypal en is voordeliger vaak dan Praxis of Gamma. Spullen keurig thuis bezorgd.
     
  7. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Hornbach accepteert gewoon Amex in de fysieke winkels zelf. Vaak genoeg wat betaald met m'n Amex.
     
    ChrisBoom vindt dit leuk.
  8. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    helaas geen Hornbach in de buurt.
     
  9. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    wat vinden jullie, waar kun je het beste tanken: Shell met Airmiles of BP met Freebees? Of is er een andere pomp waar je makkelijk FB miles kunt scoren naast betaling met AmEx?
     
  10. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Service Point op Amsterdam CS (IJzijde) accepteert AmEx. Voor o.a. verzendingen met PostNL.
     
  11. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    De haan tankstations...ook al staat Amex niet als betaalwijze op hun site.
    heb zelf bij de Haan getankt met Amex
     
  12. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Dit is idd een goeie. Ik tank liever BP omdat hun 98 beter is dan die van Shell. Mijn auto rijdt er beter op.
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Wij tanken altijd bij de Esso. Met Amex en spaar daarnaast Esso punten. De Esso punten kun je voordelig verzilveren voor allerlei cadeaubonnen zoals Bol, Pathe, enz.
    Zo spaar ik FB en Esso punten :)
     
  14. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Tegenwoordig worden er geen extra kosten meer rekening gebracht indien je bij de NS automaat met een creditcard betaald.
    Vermoedelijk te maken met het feit dat je wettelijk gezien enkel nog de daadwerkelijke kosten in rekening mag brengen. En niet bijvoorbeeld 50ct ongeacht bedrag.
     
  15. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Veel mobiele betaaloplossingen (iZettle, SumUp) zijn default ingesteld op het accepteren van Amex. Voorbeelden zijn een viskraam voor een supermarkt, de pont naar Schoonhoven, etc.
     
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    ja maar dan is het nog wel afhankelijk of degene die zo'n mobiele betaalapparaat heeft ook een abo heeft genomen op betalingen met Amex, want hier zitten nog wel wat kosten aan verbonden voor het accepteren van betalingen. En die zijn hoger dan gewone pinbetalingen of betalingen met visa/mastercard.
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dat is in mijn ervaringen niet zo hoor, de iZettle en SumUp accepteren die volgens mij standaard (ik kan alleen voor iZettle die ik zelf heb gebruikt spreken) maar je betaalt daar een hogere commissie dan als je zelf een (duur) pinapparaat van bijv. CCV koopt met een contract voor het accepteren van Amex etc.

    iZettle gebruikt een standaard commissie van 2,75% die naar mate het cumulatieve bedrag wat er per maand betaald mee wordt iets zakt, dit vertaalt zich in een maandelijkse cashback...

    Inmiddels zijn wij overgestapt op een CCV pinterminal met bijbehorend contract zodat ik ook kaarten kan belasten als ik de kaart niet fysiek in handen heb.
     
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Jah klopt! Was in het begin volgens mij niet zo.
    Maar eerlijk gezegd zie ik dit soort apparaten niet zo heel vaak. Dus helaas niet om dagelijkse betalingen mee te doen.
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Nu ik me bedenk gebruikt de lokale loempiaboer op de wekelijkse markt iZettle, maar die paar euro's per keer zetten ook niet echt zoden aan de dijk ;)
     
    Bartholomeus vindt dit leuk.
  20. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Elke euro is er een..
     

Deel Deze Pagina