FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Net even gaan testen bij de onbemande Shell aan de Matlingeweg in Rotterdam (Spaanse Polder).
    Blijkt dat het via de Amex gekoppeld in de Shell app dus wel gewoon werkt. Als je de fysieke kaart invoert wordt ie geweigerd.

    Bij de bemande Shell in Schiedam moet je de kassabon tekenen als je je pas in de paslezer stopt. Betaal je contactloos dan hoeft je niets te tekenen.
    Raar gedoe allemaal.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Is die Shell app de 'Shell US & Canada' app in de app store? Dat is de enige die ik vind in de iPhone App Store.
     
  3. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Niet per ongeluk een Amerikaans Apple Store account gemaakt? De Shell app met SmartPay functie is deze: https://apps.apple.com/nl/app/shell/id1464649113?l=nl
     
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    MoonJ vindt dit leuk.
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Oops, stond nog op de US van toen ik daar was haha. Vond al zo gek dat ik af en toe bepaalde apps niet kon vinden. Thanks!
     
    Urbanjazz, Ruut en Bjorn vinden dit leuk.
  6. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Nou die shell app werkt dan wel met amex maar is tergend langzaam. Sta ik bij de pomp met een rij achter me die app betaling te regelen ..Krijg ik door zo'n bijdehandje naar mijn hoofd geslingerd dat ik niet met mijn telefoon moet gaan spelen als er een rij achter me staat en dat je niet je mobiel mag gebruiken bij de pomp. :mad:
    Wat Ierse scheldwoorden teruggeroepen..
     
    RobertFB, BartF, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag voor het eerst de app gebruikt. So far so good! :)
     
    MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Oh was jij dat! :p
     
    Urbanjazz, MichaelNight, MoonJ en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Haha hoe herkenbaar. Terwijl ik de app invulde ging er ééntje achter mij toeteren. Vervolgens reed ie woest naar de pomp een paar rijen verder.:D
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik moet zeggen dat ik die Shell app echt geweldig vind, die had ik veel eerder moeten ontdekken! Thanks @Ruut, wat een verademing haha. Zo handig om ook je bon digitaal te krijgen. Top dit.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb sinds kort een webwinkeltje en verstuur bijna iedere dag wel meerdere pakketjes. Ik doe dat via DPD en daarmee loopt de teller ook wel aardig snel op!
     
  12. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    arjen05 vindt dit leuk.
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, ik vlieg er een beetje mee onder de radar. Onder de streep gaat het om een paar tientjes per week, ik was eigenlijk niet van plan om daar een aparte kaart voor aan te schaffen.
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Als het om een paar tientjes per week gaat pak je 100 punten per maand, zal wel meevallen qua oplopen van die teller dan. Ik zou niettemin voorzichtig zijn met het hier openlijk melden hoe je je consumentenkaart zakelijk gebruikt icm met je unieke referrallink. Bij het geringste vermoeden van schending van voorwaarden kan je account al (kort) geblokkeerd worden. Deblokkeren gaat ook weer snel, maar gezien het serviceniveau en de bereikbaarheid van amex de afgelopen tijd misschien geen traject waar je zin in hebt.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Weet iemand of het al beter gaat met Amex bij shell? Ben er maanden niet meer geweest vanwege dat gedoe zoals hierboven genoemd, Gezien mijn tijdstippen ben ik ook vaak gebonden aan de nachtautomaat. De app werkte dan weer wel maar ondanks dat ook airmileskaart was gekoppeld werden de airmiles niet bijgschreven en die moest ik dat dan weer achteraf met een heel gedoe via (een poolse) helpdesk declareren....
     
  16. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    VVV-cadeaukaarten sinds een tijdje ook te koop bij Kruitvat. Betalen met Amex en Kruitvat-punten sparen.
     
    budjepaul, michiel1 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  17. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Mijn Kruidvat accepteert dus geen AmEx, maar degene in de wijk naast mij dus weer wel. Heel vreemd
     
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Zal te maken hebben, net als met sommige Jumbo's, Hema's, Dirk vd Broek etc. of het een franchisenemer is of niet...
     
  19. Koffer

    Koffer Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb zojuist dit hele topic ongeveer doorgelezen maar weet iemand dit wellicht:
    Als ik iets koop met mijn flying blue gold amex bij earn online, krijg ik dan de miles van earn online & die van mijn cc aankoop? Dus dubbele miles dan eigenlijk?
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ja.
    De punten via je CC staan er vrijwel direct op, en dan meestal zon 2 maanden later worden de punten van je earnonline overgemaakt naar je flying blue account.
     

Deel Deze Pagina