FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    zojuist 3 verschillende Shell tankstations geprobeerd, allemaal onbemand, en overal ongeldige kaart. Vorige week had ik bij een van deze shell’s nog getankt, zou jammer zijn als zij ineens geen amex meer accepteren.
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik wilde dit net posten! Ik merkte dit sinds 31 December (Onbemande Shell in Krimpen) en gister bij een in de buurt van Amsterdam dat mijn AMEX inderdaad ook niet meer werkte. Terwijl ze 100% werkten hiervoor... What the ****.
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    `De bemande Shell in Schiedam (Vijfsluizen) accepteert nog steeds Amex, zojuist daar getankt.
    Wel heb ik nu voor het eerst de kassabon moeten ondertekenen. Vond de dame achter de kassa ook vreemd, had ze al bij een paar klanten gehad..
     
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Bemande inderdaad hier in Capelle accepteren het gewoon nog, maar juist de onbemande zijn vaak het goedkoopst..
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Oké,
    Probeer ik de volgende tankbeurt de onbemande op de Matlingeweg. Die deed het voorheen wel...
     
  6. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik moest zojuist ook tekenen bij een bemande Shell. Het vrouwtje achter de balie gaf aan dat mijn pincode niet actief is. Maar dit lijkt mij sterk aangezien het in andere winkels wel gewoon lukt. Het probleem ligt bij de Shell!
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Update over AH Giftcards bij de BP AH To Go's: ik ging langs een op de A10 bij Landsmeer en het was in theorie mogelijk om ze te kopen, echter gaat er blijkbaar nog wat mis met het 'opladen' van het tegoed want hij had meerdere klanten teruggekregen die een gekochte giftcard hadden geprobeerd te gebruiken in een AH winkel en dat er toen geen tegoed op stond.

    Hopelijk is dit snel opgelost want dan is dit toch echt een mooie hack!
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Juist, de onbemande Shell Express in Rotterdam, Spaanse Polder, accepteert nu ook geen Amex meer.
     
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als dit permanent blijkt te zijn dan is dit een mooie reden in het jaarlijkse opzegbelletje...
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Vaak moeten ze er bij BP een meer ervaren kassabediende bij halen, want dat opladen lijkt niet zo alledaags te zijn. Als je er geen aparte, kleine bon bij krijgt (met totaal van de opwaardering), is het niet gelukt.

    Op de locaties Oostzaan en Noordbeemster verkopen ze ondertussen geen cadeaukaarten meer. Ik hoop dat dit geen algemene trend wordt, want deze hack werkt voor mij al jaren.
    Anders wordt het toch Jumbo...
     
    MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Inderdaad... moet ik nog wel even wachten tot ik mijn nieuwe platinum kaart binnen heb
    Kun je die gift card dan niet gebruiken bij de zelfscan?
     
  12. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Heel irritant geen amex bij shell pomp automaat. Ik wil namenlijk zowel FB als airmiles sparen. Met die miles & me en V-power verdubbeling spaar ik airmiels als een malle. Ik denk nu ook aan een opzegbelletje....
    Werkt dat betalen via die shell-app nog wel? Bij mijn vaste shell werkt die ook niet meer....
     
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Of de Aldi! :p Dat scheelt vaak aardig wat voor de basis artikelen.
     
  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Dirk van den Broek ook trouwens ;-)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Bij de onbemande Tango pompen werkt mijn Amex pas ook niet meer. Was voorheen nooit een probleem. Ga het opzegbelletje ook maar weer eens plegen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    En de Dekamarkt. :D
     
  17. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Heeft het opzegbelletje vooral zin bij gold of ook bij green bijvoorbeeld?
     
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb in het verleden wel een opzeg belletje gedaan voor de Flying Blue Silver, die volgens mij gelijk staat aan de reguliere Green, en er mooi 12.000 miles + 3 maanden dubbele miles aan over gehouden.
     
    Mathijstil vindt dit leuk.
  19. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb de kaart net maar opgezegd. Na eerst 3x een Engelse medewerker aan de lijn te hebben gehad en continue doorverbonden te worden, kwam ik uiteindelijk bij een Nederlands sprekende medewerker uit.

    Heb het verhaal gedaan over de problemen met de acceptatie van de kaart bij Shell en andere onbemande tankstations. Bij Amex zijn ze hiervan op de hoogte en het schijnt zo te zijn dat achter de schermen de exploitatie van veel tankstations over is gegaan naar een andere partij die geen Amex accepteert. Gesprekken met de nieuwe partij worden wel gevoerd, maar concreet is er nog geen oplossing.

    Een verlengingsaanbod van €37,50 korting op de jaarbijdrage bij de silver kaart was het maximaal haalbare. Leek mij een redelijk karig aanbod om eerlijk te zijn.

    Dan maar even een jaartje geen Amex kaart en crypto muntjes met 3% cashback sparen met een zekere groene crypto Visa kaart. Levert trouwens ook nog meer op dan de miles met Amex….
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2022
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    om 5:40 uur getankt bij de nachtautomaat van mijn vaste shell dichtbij mijn werk met de shell app. deze keer deed hij het wel (terwijl mijn amex er aan is gekoppeld). De kaart in de automaat steken werkt niet meer maar dus nog wel met amex via de app...
     
    MollyMoon, MoonJ en FlyRemco vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina