FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Een Audi A4 benzineslurper.
     
  2. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Ik betaal zoveel mogelijk met mijn US BoA FB Mastercard. Die geeft 1,5X in miles, maar dan op het dollarbedrag. Dat is dus 1,6X à 1,8X per euro, afhankelijk van de wisselkoers.

    Met 4000 EUR/jaar aan boodschappen is dat al ongeveer 7000 miles. Daarnaast zet ik geld over via Wise naar de US om die kaart af te betalen. Dat doe ik met mijn Belgische BeoBank FB Mastercard aan 1X. Dat zijn dus nog eens 4000 miles. De kosten voor Wise via CC worden afgezet tegen de 6% winst op koopzegels AH.

    Je hebt gelijk dat het best gecompliceerd is op deze manier, maar wel 11000 miles alleen al op mijn boodschappen. Er ligt thuis altijd wel een pakketje cadeaukaarten klaar.
    Had ik niet recht tegenover een AH gewoond, zou ik waarschijnlijk gewoon naar Jumbo of Deka trekken :)
     
    Daeni en Carel1 vinden dit leuk.
  3. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net misschien een lucratieve route gevonden voor aankopen in Duitsland waar Amex niet geaccepteerd word, ik koop nog wel eens een videokaartje en met prijzen van rond de €800-1000 kan het snel gaan qua punten. Nu ondersteunt de Duitse webwinkel waar ik vanmorgen wat kocht geen Amex maar wel Amazon Pay. Iemand dat al al eens gebruikt? Is op het eerste gezicht een soort van Paypal achtige situatie, maar 1-click kopen kan wel het verschil zijn tussen kopen en misgrijpen nu.
     
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Werkt prima. Echt helemaal niets op aan te merken. Gaat wel via je Amazon account, dus qua privacy kun je daar een mening over hebben.
     
  5. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Bij welke merken zijn deze verkrijgbaar? Nu Esso en Shell geprobeerd, die hadden het niet. Esso helemaal geen cadeaukaarten, Shell alleen een beperkt assortiment (Playstation, Zalando, Google, dat soort dingen).
     
    Robby43 vindt dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij bij de BP's die een AH To Go als 'pomp winkel' hebben.
     
    budjepaul, Robby43 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dus dan koop je een AH cadeaukaart die je bij de BP met je Amex afrekent om die cadeaukaart vervolgens bij de AH voor je boodschappen te gebruiken? Zou top zijn als dit zo werkt. :)
     
    Robby43 vindt dit leuk.
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Merk inderdaad dat er trouwens Esso's zijn die AMEX eruit gooien. Reed vorige week op de A28 en wilde met AMEX in de het winkeltje betalen, maar werkte niet. De medewerkster vertelde dat ze het 'vroeger' wel accepteerden maar nu niet meer. Redelijk slecht voor een tankstation aan een snelweg (richting het grensgebied).
     
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dat is wel wat ik verneem uit de post van Robby43! Moet het zelf nog uitproberen.
     
    Robby43 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  10. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Het rendement van boodschappen doen met koopzegels is ongeveer 0,6% of 1,2% als je gratis ah premium hebt.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2021
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Nee het rendement is 6% en verdubbeld ook niet naar 12% als je AH premium hebt, je spaart alleen sneller maar je krijgt nog steeds €52 terug voor elke €49 die je inlegt...
     
    Robby43, lloydje33, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Klopt, er zijn er zo wel niet heel veel. Ik ben de eerste om toe te geven dat er met mijn ingewikkelde systeem wel wat planning aan te pas komt, maar voor mij is het intussen een gewoonte.
     
  13. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Inderdaad. Heb ook AH-premium, zodra je meer dan 1960 EUR per jaar uitgeeft bij AH, maak je daar winst mee (als je enkel zegels telt).

    De spaarzegels die ik koop gaan ook gewoon van de AH-cadeaukaart, dus ook daarop win ik al FB-miles.
     
    budjepaul en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Welke locaties haal jij die giftcards?
     
  15. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Hoe kom je aan 'gratis' AH-premium? Kost mij 12 EUR per jaar
     
  16. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    mgo01, Godenzoon14, MoonJ en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Hmm zojuist gaf shell pomp aan " ongeldige kaart" . Medewerker kwam buiten om weg te gaan en meende dat je niet meer zowel airmiles als miles met Amex mag sparen...
    Vorige tankbeurt moest ik trowuens binnen opeens met handtekening betalen...inclusief gedoe over een tweede handtekening bewijs die ik zou moeten overleggen...
    Raar hoor.

    Kan u ook niemand bellen nu om te zien of nu mijn pas is geblokkeerd...
     
  18. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Het lijkt me een kul-bericht van die Shell werknemer. De AirMiles zijn een extra’tje van Shell en de miles via je kaart is een extra’tje van Amex. Beide spaarprogramma’s hebben echter niks met elkaar te maken.
    Bij sommige Shell stations heb ik soms ook moeite om met Amex te betalen. Of de fysieke pas in de terminal werkt niet of Amex via ApplePay geeft problemen. Vaak na een paar keer proberen, lukt het wel.
     
  19. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb dit ook sinds een week of 2 telkens, weet ook niet precies waarom... Bij de ene pomp doen ze wel moeilijker dan bij de ander als het gaat om verificatie van de handtekening overigens...
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Van de week uitgeprobeerd. Bij BP de Hucht hebben ze geen cadeaubonnen.
     

Deel Deze Pagina