FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dat ziet er zeker interessant uit. Ben benieuwd wat de mogelijkheden op termijn voor de NL markt zijn. Het is natuurlijk wel weer een extra kaart met een maandelijkse prijs.
     
  2. Carl

    Carl Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Volgens hun site zijn er geen kosten bij een normale transactie in jouw valuta. Zelfs het pinnen bij een pin automaat zou gratis zijn (domestic).
    Vreemde valuta is "Mastercard wholesale rate + 1%"
     
    Krabnov vindt dit leuk.
  3. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Nog even een leuke tip om toch miles te sparen bij winkels die geen AMEX accepteren:
    Bij de jumbo waar je met je FB amex kaart kan betalen, koop je een van de vele cadeaukaarten die je er kunt krijgen. Vervolgens gebruik je gewoon deze cadeaukaart bij winkels, waar geen AMEX wordt geaccepteerd. Zo kan je toch een flink extra miles sparen! ;)
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2016
    TTSHOOTS, Jeffrey Schäfer, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Dat is creatief!
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Vraag als advocaat vd duivel. Als ik een KLM business class ticket koop welke fully refundable is, en vertrekdatum over 4 maanden. Dan worden miles ed gepost. vervolgens annuleer ik dit ticket in de volgende maand van de amex cyclus. Dan heb je de mijlen, en je geld terug via de refund toch? Ik zou er zelf niet voor kiezen omdat ik het toch als een soort van fraude zie, maar zou het technisch gezien kunnen?
     
  6. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    De miles worden dan weer van je account afgehaald. Helaas...... :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Eigenlijk ook wel logisch...
     
  8. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Afgelopen maand goed punten kunnen sparen. Oa het volgende als tips :)

    - Bestelling beeldschermen voor kantoor. € 1666,- uitgegeven bij Bol.com via earnonline.flyingblue.com/nl/ ref-link en betaald zonder extra kosten met de AMEX CC. Dubbele punten, namelijk +/- 1000 via earnonline en + 1333 via amex (0,8/silver).
    - Appartement via Airbnb. Betaald met AMEX CC zonder extra kosten.
    - Bestelling aliexpress.nl betaald met AMEX cc zonder extra kosten.
    - Tickets gekocht via Paypal, deze gekoppeld met AMEX CC.
     
    TTSHOOTS en Arjan69 vinden dit leuk.
  9. Dru

    Dru Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    -Ik book mijn hotels via KLM FB-Bookings.com. Dus dubbel aantal punten bij een boeking.

    Heel veel winkels in Nederland accepteren helaas geen Amex. Wat ik heb ook gemerkt hebt, zijn de geografische verschillen. Bij de grote kledingketens bv in de Kalverstraat accepteren ze wel Amex, laatst was ik in Hengelo en daar werd bij dezelfde kledingketens geen Amex geaccepteerd. Amex had mij ook gebeld voor een enquête en ik heb gelijk gemeld dat ik het jammer vind dat ik in Nederland niet overal met een Amex kan betalen.

    Verder hou ik mijn oren open in mijn omgeving als iemand een grote aankoop gaat doen. Bijvoorbeeld mijn zusje en een hele goede vriend van mij wilden een nieuwe macbook pro kopen. Ik had aangeven deze aankoop met mijn Amex te doen. Op hetzelfde moment boeken zij hun geld op mijn bankrekening. Ook vliegtickets van mijn ouders en familie-leden betaal ik met mijn Amex. Vervolgens boeken ze het bedrag over op mijn bank. Maar ook met vrienden of met een grote groep collega's bij het uit eten gaan. Zodra de mogelijkheid bestaat dat er met een Amex betaald kan worden, dan schiet ik graag het bedrag voor. En zo tikt dan mijn punten een beetje bij beetje aan.

    Mijn vriendin heeft dan ook een tweede Amex kaart. Ik heb haar dan ook geïnstrueerd om voordat zij wilt gaan pinnen, altijd eerst te vragen of de winkel een Amex accepteert.
     
    Jeffrey Schäfer vindt dit leuk.
  10. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Kijk dan ook even bij Pointshound.com. Die bieden al snel 1000 punten of meer per boeking, terwijl Booking.com het op basis van euro's doet :)

    Betalen met je AMEX CC maar ook de bestelling plaatsen via earnonline.flyingblue.com/nl/. Dubbele punten :)
     
    Dru vindt dit leuk.
  11. Dru

    Dru Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor jouw tip ErikBenjamin!
     
  12. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    :) Doe je voordeel ermee.
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Tickets koop ik nooit via Paypal maar met de Card zelf, dan ben ik gelijk verzekerd via AMEX. Ik weet namelijk niet als je met Paypal tickets aanschaft of je dan ook via de gekoppelde AMEX Card verzekerd bent..
     
  14. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dat was hier helaas geen optie, maar bedankt voor de tip :)
     
  15. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb afgelopen weekend een Curve CC aangevraagd (zie berichten op vorige pagina). Zodra ik 'm binnen heb zal ik hier een uitgebreide review plaatsen.
     
  16. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb em even bekeken. Het is eigenlijk een prepaid card. Net zoals Moneybookers (een prepaid Mastercard) bijvoorbeeld... Daar kun je ook je FB Amex card aan koppelen. Maar net zoals de Amex card wordt de prepaid Mastercard niet overal geaccepteerd.. Maar inderdaad, online is het handig, zo kun je met een Mastercard terecht en uiteindelijk betaal je met je Amex, creatief :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  17. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Aan de kassa opladen is een prima deal. Gewoon in 1 keer een paar honderd euro erop zetten.
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    en dan je pasje verliezen....
     
  19. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Bij een pasje op naam met foto krijg je het gewoon teruggestort

    Edit: Hahaha, wow. Wat nou als ik er 20k opstort en hem dan kwijtraak? #Manufacturedspend
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  20. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Voor zover ik weet kan je op een OV chipkaart maximaal 150 euro aan tegoed hebben?
     

Deel Deze Pagina