FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    In een gesprek met de leden service over de slechte acceptatie van de kaart werd mij verteld dat MacD de kaart ook accepteert, dus dit zou moeten kloppen.
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Blijkbaar is dit net zon verhaal als bij Jumbo. Hier kiezen de franchisers er dus voor of ze hem accepteren of niet.
     
  3. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Jumbo schiet nog wel op als je er vaak boodschappen doet. Maar zelfs met de AMEX FB Plat kaart zal je toch wel 3 keer per dan bij de Mac moeten eten is om nog een beetje punten te sprokkelen... :D
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    McDonalds Alkmaar Oost pakt hem wel maar McDonalds Heerhugowaard 10 minuten verderop niet. McDonalds Breukelen A2 accepteert ook geen Amex.

    Acceptatie van Amex is eerder een uitzondering op de regel - meestal accepteren ze bij McDonalds in Nederland geen Amex.

    Starbucks Ruwiel bij het Shell tankstation op de A2 tussen Breukelen en Amsterdam accepteerde vorige week trouwens ook geen Amex.

    By the way: iemand deze site al eens gecheckt?
    Merchant Maps - American Express
     
    Roberto, Vliegende_Keep, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Nee, die zocht ik wel omdat ik wist dat ‘ie er vroeger was maar kon ‘m maar niet vinden! Dank voor de tip :)
     
  6. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Probleem gehad met acceptatie AmEx FB Gold bij BP. Wat blijkt nu: als je eerst FreeBees registreert kun je niet met deze AmEx betalen, zonder FreeBees registratie lukt het wel. Systeem vindt het niet OK als je tweemaal punten spaart. Oplossing: Eerst met AmEx betalen, daarna pas FreeBees registreren.
     
  7. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Apart, Ik tank altijd bij BP vanwege de punten. Nog geen last gehad dat ik niet mocht betalen ermee.
     
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Nog nooit problemen mee gehad. Wel krijg ik op random momenten een bonnetje dat ik moet tekenen. Tank iedere week bij BP.
     
  9. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Google Ads is voor mij ook de grootste mijlentrekker aangezien we zo'n 2500 euro per maand erheen sturen.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    En een hele vreemde redenering, want wij mogen dan allerlei Amex-kaarten hebben die punten sparen, veel zakelijke Amex-kaarten sparen helemaal geen punten.
     
  11. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Dat is wat de kassier van BP vertelde. Maar jullie lukt het dus wel ,eerst FreeBees registreren en dan betalen met Amex FB. Ik zal volgende keer andere BP proberen. Wordt vervolgd....
     
  12. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Met 15-pagina's lang weet ik niet of deze al voorbij is gekomen, maar sinds vorig jaar accepteren de meeste Jumbo's ook AMEX. Dit is dus nu ook mijn vaste supermarkt geworden :)
     
  13. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Klopt deze is inderdaad al een tijdje bekend alleen de meeste Jumbo franchisers doen niet mee.
     
    theflyingrobman en michiel1 vinden dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Zover ik weet accepteren de Aldi's wel allemaal Amex.
     
  15. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Hetzelfde met de HEMA franchisers...
     
  16. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    In Batavia stad accepteren alle winkels Amex, Bijenkorf, Tommy Hilfiger, S&C, enz.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Bijenkorf Amsterdam en online ook.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Plus je kunt bij de uitgang je bonnetjes laten zien en een formuliertje invullen voor nog eens 2 Flying Blue miles per uitgegeven euro. Meestal binnen een paar dagen in je account. Afrekenen met Amex, bonnetjes laten zien en je pakt tot 3,5 mijl (Amex platinum) per euro. Dat is sneller verdienen dan vliegen als Flying Blue Explorer, gezien Bataviastad en Amex je bedrag incl. taxen rekenen ;-)

    https://www.flyingblue.nl/nl/partne...ia-stad-amsterdam-fashion-outlet/presentation
     
  19. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Hello-Fresh & ParkMobile accepteren 'm ook :)
     
    Lucinda83 vindt dit leuk.
  20. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Goede tip van Batavia stad, hier ga ik zeker gebruik van maken.

    Betreft earnonline van flyingblue ligt het aan mij of moet je hier altijd pro-actief gaan claimen? Ik heb nu tweemaal een transactie gemaakt, maar alle twee verschijnen ze niet in mijn dashboard (missing miles claim ingediend, ben benieuwd hoe lang dit gaat duren).
     

Deel Deze Pagina