FB & Air Europa

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jdg, 28 jul 2018.

  1. jdg

    jdg Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Wanneer ik een vlucht boek met Air Europa, wat onderdeel is van SkyTeam, neem ik aan dat ik hiermee FB miles spaar? Is dit in het geval van Air Europa ook echt zo? Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
  4. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Aan deze steen heb ik me dus gestoten. Ik ging er gemakshalve vanuit dat een business class ticket sowiezo punten en XP geeft. Bleek achteraf klasse O te zijn, en deze bleek dus buiten de boot te vallen :(
     
    MRB en Tim82 vinden dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zo dat is balen, kan me voorstellen met BC dat je dat niet nakijkt. Goed dat je het meldt! Tip voor anderen.
     
  6. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Heel apart zeker als je BC vliegt.

    In algemeen geen miles - ook geen exp. En visa versa!
     
  7. jdg

    jdg Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Thanks voor de tip! Inderdaad even gekeken en bleek dat die klasse nauwelijks punten opleverde :(
     
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    O is toch een upgrade award?
     
  9. bishop

    bishop Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Is er iemand die zowel Suma (air Europa) als FB spaart?
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Air Europa Suma is tegenwoordig ook revenue-based maar de earnings op hun eigen vluchten zijn wel aanzienlijk beter dan bij Flying Blue: 9 miles per euro op long-haul business class, kan oplopen tot 15 miles per euro voor Platinums.
     
  11. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Ook een bc geboekt naar madrid waar kan je de boekings klasse vinden precies ?
     
  12. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Als je het nergens kan vinden, dan misschien even bellen. Expedia geeft wel altijd de boekingsklasse weer tijdens het boeken. Op de website van UX is het lastig te vinden.
     
  13. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Zeg maar gerust onmogelijk heb overal gezocht zelfs bij het maken van een nieuwe boeking niks te zien in de e-mail etc
    Ik heb een enkele reis geboekt mad-ams in bc hoopte op 10 xp punten
     
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dankzij een tip van @Daan3 in het "mijn volgende bestemming is" topic vorige week ben ik erachter gekomen dat ik klasse I had op AMS MAD. En dat geeft 100% miles.

    Als de prijs die je betaalt overeenkomt met de boekingsklasse die je ziet staan bij Expedia bij een proefboeking komt dat overeen. Klasse O geeft geen miles/XP.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt je ticket opvragen, daar zou het op moeten staan. Enkele reis mad-ams in BC zou zonder uitzonderingssituatie 15xp opleveren.
     
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Via de website van Saudia kan je je e-ticket inzien. Gewoon je ticketnummer en naam invullen en dan kun je de status van je coupons zien, inclusief boekingsklasse.
     
    jonker, Tim82 en Fripsmaster vinden dit leuk.
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het werkt! Grappig, hoe ben je daar zo achter gekomen?
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hier op het forum natuurlijk :)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Google :). Volgens mij heeft het ermee te maken dat hun website rechtstreeks op het GLS of een of ander IATA systeem is aangesloten.

    Nog een tip: op de website van Royal Jordanian kun je iedere OW boeking openen. Handig als je een keer je het FF nummer in je boeking moet aanpassen naar een ander programma. Via andere kanalen lukt dat meestal niet.
     
    Thijsk, lloydje33 en Daan3 vinden dit leuk.
  20. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    bijzonder dat dit hier te controleren is, ook bizar dat ik inderdaad klasse O heb, en dus niks nada nakkes noppes krijg.
    Ik had namelijk een enkele reis in economy van mad-ams met de verkeerde datum achteraf, dat ticket was 100 euro. Wijzigen kon niet maar ik zou er wel 5 xp punten voor krijgen zoals ik wel vaker vlieg met Aireuropa, fijne 787 Dreamliner maar ALTIJD met minimaal uur vertraging visa versa. Een nieuw bc ticket kon ik wel kopen voor 200 euro (en dus een lege stoel achter laten die ze niet opnieuw kunnen verkopen, hoe onlogisch en dom is dit? maar dit terzijde... Latijnse efficiency zeg maar...
    wel krijg je in de bevestiging email te horen dat ...
    Register and accumulate 1,520 miles with this booking
    Your current balance is: 0


    of te wel, je kan SUMA miles krijgen, maar hoe en waarom en waarvoor dat dan weer wel? tijdens boeken kies je je pref program, FB in mijn geval
    Voorheen had ik wel een account maar deze is paar maanden geleden spontaan verwijderd en moest ik van voren af aan weer beginnen.. pfff echt vermoeiend die Spanjaarden !!

     

Deel Deze Pagina