Hallo allemaal, Ik zag nog geen topic voorbij komen waarin werd gesproken over jullie favoriete vliegtuig en jouw favoriete vliegtuig in combinatie met een airline. Boek jij je vlucht om als je een 737 op het schema ziet staan? Vlieg jij liever in de Air France 777 dan in die van KLM? Sta jij op verjaardagsfeestjes weer uit te leggen dat de A380 echt mooier is dan de 747, of is ‘if it ain’t Boeing I ain’t going’ jouw lijfspreuk? Bespreek het hier!
747. gewoon geen alternatief voor. Nog een uit de ouwe doos, de 727. voorin zitten met de 3 motoren in de staart. superstil en comfortabel. Niewe generate duidelijk de 320 familie ( 737 wordt wel oud nu) en de 350 of dreamliner. De 380 vindt ik een lelijk toestel meer een vrachtvliegtuig en echt te veel mensen
Om van de buitenkant te zien toch wel de wat oudere vliegtuigen - a340-600, fokker 100, b747. De nieuwe a350 ziet er ook wel scherp uit. Qua binnenkant is het zo afhankelijk van de maatschappij en dan zit er zelfs binnen de maatschappij zelfs nog veel verschil in. Laatst met een oude 777 van AF naar Caïro gevlogen, da’s niet veel soeps.
Qua buitenkant de Lockheed Tristar en dan speciaal zoals Jordanian Airlines die heeft/ (had ?). Qua binnenkant vind ik alleen leuk als er 2 stoelen opstelling aanwezig is.
B747, moet ik dat nog verder toelichten? A380: ok, is wel heel comfortabel vliegen, maar gewoon lelijk. A340-600: heel elegant om te zien. A320 series: zal heel erg wennen worden wanneer die de 737's bij KL en HV hebben vervangen. 777X: kan ik goed mee leven, maar die vliegt nog steeds niet officieel.
Leuke reacties! Ik heb laatst voor het eerst met de (Air France) Airbus A318 gevlogen: wat een schattig klein toestel! Net een speelgoedvliegtuig! Qua stoelen hetzelfde als haar grote zusjes natuurlijk, maar het voelde net iets specialer.
B747, upperdeck. Pre corona tijdperk regelmatig gevlogen met KLM. Helaas uitgefaseerd. Lufthansa vliegt er nog mee, maar is helaas erg duur…
Vind de 747 toch wel een erg mooi vliegtuig. Ga er in februari eindelijk mee vliegen, Upper deck met Lufthansa. Morgen ook voor de eerste keer met de A380 vliegen met SQ, ook al is het qua gezicht niet mn favoriete vliegtuig vind ik het toch erg leuk dat ik hier wederom, ook voor de eerste keer mee ga vliegen en dan ook met de luxe van SQ in Business Class. Ik vind de A350 er altijd erg stoer uitzien, vooral de cockpit heeft een soort stoere uitstraling (met zwarte kozijnen). En qua vracht natuurlijk de Antonov-lijn, heb een kleinere variant zien landen vorig jaar in PTY, zag het toevallig op flightrader dat ie er aan kwam (yes avgeek) maar ik was duidelijk niet de enige want er zaten meerdere in de lounge (met uitzicht op de baan) te wachten. Fijn dat ze weer aan de bouw zijn begonnen.
B747 geen uitleg nodig. Nog steeds jammer op het moment dat ik een BC ticket wilde boeken naar een 747 bestemming Covid uitbrak en toen was het gedaan bij KLM. (ik moet dan maar met LH want die hebben ze nog) A320 met name Neo heerlijk stil A380 bijzonder groot vliegtuig en heerlijk stil, ATR72 Propellervliegtuigen zijn cool maar wel vreselijk lawaaierig. A350 is een kleine a380, idem als met 320neo heerlijk stil. B737 niks op aan te merken maar erg lawaaierig, scheelt wel dat KLM een deel van die kisten inmiddels heeft omgebouwd B777 het opstartgeluid van de motoren heeft wel iets maar voor de rest rammelen ze allemaal ongeacht maatschappij en leeftijd. B767 eigenlijks niks negatiefs maar ook geen uitschieters (Martinair en mijn eerste longhaul ). Paar jaar geleden vloog BA er mee naar LHR gaaf zon grote kist op zon klein stukje Ik heb ooit met de 757-300 gevlogen ook een apart iets, best groot toestel maar wel gewoon 3-3 in eco.
Longhaul: A350 'trash panda' A330neo Stil, soepel en comfortabel ruime alubuis, wifi onboard, genoeg opbergruimte op je zitplek & deurtjes voor de privacy. Shorthaul, graag meer Airbus: A220 A321neo Stil, grote baggage bakken, wifi, oplaadpunten, de A321neo heeft bluetooth voor je oortjes. De A220 is dan weer lekker comfortabel in economy met haar brede stoelen & 2-3 opstelling. Plus de Estlandse BT livery op de YL-CSJ is gewoon top.
De Boeing 747 uiteindelijk toch mijn favoriet. Zowel de 300, 400 als 747-8 gevlogen. Jammer genoeg nooit in First Class mogen ervaren (had graag eens SQ of CX F gevlogen in de 747-400). Wel upper deck (BA en Korean in de 747-8). Echt geweldig! Ook in de neus op 1A bij KLM twee keer mogen ervaren, leuke ervaring. Terwijl ik dit schrijf merk ik wel een beetje een conflict in mezelf. Heb de A380 namelijk wel meerdere keren in F mogen vliegen (QR, EY en SQ) en vanwege de enorme hoeveelheid ruimte is dat echt lastig te evenaren. Maar goed, wel minder mooi dan de 747 (vind ik). De DC-10 / MD-11 vond ik ok te zien ook erg fraai. De A350 mooi toestel om te zien en ook heel comfortabel. Waar ik echt op afknap zijn ouderwetse Business Class cabines, zoals aan boord van de 777's van KLM / Turkish Airlines. Recent met een vrij nieuwe 787 van Japan Airlines gevlogen: 2-2-2 met stoelen die niet eens volledig plat gingen. Hoe is het mogelijk? Tot slot: als ik terug in de tijd zou kunnen zou ik echt graag eens in een Boeing 707 of 727 vliegen. Fantastisch wat een apparaten!
De 747’s van KLM waren beter onderhouden dan die van BA. Mijn onbewust laatste vlucht met een 747 was met BA naar/van CPT en er zaten nog entertainment systemen in van eind jaren 90 en compleet uitgeleefde cabines. Wat een blamage. Dit was in 2019, dus voor de pandemie. Mijn doel was om in 2020 nog eenmaal met de KLM 747 te vliegen maar ja, COVID heeft dat feestje verpest.
747 had iets magisch als je dat trappetje opliep en dan in een soort privejet cabine zat. Ik had altijd het gevoel dat het cabine personeel het zelf ook specialer vond.
Nou, dit klopt slechts gedeeltelijk. BA had een aantal toestellen met stokoude IFE, maar ook een groot deel van de toestellen was juist voorzien van een veel moderner IFE systeem dan KLM had. Erg jammer dat het zo afgelopen is voor je. Persoonlijk heb ik juist één van de beste ervaringen met de 747 gehad bij BA. Dit omdat er op het Upper deck slechts 16 stoelen aanwezig waren. Er waren altijd twee attendants aanwezig op het Upper deck, waardoor de service erg goed was. Exact dit ja!
Dit is ook precies mijn laatste 747-400 vlucht geweest: BA van CPT naar LHR. Inderdaad een blamage. De heenweg naar JNB met de A380 was wel goed.
Uit nostalgie : sinds de jaren 70 toen ik een kleine jongen was en we een paar jaar ermee op vakantie gingen ..heeft de caravelle iets speciaals..Ook leuk was dat je kon instappen via de staart,,
Ja erg hè! Cabinepersoneel voelde zich ook een beetje opgelaten merkte ik aan hun gedrag. Knipperende verlichting, gammele bagage bakken…. Het was Queen onwaardig. De reden dat BA de A380 inzette naar JNB is omdat dat een zaken bestemming is en CPT vrijwel louter een vakantiebestemming. Wat wel leuk was, was dat mijn allerlaatste 747 vlucht was in de BA met Landor Livery.
Gave foto's, doet me denken aan de tijd dat ik met m'n ouders opeens via het vliegtuig naar Spanje kon.