Fast Track Entry / Airport Clearance in de VS voor Belgen en Nederlanders?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Synthesis, 4 aug 2019.

  1. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Vroeg mij af of er iets was gelijk de TSA Precheck, Global Entry, etc. dat ook Belgen en Nederlanders kunnen aanvragen?

    Heb je ook toegang tot de fast track lane als je aankomt als je First Class vliegt?

    Bij vertrek heb je overal wel fast-track security met een First Class ticket, maar als je in de VS aankomt niet dacht ik?
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.614
    Leuk Bevonden:
    3.231
    Trofeepunten:
    508
  3. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1.936
    Trofeepunten:
    273
    Helaas! In de VS gaat gewoon iedereen in dezelfde rij voor immigratie. (zover ik weet en ik heb heel wat vliegvelden in de VS gezien.)
     
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Nou kan ik uit mijn ervaring niet spreken over heel wat keren, maar toch wel over een aantal keren, ongeveer 10, en het langste wat ik in een rij heb gestaan was 20 minuten, kortste 5, en alles wat ertussen zit.
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.584
    Leuk Bevonden:
    2.400
    Trofeepunten:
    583
    Als je al eerder met je paspoort en Esta in de VS bent geweest kun je ook de kiosks nemen die bij Non-US Citizen staan (naast Global Entry). Hier vul je het blauwe formulier digitaal in en geef je je vingerafdrukken. Daarna komt een bonnetje uit wat je moet afgeven en je bent good to go
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1.936
    Trofeepunten:
    273
    Ja tegenwoordig gaat het wel goed en redelijk snel met die kiosks! Hele verbetering. Maar heb ook nog steeds wel eens dat het een uur wachten is. Je doet er weinig aan helaas.
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ga het weer uitvinden morgen. Tot nu toe via de kiosk best prima. Nu 2 x esta aangevraagd wegens kwijtgeraakt paspoort, ben benieuwd of dat invloed heeft.
     
  9. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb Global Entry en daarbij "gratis" Pre Check.

    Dit heb ik precies 5 jaar geleden afgesloten toen er nog een soort van samenwerking was tussen de Amerikaanse KvK in Nederland, Nederlandse Douane, CBP, en Privium. Moest 2 keer op gesprek komen op Schiphol (1x Douane en 1x CBP). Heel je doopcel wordt gelicht. Dit heette toen FLUX geloof ik.

    Sindsdien meerdere keren per jaar naar de USA geweest. Ik stond meestal binnen 10 minuten na het uitstappen bij de taxi. Dan heb ik het over JFK, MIA, LAX, SFO, SEA en andere grotere vliegvelden. Ideaal zonder bagage. Reis je wel met bagage, dan is het voordeel minder. Je moet dan namelijk op je koffer wachten wat soms lang kan duren.

    Pre Check is echt ideaal. Tijdens mijn binnenlandse vluchten met Delta is het een stuk relaxter vliegen. Rijen eens stuk korter, mag alles laten zitten. Echt een meerwaarde. Al moet ik erbij zeggen dat ze de Pre Check rijen soms op meest aparte tijden sluiten en niet elk vliegveld heeft een pre check rij.

    Doordat ik nu al Global Entry heb, kom ik aanmerking voor verlenging. Deze heb al toegewezen gekregen. Ik moet echter 1 interview met de CBP afleggen. Helaas in de USA omdat het verdrag met NL niet meer bestaat. Dus ik ga in september naar Miami voor deze controle.

    En dan plak ik er gelijk een week aan vast voor een road trip. Ik ben er dan toch :)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2019
    Amsterdam, Thijsk, Grouchy en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Global Entry...… dat zou ik ook wel willen :) Laten we hopen dat dit snel kan.

    Wachttijd bij immigratie in de VS kan van 0 tot 180 minuten duren. Er zijn geen speciale rijen voor business class of korte aansluiting. Soms mogen mensen met een mobiliteitsbeperking voor, soms moeten ze gewoon in de standaard rij.

    Alles is afhankelijk van het toeval, de luchthaven waar je aan komt, het tijdstip en of er wel of geen budget probleem is.
    Drie weken geleden in Orlando was de wachttijd ruim 2 uur, daarvoor in LAX, 2.5 uur. Op Houston wel eens niemand voor ons gehad (0 minuten), net als JFK.

    Ik heb inmiddels geleerd altijd minimaal 3 uur voor een overstap in te calculeren. Heb al vaker mijn aansluitende vlucht gemist door lange rijen bij immigratie.
     
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Hoe lang heb je mogen wachten? Zit zelf namelijk al een dag of 70 te wachten. en te kijken naar een 'pending review'
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2019
  12. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de aanvraag gedaan ergens eind april. Pas 2 weken geleden werd hij goedgekeurd. Dus je moet inderdaad wat geduld hebben :eek:
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  13. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Twee weken geleden in LAS aangekomen, rechtstreekse vlucht vanuit AMS, stond ook een bordje dat de kiosk alleen toegankelijk was voor mensen die al eerder naar VS hadden gereisd. Dat was voor ons dus niet het geval, daar gevraagd of we er toch gebruik van mochten maken en men vond het geen probleem. Binnen 20 minuten overal doorheen :)
     
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1.936
    Trofeepunten:
    273
    Ik zou zeker graag global entry willen hebben. Maar op dit moment denk ik niet dat het zo'n enorm voordeel is. De kios gaat duidelijk beter en vaak heb ik nog dat ik moet wachten tot mijn bagage er is. Maar het geeft wel een relaxter gevoel als je een connectie hebt.
     
  15. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Ach, global entry is $100 voor 5 jaar. Wij zijn 3-4 keer per jaar in de VS, als ik in de helft van de gevallen eerder weg ben, dan is het de kosten al waard. Zeker gezien mijn laatste ervaringen ;-(
    Kan dus niet wachten tot het voor ons mogelijk is.
     
  16. Treb

    Treb Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Als returning esta is mijn ervaring op veel luchthavens in de VS dat het de laatste paar jaar echt behoorlijk vlot gaat. Regelmatig dat mijn bagage nog niet op de band ligt. Zou wachttijd - een uitzondering daargelaten - inschatten tussen de 5 en 20 minuten.

    Op sommige luchthavens worden frequente reizigers vanuit Nederland direct de US citizens rij ingestuurd trouwens.
     
  17. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Het is $100 voor 5 jaar en je krijgt er TSA pre-check bij. Waarschijnlijk heb je het er binnen één trip al uit (-ie Wat kost je per uur voor je klanten?)
    Je kan er connecties mee maken die je anders vaak niet haalt. Altijd weer blij als ik na een paar minuten klaar ben, zeker als er weer net twee vluchten uit Asia zijn binnen gekomen op SEA of zowat elke keer in Florida waar je eigenlijk altijd een overvloed aan gezinnen hebt die allemaal de muis komen bekijken.
    Verder net als non-Schengen @AMS tegenwoordig: alles lekker in je rugzak laten zitten.

    Het is gewoon jammer voor veel NL'ers dat RTP-NL keer op keer wordt uitgesteld.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2019
    Amsterdam en Thijsk vinden dit leuk.
  18. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Hoop oprecht dat RTP-NL eindelijk eens doorgevoerd gaat worden. Ik reis regelmatig naar de VS (JFK) en het langste dat ik ooit gestaan heb is ruim 3 uur (Returning ESTA). De laatste paar keer was ik er binnen 20 minuten doorheen en lag mijn koffer al op de band.

    Global Entry en PreCheck zou echt een uitkomst zijn.
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.614
    Leuk Bevonden:
    3.231
    Trofeepunten:
    508
    Amsterdam, VinceG en Grouchy vinden dit leuk.
  20. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Laatst bewerkt: 7 aug 2019
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina