Ik heb de volgende vraag waar ik vooralsnog geen antwoord op kan vinden: Ik heb voor de winter een vlucht naar de VS geboekt. Ik heb destijds bij boeking meteen extra opties (beenruimte en bagage) aangeschaft. Nu wil het geval dat ik voor dat deze vlucht gaat plaatsvinden al Gold bereik. Met die status zou ik veel minder hebben hoeven uitgeven voor diezelfde extra opties. Hebben jullie enig idee of dat verschil gerestitueerd kunnen worden? Dank alvast voor de feedback!
Ik denk het niet. Met welke airline vlieg je? Het best is dat je even contact opneemt Indien je vliegt met KLM zie onderstaande voorwaarden en evt mogelijkheid tot restitutie: https://www.klm.com/travel/be_nl/cu...compensation/refund_of_extra_option_costs.htm
Het gaat inderdaad over de KLM en die voorwaarden zeggen dus niets hieromtrent. Maar die zeggen überhaupt niets over elite-niveaus. Daar is weer een andere voorwaardensheet voor en het gaat er nu om wat er gebeurt als die conflicteren.
Er staat binnen 24 uur is restitutie mogelijk. Mijn ervaring is dat KLM altijd wel heel klantvriendelijk is dus ik zou even bellen wanneer je Gold status hebt bereikt.
Ik zou zeker even bellen met de KLM Klantenservice. Over het algemeen is het wel zo dat de boekingsvoorwaarden van dat moment leidend zijn. Maar het kan nooit kwaad om het voor de zekerheid na te vragen. Wellicht komt de klantenservice nog met een andere optie/alternatief om je toch tegemoet te komen.
Mijn persoonlijke ervaring is even bellen naar KLM en het wordt gerestitueerd. Al is de periode tussen het boeken en daadwerkelijk vliegen (en daartussenin status up) denk ik wel van belang. Zat bij mij minder dan een maand tussen.