Etihad miles naar Alitalia alloceren, vervolgens naar FB alloceren?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Nordic75, 28 mei 2019.

  1. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Misschien al eerder besproken hier, dus in dat geval excuses voor niet goed zoeken.
    Enigszins vergezochte oplossing wellicht: ik zie EY business tickets voor leuke tarieven.

    Alitalia blijkt een partner te zijn van EY: is het mogelijk om de Etihad miles naar het Alitalia programma te alloceren voor zover bekend?
    En vervolgens deze naar het FB programma door te zetten?
    Wellicht alleen de miles en niet de XP?

    Gevoelsmatig denk ik dat het niet kan, maar kon het nergens concreet vinden.
    Dan alvast voor suggesties/reacties
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Nordic75 vindt dit leuk.
  3. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Okee dank snelle reactie Sander.
    Dus beste optie is om ze evt naar Alitalia te alloceren, en met die miles evt een vlucht te boeken. Is dan vervolgens op ST crediteren of alloceren wel een optie voor zover jij weet?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Wat je zou kunnen proberen is boeken als KL codeshare. Hiermee kun je wel XP en miles harken voor je FB. Helaas is dit niet mogelijk op alle EY routes.
     
    Nordic75 vindt dit leuk.
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Hangt ervan af. Je kunt ze het beste, binnen de mogelijkheden die er zijn, crediteren naar een account waar je al punten hebt staan of waar je meer punten naartoe wil crediteren.
    Wat je hiermee bedoelt is me niet geheel duidelijk.
     
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    De deals die Etihad momenteel heeft zijn alleen te EY vluchtnummers voor zover ik weet.
     
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    @lloydje33 Lichtelijk off-topic, maar ik heb over een aantal maanden een vlucht met EY op een KL vluchtnummer. Heb jij (of iemand anders) enig idee of, en zo ja, hoe ik m'n stoel kan selecteren?
     
  8. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Sorry voor onduidelijke zin...
    indien ik een vlucht zou boeken met Alitalia obv de Etihad punten die gecrediteerd zijn naar Alitalia: kunnen de punten van deze vlucht dan wel naar FB geboekt worden, als ik onder KL vlucht zou boeken? Lijkt mij wel toch
     
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Bij Etihad hebben ze sinds een jaar helaas het low-cost carrier systeem ingezet dat je moet betalen als je een stoel wilt selecteren voordat de Check-In begint. Dus het kan wel, alleen zul je moeten betalen.
     
  10. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Award tickets leveren je nooit punten op. Overzetten van punten tussen programma's kan in de regel niet (Marriott en enkele zeer slechte exchange-opties daargelaten).
    Ik snap niet wat je nou exact wil, maar ik wil je wel graag behoeden voor crediteren bij Alitalia - zo goed als waardeloos programma en EY heeft zelf een paar prima andere partners (lees: AA, ANA, KE of EY zelf).
     
    Daan3 en Nordic75 vinden dit leuk.
  11. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Het ging om een ticket in J met KL als marketing carrier. Ik kreeg automatisch 6C en D toegewezen en kon dit niet veranderen via de KL of EY site. Na een telefoontje met een vriendelijke dame van FB zijn we naar 7E en F gezet (wat een stuk gezelliger is met z'n tweeën).
     
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah ok ja nog nooit in J met EY gevlogen dus dat wist ik niet! Heb ook wel vaker gehad dat ik mijn stoel niet kon kiezen op een EY vlucht met VA ticket. Heel behulpzaam via de Twitter DM met EY snel en makkelijk mijn stoel geselecteerd. Dit dus nog wel toen het gratis was in Y..
     

Deel Deze Pagina