Etihad Guest

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. spinning_around

    spinning_around Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Via de Etihad status match van een tijd geleden ben ik nu Etihad Guest Gold.
    Ik had vorige week 2 vluchten in Economy Class met Etihad op een KLM ticket (AMS-AUH en AUH-AMS), maar kon helaas niet echt genieten van de voordelen;
    Aangezien het een KLM ticket was kon ik mijn Etihad Guest Gold nummer niet aan de boeking toevoegen (waardoor ik volgens mij een operational upgrade heb gemist), en Flying Blue Elite Plus status heeft ook niet echt veel voordelen als de vlucht wordt uitgevoerd door Etihad (behalve extra bagage en lounge toegang).
    Verder kon ik de boeking pas inzien op de Etihad website nadat ik met Etihad had gebeld en gevraagd om de Etihad PNR. Wijzigingen (bv mijn stoel) kon ik helaas niet maken.

    Zijn er misschien manieren om dit anders te doen?
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Etihad Guest Gold betekend niet automatisch een operational upgrade, maar kon dit niet toegevoegd worden bij de check-in balie?
     
  3. spinning_around

    spinning_around Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Nee ik snap dat het niet automatisch een op-up zou zijn, maar Y was flink overboekt en er waren dus wat mensen die een upgrade kregen, er was dus wel een klein kansje geweest op die upgrade als mijn Etihad nummer in de boeking stond.

    Ook bij de check-in balie (op Schiphol, en op Abu Dhabi) konden ze mijn nummer er niet in zetten omdat mijn FB nummer al in de boeking stond, en omdat het ticket is uitgegeven door KLM konden ze (volgens hun) geen dingen wijzigen in de boeking...
     
  4. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Een vriend van mij vloog dit jaar tot nu toe 5 x AMS AUH BKK en 4 x een op-up op de AMS AUH vlucht .... of EY doet het geweldige op die route of hij doet iets helemaal goed wat jij fout doet haha.

    Het moment dat Etihad Gold ook echt voordelen zou hebben bij al hun eigen partners: AirBerlin, Alitalia, Jetairways, Air Seychelles.. (en waar hebben ze nog meer een belang?) dan zou die status ook wat meer waarde krijgen denk ik.

    Dus sja, volgende keer gewoon (laten) boeken via EY direct of in iedergeval op EY vluchtnummer/Ticketstock
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Een FF# is toch geen onderdeel van de boeking op zich, het gaat niet om ticketvoorwaarden of vluchtnummers? Vreemd dat ze het niet konden (of wilden?) toevoegen (of je FB# vervangen).
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ... is waarschijnlijk nog goedkoper ook :rolleyes:
     
  7. spinning_around

    spinning_around Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Vreemd genoeg waren precies dezelfde vluchten via klm.nl 200 euro goedkoper dan via Etihad, vandaar dus mijn keuze om het bij klm te boeken.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik ben ook Guest Gold sinds kort, maar weet niet of het alsnog een gevolg van de promotie is, of dat mijn verzoek bij de Etihad balie op Schiphol echt zinvol was :)

    Zijn er nog meer mensen hier gematched? (Of 'verdiend' Silver/Gold/Elite)
     
  9. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Gematched via de Privium promotie!
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Die ken ik niet, loopt die nog Kilian?
     
  11. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Die loopt nog steeds. Mike heeft er een blog over geschreven.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2014
    SVDH vindt dit leuk.
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Eerder dit jaar gematched naar Guest Gold gedurende een status match campaign. Was net op tijd want even later veranderde ze de voorwaarden dat alleen inwoners van de VAE eligible waren. Vorige maand pas mijn memberpack gekregen . Had het eigenlijk niet eens meer verwacht haha.
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Toen ik laatst met EY naar AUH vloog, en (toen) alleen maar entry level was in Etihad Guest, kwam toch de purser even bij me langs. Ik moest maar snel meer vliegen en Elite worden. En toen gaf ze me m'n 'Etihad Guest bottle of water'. De gast naast me dacht dat 'ie ook kreeg (niet dus) en keek wat verongelijkt... 'membership has it's privileges' :D
     
    LVH vindt dit leuk.
  14. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb met precies dezelfde status match campaign meegedaan en begin juni kreeg ik tot mijn verbazing ineens post met de gold card.
    Deze Etihad Guest card is volgens mij ook te gebruiken op vluchten van Air Serbia en Air Berlin, mits er een EY-codeshare vluchtnummer aan hangt...
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    En Etihad Regional (voorheen Darwin) breidt uit in Europa. Dat kan nog wel eens interessant worden.
     
  16. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    jaa boek nu je Amsterdam Dresden Amsterdam tickets voor 70 euro retour met Etihad Regional :)
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kreeg vandaag dit aan van Etihad, nieuwe partnership met Philippine Airlines:

    "
    Dear Lionell Jansen,
    Etihad Airways is delighted to announce our new partnership with the national airline of the Philippines – Philippine Airlines. The partnership will enable Etihad Guest members to access reciprocal benefits when flying on Philippine Airlines services, including the opportunity to earn and redeem your miles on international and domestic flights. Your Etihad Guest status will also be recognized when travelling with our new partner to ensure you receive all the benefits your status provides.

    Philippine Airlines and Etihad Airways will have a joint codeshare services between Manila and Abu Dhabi as well as on Philippine Airlines domestic services to 20 cities across the country including stunning holiday destinations such as Cebu, Palawan and Kalibo (For Boracay Island).
    To celebrate the launch, Etihad Guest is offering you the opportunity to earn DOUBLE Etihad Guest Miles for travel from September to October on ANY Philippine Airlines flights. This includes codeshare flights from Manila to Abu Dhabi, regional and domestic flights from and within the Philippines. All you have to do is quote your Etihad Guest number when booking from today onwards and remember to present your Etihad Guest card at check-in.

    For more details, visit www.etihadguest.com."
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, Etihad groeit snel! Zal wel niet snel gebeuren, maar het zou mooi zijn als ze SkyTeam zouden joinen ;-)
     
  19. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, ik was aangenaam verrast, want ik vlieg over 2 weken met Philippine Airlines en ga eens testen of mijn Etihad Gold pasje hierbij van waarde is! ;)
     
  20. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Da's goeie timing dan! Dubbele miles en elite benefits is mooi meegenomen.
     

Deel Deze Pagina