Ervaringen met Schipholtickets, Tripair, Supersaver

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door FritsJ, 25 nov 2019.

  1. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Helaas niet, betaald met iDeal (daar werd een korting op gegeven). Ook wat dat betreft even les geleerd; ALTIJD met creditcard betalen, dat is de meerprijs in dit soort situaties meer dan waard.
     
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Wanneer heb je contact opgenomen met MyTrip? Wellicht dat ze overspoelt zijn door alle corona related annuleringen.

    Ondanks dat lees ik inderdaad alleen maar negatieve reviews op Trustpilot over MyTrip van afgelopen dagen: https://nl.trustpilot.com/review/mytrip.com
     
  3. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Op 10 april ze gemaild, in de tussenliggende 6 weken geen reactie gehad. En telefonisch niet te bereiken, je staat ellenlang in de wacht zonder dat de telefoon opgenomen wordt.
     
  4. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Dat is inderdaad behoorlijk lang.. Hopelijk ontvang je nog een reactie
     
  5. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Thnx, al heb ik er gezien de vele negatieve reviews niet heel veel hoop op...
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Uiteindelijk heb ik ook 3 boekingen waarvan ik de hoop al opgegeven heb dat ik nog iets van het geld terug ga zien.
    Het probleem bij de diverse OTA's dat het heel veel werk met zich mee brengt en dat er geen inkomsten tegenover staan. Uiteindelijk heb ik wel iets kunnen indienen via een automatisch systeem, maar echt vertrouwen heb ik daar niet in.

    Voor mij persoonlijk of werkgever valt de schade wel mee, en om heel eerlijk te zijn wil ik er ook niet teveel tijd aan spenderen.
    Maar ik begrijp dat het natuurlijk heel andere koek is als je voor 5 personen een trip hebt geboekt a € 600 per ticket, ja dan wil je het graag terug.

    Het is dat OTA's dingen kunnen die bij luchtvaartmaatschappijen niet mogelijk zijn, maar het is wel duidelijk dat voor eenvoudige trips je het best direct bij de maatschappij kan boeken.
     
    Bjorn en budjepaul vinden dit leuk.
  7. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb dit via mytrip gekregen, ondanks dat ik aangaf dat ik met TK zou vliegen en aan had gegeven cash te willen ontvangen. Geen idee hoe ze dit gaan realiseren, maargoed, ik laat me verassen. Overigens betaald met CC, dus kan ik nu nog wat?

    Thank you for taking the time to inform us of your choice with regards to the options offered by the airline for booking *BOEKINGSNUMMER*. Your choices were:

    • Keeping your booking open with a voucher

    • I have already received help with my booking


    We have recorded your answer as being:

    • Keep booking open with a voucher. Lufthansa Group offers a voucher that allows you to cancel your original booking and wait until 31 August, 2020, to decide on dates for rebooking for the full value of the ticket. With this option you can relax and wait for better travel options later in time. If you select this option and later rebook to a trip that starts before 31 December, 2020, Lufthansa Group will also cover price differences of up to €50 on your new flights.
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Heel opmerkelijk.. Je zou een chargeback kunnen proberen via je creditcard maatschappij.
     
  9. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Bizar die werkwijze van MyTrip...
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Die chargeback is niet helemaal kansloos begrijp ik. In eerste instantie deden credit card maatschappijen wat afhoudend maar er zijn mogelijkheden, vooral als je kan laten zien dat je zelf al wat gedaan hebt.

    Sterker nog, ik heb nu de indruk dat dit de enige manier is, want nu mijn credit card maatschappij bezig is probeert men de chargeback uit alle macht te voorkomen, maar mijn administratie is helaas voor een OTA uit Madrid nogal sluitend met screenshots en alles van een niet werkende website inclusief alle, nogal eenzijdige communicatie. Men is nu echter wel actief met de betreffende vluchten bezig kennelijk.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ik ga morgen contact opnemen met Amex, ik heb mijn OTA nu lang genoeg gegeven om met een oplossing te komen. Behalve auto replies heb ik geen mail van ze terug gekregen.
    Ben benieuwd wat Amex zegt morgen.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  12. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik wilde laatst voor iets anders een claim indienen. (2 weken geleden). Je kon niet bellen, werd meteen naar e-mail / online formulier doorverwezen. AXA kan het niet echt bijhouden. Voelt jammer als je plat kaart hebt dat je geen echte service krijgt. Aan de andere kant is het ook erg bizar en begrijpelijk nu. Hopelijk krijg je ondersteuning!
     
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Nou, Amex doet geen chargeback/betwistingen bij OTA's werd me zojuist door een 'zeer gemotiveerde' dame medegedeeld. Ik moet hiervoor contact opnemen met het verzekeringsbedrijf van Amex.

    Edit:

    Krijg zojuist bericht van mn vrienden bij Travelgenio:
    Het word steeds mooier.. o_O
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2020
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    De ervaringen met Mastercard zijn wat beter bij mij. Die hebben alle betwistingen in behandeling genomen.
    En dat het werkt is zeker, want ik krijg spontaan opeens toegezegde vergoedingen gestort of opeens een terugkoppeling op lopende communicatie.
    En kennelijk lichten ze alle aan mijn naam gerelateerde boekingen bij de OTA door, want zelfs bij de ene boeking met IDEAL betaling krijg ik opeens een reactie dat men gaat vergoeden, en die had ik allang afgeschreven.

    Wat wel weer vervelend is, de credit card maatschappij heeft in mijn geval dus al het saldo teruggeboekt, maar zodra er dus betalingen binnenkomen is dat weer niet correct, ik moet er nog steeds een administratie van bijhouden...
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dat is wel fijn ja, kan Amex nog wat van leren. ;)

    Krijg net bericht van Chubb (verzekering van Amex) dat ze alleen fysieke producten behandelen.
    Ik voel me dus totaal niet geholpen en ga voortaan lekker m'n Mastercard gebruiken en de Amex gaat eruit, die paar miles die ik er mee spaar geloof ik allemaal wel.
     
  16. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist ook een positieve ervaring bij Revolut. In februari met Mastercard direct bij Easyjet tickets gekocht voor vluchten halverwege mei. Na annulering een refund request gedaan via hun site, maar tot op heden niks gehoord. Vandaag Easyjet gebeld voor een status update waarbij de medewerker niet eens kon zien of het verzoek tot terugstorting wel was ontvangen. Laat staan wanneer ik eventueel mijn geld terug kon zien.

    Chargeback opgestart via Revolut en 2 minuten na versturen van verzoek namen ze al contact op met mij via de chat functie in de app. Half uur later stond het geld weer op de rekening in afwachting van de uitkomst van het onderzoek van Mastercard. Keurige service!

    Disclaimer: Easyjet vliegt bewuste route als enige airline direct.
     
  17. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Volgende week een vlucht met lh via super saver. Via supersaver alleen mail gekregen dat ik stoelen kan reserveren, tegen betaling. Online bij lh zie ik dat de heenreis naar Kuwait is geannuleerd. Supersaver is op geen 1 manier bereikbaar. Lufthansa wel, maar voor herboeken moet ik bij supersaver zijn.. en die is niet bereikbaar. Ik heb deze tickets vorig jaar met visa gekocht. Op de site van visa zijn ze heel terughoudend met chargeback.. iemand tips/ervaringen. De vlucht naar Kuwait is precies vandaag over 1 week..
     
  18. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Gewoon chargeback initieren, printscreens van je mails en/of telefoonpogingen bijvoegen en klaar.
     
    EBakker vindt dit leuk.
  19. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Ja is de enige optie. Was benieuwd of anderen ook ervaring met de afhandeling door visa hebben. Met amex en Paypal heb ik wel goede ervaringen. Of met succes wijzigen rechtstreeks bij airline zelf (Lufthansa dit geval).
     
  20. arne671

    arne671 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    https://aviasales.com Uitstekend ik krijg de laagste prijzen heb al vaak через Aviasales geboekt. Zeker een aanrader !!!
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2022

Deel Deze Pagina