Ervaringen met helpdesk earnonline / FB

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door FritsJ, 11 dec 2019.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Cashback via een Nederlandse site vs FB earonline:
    • booking.com / hotels.com: cashback 4 %, miles: 2.4/2.8 / €
    • bol.com: cashback 3 %, miles 2.4 / €
    • greetz.nl: cashback 12 %, miles 3.2 / €
    • ali express: cashback 6.3 %, miles 1.2 / €
    • avis: cashback 10 %, miles 0
    • marriott / accor / hilton: cashback 5 % / 8 % / 1 %, miles: 0
    Als je FB miles op 1.5 cent waardeert, kan cashback interessant zijn als je cashback in % € de helft hoger is dan de cashback in miles. Ik heb een account bij shopbuddies.nl en boek sowieso daar autohuur en hotels. Ze storten het geld gewoon op je Nederlandse bankrekening.
    Bij de cashbacks moet je wel de dagkoers in de gaten houden, want uitschieters als 12 % of 8 % hebben soms een beperkte looptijd. Paar voorbeelden: marriott, ali express, booking.com.
     
    Amsterdam, Thijsk, RobertFB en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Oh ja, als je registreert bij iets als shopbuddies (dat mag via mijn referral of zonder), zet wel je email notificaties uit, anders word je horendol. Wat dat betreft zijn het net Amerikanen.
     
    Amsterdam, Thijsk, Bjorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Nu ik toch thuis moet zitten even in de cashback sites gedoken - CashbackXL geeft aan 4% voor Hilton boekingen te betalen, in elk geval "Op een Non-Honor, Blue, Silver & Gold boeking", maar 1% op een Diamond boeking. Op die site is Marriott ook verdwenen ivm Corona. Bij Shopbuddies staat ie nog wel.

    Rakuten cashback accepteert geen klanten meer in Europa (maar kan je natuurlijk met een VPN omzeilen). Heb in het verleden wel Topcashback UK gebruikt voor de Avios, maar heb nu toch het liefst gewoon geld...

    Interessant voorbehoud bij Accor op de CashbackXL website: "Je hebt geen recht op cashback wanneer je een boeking maakt met een kortingscode bestemd voor privéreizen van KLM personeel."
     
  4. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Je kunt bij Topcashback ook in geld laten uitbetalen. De uitbetaling laat ik altijd storten op een GBP-rekening welke ik bij Revolut heb geopend waarna ik deze eenvoudig overboek naar de EUR-rekening. Momenteel geven sommige partijen (zoals Hilton) geen cashback vanwege Corona, maar bijvoorbeeld Accor wel.
    Mocht iemand een referral voor Topcashback zoeken, zie dan mijn handtekening.
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Irritant, ik wil een hotel via Agoda boeken. maar als ik meteen naar Agoda ga is het hotel ruim 100 euro goedkoper dan dat ik doorlink via earnonline. Dan maar geen extra miles, die extra miles via earnonline zijn sowieso geen 100 euro waard natuurlijk.
     
  6. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Verstandig om eerst prijsonderzoek te doen!
     
  7. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Was mij inderdaad ook opgevallen. Agoda is wel een van de weinigen die ik ken waar prijzen veranderen als je binnenkomt via een affiliatelink.
     
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Bij booking.com is het idem dito even opletten of je een goede prijs te pakken hebt, heb meermaals een veel hogere prijs via earnonline vs rechtstreeks gehad.
     
  9. Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2021

Deel Deze Pagina