Ervaringen met gestrande vluchten

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door PimG1, 22 dec 2021.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    De kosten voor vergoeding zijn best hoog, er wordt niet verwacht dat je in een travellodge of Easyhotel verblijft, dat mag gewoon iets van de andere bekende ketens zijn, niet specifiek een suite maar standaard kamer wordt naar Engelse tarieven gewoon vergoed.
    Kunnen ze op de luchthaven niets regelen?

    Vanaf Manchester terug morgen kan inderdaad zelfs niet meer met Easyjet, en ook maandag is druk… alleen vanaf Gatwick kom je morgenavond nog in NL, maar dan betaal je zoveel voor een stoel dat je denkt dat je die mee naar huis mag nemen…
     
    VinceG, jphorn en Ready2Board vinden dit leuk.
  2. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    De declaratie van de vorige KLM annulering is nog niet afgehandeld, maar inmiddels is de volgende annulering alweer een feit.

    Vlieg vanavond BON-AMS-GDN. De vlucht AMS-GDN morgenmiddag is geannuleerd waardoor we pas morgenavond kunnen vliegen. Straks dus 9 uur wachten op Schiphol in plaats van 3 uur... Dat gaat weer € 600 pp compensatie worden.
     
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Jemig! Zo gaat het een dure zomer worden voor de KLM. Minder vluchten uitvoeren en meer uitgaven hebben aan compensaties.
     
    Eagle vindt dit leuk.
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Hoop voor KLM dat ze de schade kunnen claimen bij Schiphol. Maar irritant is het allemaal wel, vluchten annuleren een dag voor vertrek. Gelukkig was het nog om te boeken naar een andere vlucht op dezelfde dag en lukte dit allemaal netjes online.
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Het idee gaat natuurlijk zijn dit minimaal 14 dagen voor vertrek te doen.
    Op die manier mag je als klant wel annuleren maar heb je geen recht op compensatie.
    De ad hoc annuleringen op dit moment zijn vooral van personele aard en heeft niets met de drukte te maken, of het moet een dag zijn zoals 4 juni met beperkt baangebruik en ongunstige wind.
     

Deel Deze Pagina