Ervaringen Afganistan

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Flying doc, 5 jun 2018.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zit enorm te twijfelen om volgende maand een paar dagen naar Afghanistan te gaan vanuit Oezbekistan. Wie is er (recent) geweest en kan me adviseren?
     
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik ken de situatie absoluut niet, maar zorg ervoor dat je je lokaal goed laat voorlichten. Afghanistan is een groot land en ik kan me voorstellen dat er in sommige gebieden best wel redelijk veilig te reizen is. Het reisadvies is negatief, dus je bent er op jezelf aangewezen.

    Als je gaat, heel veel plezier en succes!
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2018
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Een vriendin van mij heeft familie in Afghanistan. Qua transport kan ik je niks vertellen, maar zij is altijd lyrisch over Mazar-i-Sharif. Shebergan is mooi, maar niet echt ingesteld op toerisme en ook relatief minder veilig dan andere grote steden. Met Kabul zit je altijd goed.

    Ik zal haar wel even vragen of ze nog goede tips heeft als je dat wilt?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  4. Er is een negatief reisadvies, dus verzekering en buitenlandse zaken zullen je nergens in bijstaan.... NIET DOEN
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  5. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat zou super zijn. De ambassade ljkt over de telefoon super chill en mijn persoonlijke ervaring is dat de BuZa adviezen buiten proportioneel pessimistisch zijn. Zo een maand voor vertek lijkt me dat het niet heel erg zal veranderen na het suikerfeest.
     
  8. Niks pessimistisch, realistisch... Als er wat gebeurt heb je met hun te maken. Tis nou niet een vredig land.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    OMG, dit is de eerste keer dat ik een tv uitzending bekijk in het afgelopen half jaar en gelijk een full facial met Jeaninne Janssen en haar bijpassende "gezellige" accent. Misschien brengt mij dit juist wel in twijfel.
     
  11. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63

    Ze zegt "Afghanistan is mooi, prachtige bergen, veel natuur en hele mooie landschappen. Als je zo blank bent zoals jij moet je er echter niet heengaan als je geen doodswens hebt. Mocht je nou echt per se willen gaan dan kan ik Mazare Sharif en Panjshir aanbevelen, maar dan moet je wel 's avonds binnen blijven. Je kan in mijn ogen beter naar Tadzjikistan. Dat is net zo mooi, maar veel veiliger!"
     
    Rutger, Flying doc en Sandor vinden dit leuk.
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Verstandig, maar ik vermoed dat Tadzjikistan al van @Flying doc z’n bucketlist af is?
     
    Flying doc en FlyingFonz vinden dit leuk.
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Wel oppassen voor bermbommen. Inderdaad, aan je reisverzekeraar heb je niks dus mocht er iets gebeuren dan hebben jij en jouw familie een groot probleem. Vooral in het geval van repatriëring en dergelijke kan het aardig in de papieren lopen, en zie zelf maar iets te organiseren. Ik zou het niet doen.
     
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hihihi, misschien wel ja. Dank voor het vragen @Javadest ! Het ziet er ook echt schitterend uit.
     
    Javadest vindt dit leuk.
  15. Rungkarn

    Rungkarn Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Niet doen !!!
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Waarom niet? Een iets meer toegelichte post zou op z'n minst op z'n plaats zijn.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  17. Rungkarn

    Rungkarn Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Op het journaal en in de krant heb je genoeg toelichting.
     
  18. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    The BBC's chief international correspondent, Lyse Doucet, who has been travelling to Afghanistan since 1988, said: "There are areas unaffected by the Taliban where you can enjoy Afghans' hospitality, kindness and gentleness, see beautiful sights and stay in decent hotels." The risk, Lyse said, was not necessarily being in any one place, but in travelling between safe places. "You can't say that any whole country is unsafe," she said. "But that's where local knowledge comes in. "Even if you are going on a trip to Italy, you get the best advice - well you have to ask the same questions in Afghanistan, but you need to ask them in a much more comprehensive way to make sure the sources of your knowledge are good."

    Bron: https://www.bbc.com/news/world-asia-36974513
     
    FlyingFonz en Flying doc vinden dit leuk.
  19. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Mark, dank voor je bezorgdheid. Mijn ervaring in (burger)oorlogsgebied zoals DRC, El Salvador, Zuid-Ossetië, Myanmar, Transnitrië en Bahrain is dat de media het vaak behoorlijk opklopt. Vandaar ben ik zo beniewd naar mensen met boots on the ground die me kunnen vertellen hoe de situatie ter plekke is.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Je kunt je antwoord misschien ook even toelichten ipv overal korte antwoorden te posten. Als dit is om aan je minimum aantal posts te komen om een referral link te plaatsen, dan ben je hier op de verkeerde plaats. Ik heb ook jouw persoonlijke referral link uit de handtekening verwijderd. Je kunt jezelf misschien ook hier even voorstellen?

    Mvg,
    Lionell
     
    Erwin, Godenzoon14, danfl44 en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina