Emirates Skywards

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Robert.J, 4 mrt 2016.

  1. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Emirates Skywards

    Membership Tiers



    Emirates frequent flyer program has four rewarding membership tiers, starting with Blue and progressing through Silver and Gold to Platinum.

    [​IMG]Blue[​IMG]Silver[​IMG]Gold[​IMG]Platinum
    Join Today
    Sign up with your email address
    Already a member?

    Log in
    Explore Tier Benefits
    Once you are a member, there are two easy ways to move up a tier. You can either:

    • collect the required amount of Tier Miles by flying with Emirates; or
    • complete the number of Emirates flights needed to reach the next level.
    Each new tier brings you inviting benefits that increase in value, such as dedicated check-in, priority boarding and lounge access. Once you have been promoted to a new tier, you enjoy your membership privileges for 14 months, even if you don’t earn enough Miles or take enough flights to retain the tier status in your annual review.


    [​IMG]
    Emirates Skywards Blue
    Member-only services and special attention to preferences ensure a very warm welcome to the first tier of membership.

    Benefits
    • Complimentary e-gate exit and entry in Dubai*
    • Instant upgrades with Miles available at check-in
    • Personal preferences are remembered
    • Personal travel coordinator can be nominated
    • Waitlist priority
    • Welcome bonus Miles
    [​IMG]
    Emirates Skywards Silver
    Join our Silver members when you collect 25,000 Tier Miles or take 25 flights**, and access a new range of advantages and courtesy services.

    All the benefits of Blue, plus:
    • Access to all Emirates Business Class Lounges in Dubai***
    • 25% bonus Skywards Miles when you fly with Emirates
    • Instant upgrades with Miles available on board the aircraft
    • Guaranteed excess baggage allowances****
    • Priority check-in
    • Priority boarding
    [​IMG]
    Emirates Skywards Gold
    50,000 Tier Miles or 50 flights** opens the door to the special benefits and premium services of Gold membership.

    All the benefits of Blue and Silver, plus:
    • Lounge access throughout the Emirates network
    • 50% bonus Skywards Miles when you fly with Emirates
    • A guaranteed seat, even on fully booked flights*****
    • Lounge access for guests†
    [​IMG]
    Emirates Skywards Platinum
    Platinum privileges are exclusively reserved for our most frequent flyers with 150,000 Tier Miles or more, and are carefully designed to make every moment of your journey extraordinary.

    All the benefits of Blue, Silver and Gold, plus:
    • First Class check-in and baggage delivery
    • Access with guests to the Emirates First Class Lounge in Dubai and worldwide lounges
    • 75% bonus Skywards Miles when you fly with Emirates
    • Gold ‘Partner’ Card for a spouse or partner
    • A guaranteed seat, even on fully booked flights*****
    • ‘Last Seat’ Flex Plus reward tickets even on high-demand flights
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2016
  2. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Omdat er volgens mij nog geen topic over Emirates bestond deze aangemaakt.

    Ik reis veelvuldig naar het Midden-Oosten en Azië en heb begin dit jaar besloten om status te gaan behalen bij Emirates. Dit na tegenvallende resultaten bij Skyteam (AirFrance/KLM) en devaluatie van Flying Blue Silver.

    Ik ben op dit moment zilver en had bijna goud gehaald laatste jaar, dit jaar kan ik gold halen maar ik vraag me af of het allemaal nog wel de moeite waard is bij KLM / Flying Blue partners. Miles zijn bijna niet in te zetten voor upgrades voor of tijdens vluchten in drukkere periodes of drukke routes. ( Die ik het meest vlieg )

    En als ik kijk naar de vluchten die ik per jaar maak dan heeft Emirates de volgende voordelen.

    1. Goedkoper, ( werkgever profiteert hiervan voornamelijk )
    2. Sneller status, gold is binnen 10 retouren te halen, en is niet afhankelijk van kalender jaar.
    3. Met gold kun je overal ter wereld in de lounge en met zilver in de lounges op Dubai
    4. Upgrades met miles zijn goedkoper en door de A380 makkelijker te boeken en tevens van betere kwaliteit
    5. Steeds beter netwerk in Azië

    Uiteraard is het nadeel dat je via Dubai moet vliegen wat niet altijd een relaxte luchthaven is, maar met KLM moet ik vaak via Parijs of Rome wat ook een drama kan zijn.
     
    Daan3 en jongesander vinden dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Gelden de tier perks alleen bij Emirates? Dat zou ik persoonlijk wel een nadeel vinden t.o.v. een FF programma bij een alliantie.
     
    Robert.J vindt dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Te vinden in de programme rules... http://www.emirates.com/english/skywards/about/skywards-programme-rules.aspx

    Daar staat onder andere uitgelegd hoe het werkt ivm lounge access:

    "Lounge access is available to Platinum, Gold and Silver Members travelling onwards in any cabin on Emirates flights. A Platinum or Gold Member may access Emirates Lounges across the Emirates network while a Silver Member may access the Emirates Business Class Lounge at Dubai International Airport. Platinum and Gold Members can take a companion travelling onwards on the same flight as the Member into the Emirates Lounge. Members travelling on Emirates Codeshare Flights operated by other carriers will not be eligible to access the Emirates Lounge, excluding members travelling on Qantas codeshare flights. In some countries minors (under 18 or 21 years of age) must be accompanied by an adult for lounge access. Passengers flying on Emirates Staff tickets are not eligible to access the lounge as a guest."
     
    Robert.J en jongesander vinden dit leuk.
  5. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Is alleen geldig bij Emirates inderdaad, is een nadeel t.o.v. een alliantie ben ik met je eens. Ik kijk puur persoonlijk naar mijn eigen vliegbewegingen en dan zie ik dat Emirates vaak voordelig is en daarbij vaak ( niet altijd ) goede aansluitingen heeft naar mijn eindbestemmingen.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hoe werkt zoiets eigenlijk op de MH en Qantas vluchten? Officieel is het geen alliantie maar de samenwerking is bijzonder intens.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. binnen 10 retouren gold? In J klasse dan bedoel je?
     
  8. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Nee gewoon Flex economy, retour sin / kul / bkk levert dan al meer dan 6000 per retour op.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    De online check-in tijd is nu vergroot van 24 naar 48 uur voor vertrek op alle vluchten, behalve die naar de VS.
     
    Robert.J en Lionell vinden dit leuk.
  10. delamar

    delamar Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Hierbij een tip voor anderen die relatief weinig miles hebben en hier wel iets mee willen doen! Ik kreeg een e-mail van Emirates dat het grootste gedeelte van mijn miles binnenkort zouden verlopen (26/4 ontvangen zouden 30/4 verlopen, best kort de tijd dus). Ik heb alle mogelijkheden voor het gebruiken van het beperkte aantal miles dat ik heb (16500) bekeken, maar hier zitten voornamelijk lokale dingen tussen zoals shoptegoed, autohuur en hotels in de VAE. Ik heb uiteindelijk een ticket bij EasyJet geboekt, aangezien je hier met niet heel veel miles toch nog leuke dingen kan boeken. Dit ging overigens heel simpel en efficiënt, direct op de website van Emirates, hoefde niets extra te betalen.
     
    DirkOnTour, Jan van Putten en Robert.J vinden dit leuk.
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Is er iemand die weet onder welke letter de business class special fares vallen bij Emirates?
    C, I, J, P of O? De biz special fares zijn non-refundable & non-flex tickets.
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Thanks, zowel O als P leveren hetzelfde op als je de miles bij AS crediteert.
     
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja het is inderdaad verwarrend, op de site van EK staat P ook als first class.
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zo'n beetje alle business fare buckets van EK krijgen volgens wheretocredit 125% als je naar Alaska crediteert.
     
  16. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    AMS-DXB = 3215 miles op GCmap. 125% Levert dus 4018 miles op.

    Crediteren van business Saver en Special fares naar AS is inderdaad voordelig, echter alleen als je geen status hebt bij EK.
    Vlieg je op een Flex of Flex Plus fare dan krijg je 5250 respectievelijk 5700 miles en kan je deze beter naar Skywards laten crediteren.
    Indien je Gold status hebt bij EK is het altijd voordeliger om Business Special naar EK te laten crediteren. Hieronder de tabel van de EK mileage calculator zonder Silver/Gold/Plat toeslag.

    Miles_Calculator.jpg
     
    Lionell vindt dit leuk.
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb inderdaad geen status bij Emirates. Bedankt voor de info, momenteel is de trip nog onzeker... Tickets zijn wel geboekt, maar in twijfel om de trip uit te stellen door familiale omstandigheden.

    Heeft er iemand trouwens ervaring met het redeemen van Emirates miles bij Japan Airlines? Of heeft niemand zich hier aan gewaagd? :)
     
  18. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Half wel/half niet relevant: maar ooit geprobeerd met Avios te boeken. Ik merkte dat ik door JAL UK te bellen ergens in de namiddag de beste resultaten kreeg, maar moet zeggen dat ik ook wel een exceptioneel geskillde agent aan de lijn had die precies wist hoe alles werkte, reward rates, airline programma's, lounge toegang etc etc.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  19. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Net mijn platinum kit binnengekregen. Werd door koerier bezorgd.
    IMG_4262.JPG

    Inhoud was een welkomstbrief van de Chief Commercial Officer met de voordelen van Emirates platinum level, voucher voor de e-gates in Dubai een giftcard voor de Emirates high street collection en natuurlijk de platinum card met bijbehorende bagagelabels.

    IMG_4261.JPG

    Eenmaal online kon ik kiezen uit een van de volgende welkomstgeschenken:
    platinum gift.jpg

    Vond het leuk om te laten zien hoe Emirates haar nieuwe top tier klanten verwelkomt, erg anders dan Flying Blue of BAEC :)
     
    Ivooss, Flying doc, Robert.J en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina