Einde AF-KLM inzicht of tijd om aandelen te kopen?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Miya, 6 mei 2018.

Tags:
  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Hoi :D

    Stakingen en nu dat meneer Janaillac weg gaat, zijn niet bepaald goed geweest voor AF-KLM aandeel. Eerder dit jaar stond het nog rond de €14.20 en hangt nu al rond de €8.00. Gezien de onzekerheden nog niet opgelost zijn verwacht ik verder verliezen komende tijd maar heb wel vertrouwen in het product op langer termijn.

    Wat denken jullie, uit de buurt blijven van aandeel AF-KLM, nu instappen of nog even wachten?
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ben ingestapt op 9,87. Heb er ondanks de problemen nog wel vetrouwen in.
     
  3. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Volgens mij gaan Franse staatsbedrijven niet failliet. Ik zou nog wel even wachten. Olieprijzen die oplopen, lange onrust met bonden en zoeken nieuwe CEO zal de prijs niet goed doen voor de zomer.
     
    FlyingFonz en JustinCase vinden dit leuk.
  4. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Vreselijk dit gezeur bij AF :( Los van de aandelenkoers, het is jammer om te zien hoe ze het bedrijf langzaam om zeep helpen. Kunnen we geen actie op touw zetten om KLM weer terug te halen naar NL? :D
     
    Denzi, lloydje33, JustinCase en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik zou zeker niet voor de lange termijn in een airline investeren, behalve als je speculeert op een overname. De operationele winst is over het algemeen zeer beïnvloedbaar door de olieprijs en AF kenende zal de staking dit jaar zeker geen uitzondering zijn. 2 jaar terug heeft de staking ook al 500 mil. gekost.

    AF zal het personeel wel weer tegemoet komen en dan draaien ze weer met 7% hogere personeelskosten binnenkort.
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Is het afgezien van mogelijke stijging van het aandeel voor andere zaken interessant om aandeelhouder van KLM-AIRFRANCE te worden?
     
  7. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Tot afgelopen week waren het nog "eenmalige" stakingskosten. Maar nu blijkt dat het personeel structureel dezelfde weg in slaat als bij de Italiaanse collega's denk ik dat de koersschok van vandaag niet zomaar weggepoetst wordt in de komende maanden.
    Ik denk zelf alsnog wel dat het aandeel rond de 10€ gewaardeerd zou moeten worden. Zodra de prijs onder de 5€ dropt ga ik bijkopen ;-)
     
    bedeve vindt dit leuk.
  8. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Lufthansa interessant om te kopen met de perikelen bij KLM AF in het vizier?
     
  9. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43

    Laten we dat doen ! :)
     
  10. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Goed plan! :)
     
  11. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Air-France KLM zal nooit een werkelijk concurrerende luchtvaartmaatschappij worden door een stel stakende werkschuwe communisten in Frankrijk. Historische fout om met AF samen te gaan.
     
    Didier13 en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  12. EmielFielt

    EmielFielt Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    13
    Met het kleine aandeel wat ons landje heeft in AF/KLM, ben ik bang dat de Fransen alleen maar neigen naar hun eigen voordeel. De Franse regering heeft al aangegeven niet te willen investeren, erg dat we blijkbaar geen inspraak hebben in toch wel 1 van onze belangrijkste toegangspoorten van ons land.
     
    JeeDee vindt dit leuk.
  13. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Stel je wil KLM nu even kopen, wat zou het dan waard zijn?
    500 mio?
     
  14. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Geen idee hoeveel KLM nu waard is, een paar jaar geleden had een econoom uitgerekend dat het ongeveer 950 miljoen zou kosten om KLM te kopen
     
  15. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Destijds koste KLM door de aandelenruil 784 miljoen euro. Dit was de dagwaarde van KLM op de beurs in 2003. Het verhaal gaat dat KLM meer geld in kas had dan het bedrag wat AF voor de aandelen betaalde om te fuseren.
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  16. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Moet zeggen dat ik altijd ook vrij negatief over fusie heb gedacht, totdat ik dit interview las met oud KLM topman, Paul Gregorowitsch en (nu ex) CEO van Oman Airlines.

    Quote:
    U werkte 27 jaar bij KLM. Vindt u – achteraf bezien – de overname door Air France een goede keuze?
    “Ik zeg weleens: waarom mopperen jullie toch zo over die Fransen? KLM heeft prachtige kansen gekregen en deze ook benut, mede dankzij toegang tot de Franse markt. Er zijn nog nooit zo veel KLM-vliegtuigen in de lucht geweest en er zijn nog nooit zo veel bestemmingen aangevlogen door KLM. Als KLM met Lufthansa in zee was gegaan, waren ze net zoals Swiss geannexeerd. En als KLM door de Britten was overgenomen, was het hoofdkantoor allang naar Londen verhuisd en had de hele KLM waarschijnlijk niet meer bestaan. Ik verwoordde het in 2004 reeds zo: de Fransen geven je iedere dag een glas Margaux. Tegen de tijd dat je aan deze topwijn verslaafd bent, halen ze mogelijk de fles weg. De Engelsen geven aan je te appreciëren, steken direct een dolk in je rug en dan bloed je dood. Wat heb jij liever? Geef mij dan maar dat glas Margaux.”

    Hele interview is hier te lezen.
     
    Arjan69, noppie en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  17. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Hij heeft er wel een belang bij om het positief te brengen. Het zegt nl ook iets over zijn leiderschap en onderhandelings vermogen.

    Destijds was het waarschijnlijk de beste keus, maar dat betekent niet dat we er nu aan vast moeten blijven zitten. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Helemaal mee eens, maar ben bang dat KLM afzonderlijk te klein zal blijken om zelfstandig te overleven en dat ze dan alsnog een prooi voor Lufthansa of BA worden.
     
  19. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat dat wel meevalt de komende jaren, zo lang de economie het goed blijft doen. KLM laat zien dat ze in ieders geval goed kunnen snijden in de kosten.
     
  20. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    "Ze gaan door met staken tot het eind - tot hun resultaat is bereikt. Dat maakt de positie van het bedrijf heel fragiel. In de Golfstaten vieren ze nu feest. Die maatschappijen proberen Air France-KLM al jarenlang de nek om te draaien. Nu gaan ze achterover zitten, want het wordt in Frankrijk wel geregeld voor ze."

    Bron: Piloten KLM maken zich terecht zorgen over conflict bij Air France
     

Deel Deze Pagina