Economy Plus United: kosten...?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door appie, 15 dec 2015.

  1. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Gisteren heb ik een vlucht AMS-ORD vastgezet bij united voor 398 euro retour, 2 pp. Een hele mooie prijs, maar ik wil graag minimaal economy plus vliegen vanwege mijn lengte.
    De kosten voor economy plus zijn echter 180 dollar per persoon per vlucht, dus in totaal 720 dollar EXTRA tov de ticketprijs.

    Concreet mijn vraag: worden deze prijzen doorgaans lager, of moet ik met deze bedragen rekening houden?

    Het tarief heb ik voor 7 dagen vastgezet, kan dan gewoon nog annuleren. Mijn alternatief is wachten op de KLM werelddeal weken. Dan hopen op een KLM ticket voor ong 550 euro en 60 euro pp per vlucht bijbetalen voor economy comfort. Komt ongeveer op hetzelfde neer qua prijs, maar betere vliegtijden en FB miles/QF.
    Als de Economy plus toeslagen rond checkin lager zijn (bijv. 100 dollar of lager), dan ga ik voor United en boek ik later economy plus.

    Dus: adviezen.....?
     
  2. Maan

    Maan Guest

    *G geeft gratis.
     
  3. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Wat bedoel je met *G geeft gratis?
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Nee hoor. Tenzij je bij UA zelf zit.
     
  5. Maan

    Maan Guest

    Laatst nog Economy plus gevlogen met Turkish *G hoor ;-)
     
  6. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Eh jongens, ik ben wat in de war... Wat bedoelen jullie met *G en in dit geval met het 'bij UA zelf zitten'
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ze refereren naar Star Alliance Gold status:) En in dit geval Star Alliance Gold status hebben bij United Airlines zelf.
     
    appie vindt dit leuk.
  8. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Aha, thanks ;)

    Maar goed, ik heb geen Star Alliance Gold status (en kan die denk ik ook niet meer krijgen voordien), bovendien heb ik een tarief in boekingsklasse K, en volgens mij gaat het daar niet voor op.

    Maar wat denken jullie: loop ik een goede kans om de upgrade goedkoper te gaan krijgen, of kan ik toch beter in gaan zetten op een KLM ticket tijdens de werelddeal weken en dan 2x60 euro pp betalen voor economy comfort?
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Over het goedkoper verkrijgen van een 'upgrade' naar Economy Plus: daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik vlieg zelf nooit met Star Alliance.

    Ik weet daarnaast niet wat de reisperiode is en of je de mogelijkheid hebt om uit te wijken naar een andere luchthaven (DUS, ZWE, ZYR, BRU), maar ik kom tarieven naar Chicago ex. DUS met KL tegen voor €410. Wellicht is dat een goede optie?

    Ik weet niet of iemand vast heeft gelegd wat de prijs naar ORD was tijdens de afgelopen werelddeal weken/5-daagse kortingsperiodes, maar dat is misschien ook een goede optie, alleen zal je nooit op een prijs rond de €410 uitkomen! Succes daarnaast uiteraard niet gegarandeerd.;)
     
    appie vindt dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Aanvullend op bovenstaande is het misschien handig om op te kijken of je status kunt halen.

    Zelf had ik hier nooit echt focus op, maar kom er nu wel achter dat gratis goede plekken selecteren toch wel relaxed kan zijn.

    Als je dan zo'n ticket die @BWempe suggereert koopt, heb je al wat segmenten te pakken bij KL. Silver halen moet dan redelijk makkelijk mogelijk zijn.
     
    appie vindt dit leuk.
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hangt er natuurlijk wel van af of je daadwerkelijk genoeg vliegt om status te behalen, of je bereid bent om eventueel meer te vliegen om status te behalen én of je bereid bent om soms meer te betalen voor een ticket, waardoor je wél gebruik kan maken van je elite-perks.

    Wat ik nog niet had aangestipt, maar wat wellicht wel een mogelijkheid is: status matchen met Turkish Airlines. Ik weet er het fijne niet van, maar volgensmij krijg je daar twee jaar *G. Moet je natuurlijk wel status hebben om te leveragen, en ik heb uit je vorige posts niet op kunnen maken of je ook al daadwerkelijk ergens status hebt?:)
     
    appie vindt dit leuk.
  12. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb nergens status, dus helaas gaat dat niet op. Dat lukt me voor deze vlucht ook echt niet meer.

    Zal dus toch zaak zijn om te kijken naar de upgrade mogelijkheden.

    Heeft iemand ervaring met veranderende kosten van upgrade naar economy plus?
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoewel ik daarmee geen ervaring heb bij United betwijfel ik het. Bij BA werd een stoel selecteren op het upperdeck juist duurder naarmate de tijd vorderde.

    Je kunt het er op gokken. Als je op "safe" wilt spelen zou ik de suggestie van @BWempe opvolgen.

    Mocht je het overstappen op Amsterdam lastig vinden, volgens mij moet het ook wel mogelijk zijn om bijvoorbeeld een dag eerder het eerste segment te doen. Dan moet er uiteraard wel minder dan 24 uur tussen zitten. Als je kiest voor ZWE (treinstation Brussel, het eerste deel doe je dan per trein), dan kun je de terugreis sowieso skippen.
     
    appie en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  14. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb dit jaar 4 vluchten bij turkish airlines gedaan, dus verwacht niet dat ik daar een status kan krijgen. Als er geen andere opties zijn om een status te krijgen, dan is die weg dicht.

    Ik zou me voor kunnen stellen dat economy plus goedkoper wordt als er weinig bezetting is vlak voor de vlucht, maar misschien is dit hopen tegen beter weten in.

    Als ik 398 euro (ticket) + 360 euro (toeslag naar Economy Plus) = 758 euro p.p. moet betalen voor retour economy plus, kan ik volgens mij net zo goed wachten op een aanbieding bij KLM, omdat economy comfort bij KLM veel goedkoper is.
    Dus bijv. de wereld deal weken komende januari: hopelijk ongeveer ±570 euro retour (ticket) + 120 euro (retour upgrade economy comfort) = 690 euro.

    Hoe achten jullie de kans van op een dergelijk voordelig ticket tijdens de werelddeal weken (reizen 31 mrt 16 - 5 apr 16)?

    Verwachten jullie nog dat business class naar Chicago vanaf Amsterdam (of Bremen) richting de 1500 euro gaat tijdens de werelddeal weken?
     
  15. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    De kans voor een goedkoop KLM ticket tijdens de werelddealweken schat ik wel redelijk in. Volgensmij zat ORD er al een aantal keer tussen. Jou reisperiode valt niet in een reguliere vakantie, dus dat helpt ook wel mee.

    Wat betreft de business class tarieven: zeker bij KLM ga je €1500 ex. AMS niet redden, bij lange na niet. Amerika is altijd zeer aan de prijs bij KLM in C.

    Ik zal nu eens snel kijken of er nog andere opties zijn:)
     
    appie vindt dit leuk.
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    appie, Flying doc en jongesander vinden dit leuk.
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
  18. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Dat sas ticket ziet er super uit, alleen krijg ik m op de site niet geboekt.
    Betekent dat dat het tarief niet meer beschikbaar is of doe ik iets fout?

    Heel erg bedankt voor t meedenken. Dit is wel boeken 2.0 ;)
     
  19. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Goede redenatie, daar lijkt het inderdaad wel op! Dat tarieven niet boekbaar zijn komt vaker voor bij Google flights/ITA, het blijft een kwestie van trial and error. Vaak werkt het wel, soms niet. In dat geval moet je gewoon stug verder zoeken, want er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden;)

    De Scandinavische luchthavens zijn over het algemeen vrij goedkoop. Dit vanwege de prijzenoorlog die daar wordt gehouden, die ooit is ingezet door onder andere Norwegian.
    Daarnaast verschillen de ticketprijzen veel als je de mogelijkheid hebt om uit te wijken naar andere vertrekpunten (DUS, BRU, ZWE, ZYR, etc). Het blijft dus een kwestie van goed zoeken, en gij zult vinden;) Als het goed is het je nu voldoende info om een mooie zoektocht te starten:D Laat je weten wat het is geworden?
     
    appie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina