Economy + Business boeken in 1 reservering

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door MoonJ, 26 dec 2021.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of er een manier is om 2 Economy + 1 Business Class ticket tegelijk te kopen als je aan het boeken bent bij AF/KLM? Mijn mede reisgenoten willen Economy en ik wil Business alleen zie ik nergens een optie om de reisklasse te splitten als ik '3 volwassenen' kies.

    Alvast bedankt!
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Bellen is dan denk ik de enige optie.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Gaat niet. Zelfs niet via Personal Assistance. Ze kunnen wel de boekingen linken. Maar dat kan altijd.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.226
    Trofeepunten:
    508
    Boekingen linken is niet mogelijk, ze plaatsen slechts een notitie met het andere PNR in de boeking maar daar moet de agent dan wél naar kijken ;)
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  5. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Enkele weken geleden heb ik AMS-CTG-AMS geboekt. In verband met de nieuwe inreisregels heb ik gevraagd of wijzigen naar AMS-CTG-AMS-DUS mogelijk was, met AMS-DUS in economy class.

    Dit was niet mogelijk. Wat ze wel konden doen bij de Platinum Service Line, is een nieuw ticket uitgeven in de bestaande boeking, zodat het als 'transfer' in het ticket staat. Voor 120 euro een enkeltje DUS geboekt. Dus nu 2 ticketnummers in 1 boeking en overstappen naar Dusseldorf zodat ik geen PCR-test hoef bij terugkomst :)
     
    MRB en MoonJ vinden dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah ok helder! Dus het is niet mogelijk om later de boekingen echt 'samen' te voegen. Maar voor de rest is daar ook geen voordeel bij qua mijn Gold benefits toch? Niet dat als zij op de boeking staan ook korting krijgen op Comfort stoelen etc?
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2021
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Is het niet hoeven doen van een PCR test je 120€ waard?
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  8. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Zeker! Je leest steeds vaker berichten over onbetrouwbare testuitslagen of positief testen terwijl je geen klachten heb. In dat geval mag je de 11 dagen erna niet terug naar Nederland. Dat risico neem ik niet graag. Naar Duitsland kun je altijd terug :)
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Wat dat aangaande zou het ook Europees vastgesteld moeten zijn dat je op het moment van binnenkomst moet voldoen aan de EU voorwaarden. Want het is natuurlijk gek dat je als transferpassagier weer bent uitgezonderd. (Ik snap de beweegredenen wel, maar het klopt gewoon niet).
    Ik reis bijna alles buiten de EU via Düsseldorf, en hoewel ik sowieso al onder de uitzonderingen val waarvoor geen testverplichting geldt, maakt dit het inchecken en reizen wel wat makkelijker, want bij een outstation kent men ook niet alle regels. (En ik test genoeg in Nederland, en in mijn geval, een kleine 100 test inmiddels, en nog nooit prijs, en dat geloof ik dan ook weer niet, onmogelijk).

    Wel vindt ik niet dat je kunt zeggen EU heeft geen test nodig en buiten de EU wel, ik zou liever zien dat men gewoon naar de cijfers kijkt.
    Want ik moet uit Kyiv waar men 1800 positieve testen heeft een test overleggen, maar gisteren uit Parijs met 100.000+ besmettingen is er niets nodig.
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    De Air France klantenservice medewerkster heeft ze gelinked, zei ze, echter merk ik er niks van in MMB. Geen ramp natuurlijk maar vraag me af wat ze precies heeft ze gedaan. :D
     
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Zo proeft Franse gebakken lucht :D
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.226
    Trofeepunten:
    508
    Zoals eerder aangegeven heeft ze een notitie in het PNR erbij gezet (die jij zelf niet kunt zien) dat er nog een boeking is met PNR XXXXXX dat jullie samen reizen, meer niet...
     
    MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina