Ebola & vliegen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Mike, 11 aug 2014.

  1. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Met de uitbraak van het virus in Afrika & verschillende airlines die maatregelen nemen...:

    Hoe slim is het om via Afrika te vliegen?

    Ik twijfel nu om een DXB NBO AMS te boeken voor volgende maand omdat het natuurlijk niet nodig is om via NBO te vliegen..

    Wat denk jij: doen, niet doen?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Kans op besmetting is eigenlijk miniem tijdens zo'n reis. Het is een virus dat via lichaamsvloeistoffen wordt overgebracht, ergo bij close contact. Het is geen airborne virus. Maarja je zit wel een paar uur in een kist (met een passagier) die wellicht uit West-Afrika komt en echt goed schoon worden die vliegtuigen niet gemaakt tijdens een turn around. Dus mocht er iemand die besmet is lopen niezen/hoesten/spugen/weet ik veel. Kans blijft erg klein dat je hierdoor ziek wordt maar ik persoonlijk zou niet via Afrika vliegen.
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als het niet nodig is zou ik het denk ik ook even overslaan...
     
  4. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Tsja, Kenya is Oost-Afrika. De afstand tot het ebola-gebied is volgens mij grofweg net zover als tussen Nederland en Turkije. Ik zou het er niet om laten als er een mooie deal te vinden is. Maar het blijft een persoonlijke afweging natuurlijk...
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Maar NBO is natuurlijk een van de grootste Afrikaanse hubs. Ergo vele vluchten en passagiers uit West-Afrika. Dus je loopt natuurlijk wel een 'groter' risico als je via NBO gaat dan, bijvoorbeeld, DXB of IST.
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Tja, zelfs als het risico niet echt reeel is, is het toch een gevoelskwestie of je het aandurft.
    Maar goed, als het echt gevaarlijk zou zijn, zouden de airlines de boel dan niet dichtzetten?
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Als het echt een epidemie wordt. Maar je hebt maar één patiënt zero nodig en je hebt, zoals nu, al 1000 doden. Niet dat ik aan bangmaken doe hoor. Maar ik zou gezien deze situatie in die regio en de middelen die ze daar hebben het niet riskeren.
     

Deel Deze Pagina