E-visa voor St-Petersburg

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 5 okt 2019.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vanaf 1 oktober 2019 is het mogelijk om op een gratis E-visum naar St-Petersburg te reizen. Het visum is geldig voor een bezoek van maximaal 8 dagen. Een uitnodiging is niet meer nodig. Het visum wordt verleend in 4 kalenderdagen. Voor Kaliningrad geldt een soortgelijke regeling.
    Voor meer info:
    electronic-visa.kdmid.ru
     
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Handig, scheelt hoop gedoe, en geld. Hopelijk volgt Moskou ook?
     
  3. Bok

    Bok Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Erg handig, ik heb al jaren een zaken visum dat kost een hoop geld, hoeft nu niet meer
     
  4. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Dat is top. Vorig jaar rond de jaarwisseling geweest, dit is zoveel beter dan weer langs de ambassade te gaan. Gaat op het lijstje
     
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Is het eigenlijk toegestaan om vanuit Sint Petersburg door te reizen naar bv Moskpu met de trein en weer terug?
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is uitdrukkelijk niet toegestaan. Met dit visum moet je in St. Petersburg blijven.
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben er nog niet eerder geweest, maar ook bij mij staat St. Petersburg nu op de planning voor volgend jaar.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Als je een paar uur in Moscow moet zijn voor een zakelijke bespreking bijvoorbeeld kan je op en neer met de snelle Sapsan trein (ongeveer 3 1/2 uur one way). Je kan niet overnachten in een hotel in Moscow want er geldt een registratieplicht, dat gaat problemen opleveren
     
  9. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Goeie zaak, mijn visum voor augustus dit jaar kostte een flinke duit al met al. St. Petersburg is zeker de moeite waard voor een bezoek!
     
  10. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Is dat niet link in zo'n land als Rusland? Die regels voor st petersburg visum negeren en stiekem heen en weer naar Moskou gaan? Pakkans misschien klein maar als je betrapt wordt lijkt me dat je moeilijkheden krijgt..
     
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Met de Sapsan trein zou het best kunnen zijn dat de tickets op naam zijn net als met een vliegticket. Een uitstapje naar bv het paleizencomplex Peterhof 30 km buiten de stad durf ik hier nog wel mee aan. Is trouwens een aanrader om te bezoeken!
     
  12. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Sapsan trein ticket is op naam + paspoort nummer.... dus met een beetje pech heb je een probleem ( wordt op dit moment alleen naam gecheckt bij instappen)
     
  13. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Het e-visa is geldig voor St. Petersburg en de Leningrad Oblast (regio). Het paleizencomplex valt binnen Leningrad Oblast dus dat is gewoon toegestaan :)
     

Deel Deze Pagina