Durban, Zuid Afrika

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door VinceG, 28 sep 2018.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Gisteren te horen gekregen dat ik naar Durban mag voor mijn werk, maar een eerste zoektocht naar goede tickets heeft alleen maar minimaal 2 keer overstappen opgeleverd.
    Is er iemand met zuid-afrika ervaring die mij kan helpen?
    vertrek op zondag 21 okt en terug op vrijdag 26 okt. eco plus of business als het even kan.
    (liefst met skyteam, maar heb ook een oneworld account bij BA als alternatief.)

    Alvast dank!
     
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Je bent zeer duidelijk een business traveller omdat er geen zaterdagnacht in je verblijf zit. Prijzen schieten dan altijd omhoog.

    Wanneer mag je wel business vliegen? Want op basis van je post voelt het dat je Premium Economy mag, en alleen business als dit voor een redelijke prijs te verantwoorden is?

    Alleen BA vliegt vanuit Europa rechtsreeks naar Durban, dus het zou zeker moeten kunnen met 1 overstap.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Klopt allemaal! Het is fijn als ik er op maandag zo vroeg mogelijk ben zodat ik nog bij de klant langs kan om het een en ander door te spreken en voor kan bereiden zodat ik op dinsdag vroeg gelijk kan beginnen. Binnen europa kan ik dan op maandag vaak vliegen, maar helaas voor zuid-afrika wordt het dan op zondag vliegen. Zelfde verhaal op vrijdag, zo lang mogelijk doorwerken, maar niet al te laat thuis willen zijn op zaterdag.

    Premium eco mag zeker en business niet tegen elke prijs. Ik doe deze job nog niet zo lang en vooral binnen europa, maar nu ik meer ervaring krijg sturen ze me ook naar verre plekken. Ik kan het goed verkopen als ik business vlieg gedurende een nachtvlucht, want ik weiger op maandag aan de slag te gaan als ik niet redelijk geslapen heb. En rechtop slapen lukt mij gewoon niet ;-)
    Net als volgende week vlieg ik met qatar naar kaapstad voor eur 2275 in business. En dat zijn dagvluchten (helaas AMS-DOH geen qsuites :( )

    Overigens als ik bij BA kijk dan krijg ik daar ook alleen vluchten te zien met 2 keer overstappen ;-(
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2018
    thomassmit vindt dit leuk.
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    BA vliegt alleen maandag, donderdag zaterdag naar Durban dus dat gaat je in elk geval niet helpen.

    Zaterdag vertrekken is dus geen optie als ik het zo lees?
     
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Vliegt EK er nog heen?
    Anders dagvlucht naar JNB of CPT vliegen en vanaf daar (volgende ochtend) met SAA of Kulula naar Durban.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    SAA was toch zo goed als failliet?
    Is Kulula wat? Nog nooit van gehoord eigenlijk ;-)
     
  7. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Wij hebben destijds met Mango airlines gevlogen van Durban naar Kaapstad en dat is in principe gewoon een prima airline. Nette beenruimte en aardige crew.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  8. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Vlieg meestal met KLM via JNB of CPT. Overstap dan vaak de volgende ochtend.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Helaas moet ik nog wachten met boeken omdat het nog niet helemaal zeker is. Ondertussen wel gezocht en emirates en (1 overstap) en qatar komen er het beste uit qua prijs en tijden. Het fijne van qatar air is wel dat je een deel in eco kan doen en een deel in business. Zo kom ik uitgerust aan en kan ik gelijk door naar de klant na aankomst.
     
    vkpeter, lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik zit nu op 35000 ft hoogte in de qsuites van Qatar airways en ik denk dat ik zeker met hun ook ga vliegen naar Durban. Wat een fantastische ervaring!
    Heeeeel comfortabel in je eigen suite met erg goed eten en een perfecte service!
     
    Daan3, Flyer1981, Marcelle en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Geniet ervan
     
    VinceG vindt dit leuk.
  12. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Sterkte, we leven hier op de grond met je mee
     
    VinceG vindt dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    De business van Qatar is echt fantastisch. Kan het zeker aanraden.
    Ik zit nu op de terugweg in eco, maar dat is wel een heel erg groot verschil zeg! Eco bij andere maatschappijen is echt wel veel beter.
    Hoe komen zij aan een 5 sterren skytrax rating? Echt alleen op basis van hun BC product?

    De Qsuites is echt een droom! Het eten was fantastisch!
    En eigenlijk helemaal niet zo veel duurder dan eco. Ik vind het wel heel handig dat je bij qatar alleen de heen of terugreis in BC kan doen.

    Nu ik hun eco heb ervaren weet ik niet of ik Durban ook met Qatar ga doen. Lastige keuze! Misschien toch maar via JNB met KLM.
    IMG_20180930_153548.jpg IMG_20180930_174049.jpg IMG_20180930_175040.jpg IMG_20180930_180518.jpg
     
    lloydje33, Grouchy en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina