Precies dit. Ik moet in Augustus en September een paar keer weg. Maar mijn periodse eindigt 30 September. Alles wat ik met Skyteam zou vliegen, zijn weggegooide XPs.
XP berekenen binnen Europa is toch juist hardstikke makkelijk? Per leg 5 voor EC en 15 voor BC. Met momenteel dus de verdubbel actie.
Hier nog een. Heb de afgelopen twee jaar stug dooorgevlogen en XP's stroomden binnen. Kwalificatieperiode eindigt in september, dus terwijl iedereen die niet vliegt lekker platinum blijft worden bij mij voor de tweede keer 300 XP's afgeschreven. Heb dit jaar nog drie transatlantische reizen gepland staan, twee ervan al bij KLM geboekt in business, maar overweeg om ze te annuleren en bij AAdvantage eens status te gaan opbouwen.
Dit jaar nog doorvliegen heeft ook z'n voordelen. Doordat de XP's dubbel tellen zijn ze eigenlijk halve prijs. Door een buffertje bij elkaar vliegen kan je volgend jaar award tickets boeken zonder dat je XP's tekort komt aan het einde van de volgende kwalificatie periode.
Ik heb hetzelfde. Het voelt gewoon oneerlijk. Ik begrijp het, maar ik voel mij op het moment geen gewaardeerde klant. Stug doorvliegen en geen enkel voordeel krijgen terwijl als je niet vliegt het gewoon cadeau krijgt.
Als je het allemaal net haalt qua kwalificatie voelt het mogelijk wat oneerlijk. Maar ik vlieg ook stug door, zolang men de spelregels niet veranderd ben ik tot en met in ieder geval 2025 platinum, 2026 komt ook al in zicht. Die dubbele xp helpen dan ook wel mee.
Dit is natuurlijk om klanten te binden met eventueel zelfs een hogere status, net als het niet laten verlopen van statussen, als dat zou gebeuren zou de -op dit momemnt- loyale klant weleens bij de concurrent kunnen gaan kijken
De loyale klanten die stug hebben doorgevlogen en bij wie twee jaar achtereen 300XP's zijn afgeschreven terwijl anderen gratis statusverlenging kregen worden juist daarom verleid om bij de concurrent te kijken. Het aanhoudende US-inreisverbod gooit wel roet in het eten voor mijn AAdvantage ambities
Daar ben ik er zelf ook één van, al 2x is er 300XP van mijn zorgvuldig opgebouwde buffer afgetrokken, maar dit zijn vaak de mensen die al flink loyaal zijn dus die zullen niet snel overstappen; ja ze zullen misschien sporadisch een andere airline gebruiken maar denk dat het overgrote deel "gewoon" voor "hun" maatschappij zal kiezen...
Hoe je het ook uitlegt, klanten in deze categorie worden voor lief genomen. ("De sukkels komen toch terug.") Ik had dit ook via WhatsApp bij de klantenservice aanhangig gemaakt en kreeg een standaard antwoord. Mijn reactie daarop werd verder genegeerd. Logisch toch dat je dan bij de concurrent gaat kijken? En wat is er beter dan één elite membership? Twee!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook bloedirritant, maar het is marketing 101 dus wat dat betreft niet verrassend.
Even voor de helderheid: je verlengt daarmee wel steeds je Platinumstatus voor een jaar toch? Dus als je al Platinum bent en je vliegt door dan zou je in theorie toch weer een jaar Platinum moeten krijgen? (en dus bv. tot 2024 Platinum moeten zijn voor de echte XP'runners ;-) )
Daarmee verleng je inderdaad de Platinum status. Er zijn ook Platinum leden die geen overschot hadden en bij die leden wordt ook de status verlengd.