Dubbele XP's: verlenging in 2021?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jphorn, 5 nov 2020.

?

Dubbele XP's ook in 2021?

Peiling gesloten op 5 jan 2021.
  1. Ja, Q1 2021

    4 stem(men)
    8,2%
  2. Ja, eerste helft 2021 (t/m 30-6-2021)

    18 stem(men)
    36,7%
  3. Ja, heel 2021

    7 stem(men)
    14,3%
  4. Nee joh

    20 stem(men)
    40,8%
  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Voor de herkwalificatie per 1 oktober ben ik helaas (weer) afhankelijk van de aanvulling tot 300xp van Flying Blue, maar voor oktober t/m december heb ik voor 230xp aan vluchten staan. Als die xp's dan ook verdubbelen dan mag ik echt niet klagen.
     
    Ruut en DirkOnTour vinden dit leuk.
  2. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Waarom zou KLM dubbele XP doen? Vanaf 1 juli her-opent Europa en over de plas is ook geaccepteerd. Om die reden denk ik dat dubbele XP’s niet komen
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik hoop en denk dat dubbele XP’s wel komen. Het zakelijk verkeer zal voorlopig nog niet op het oude niveau terugkomen. Dubbele XP’s en miles zijn een stimulans om meer en duurder (BC) te vliegen en dat leidt tot een betere bezetting.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  4. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Dat zou mooi zijn. Ik heb net (voor het eerst) XP gedoneerd gekregen om mijn status te verlengen, en wacht nu op de berekening van de surplus-regeling. Tot die tijd, staat de teller op 0XP :eek:
    Net de zomervakantie besteld, en business tickets waren niet veel duurder dan economy class. Met 4 Europese vluchten en dubbele XP is dat alweer een goed begin. Als er toch geen dubbele punten zijn, waarschijnlijk overwegen om om to boeken naar economy.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Dubbele XP zijn zeker voor een aantal mensen een stimulans om meer vluchten te maken en zo ook een status te behouden of te verkrijgen.
    Of men daardoor ook duurder BC gaat vliegen weet ik weer niet, maar misschien is dat persoonlijk.

    Al moet worden gezegd als je aan XP runs doet, dan is een Business Klasse vlucht wel interessant, zeker met overstap, maar ik denk niet dat dat de doelgroep is waar KLM op mikt. Ik doe niet aan runs, al zou ik het moeten overwegen als ik Platinum Ultimate zou willen worden zodat ik achter een touwtje mag gaan zitten...
     
    Carel1, Ruut en Javadest vinden dit leuk.
  6. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk dat dubbele XP gewoon weer komen, per juli of zo.... Heeft trouwens al iemand ook gemerkt, dat KLM BC ( Europese vluchten) ineens wat goedkoper geworden. Voorbeeld AMS-LIS directe vluchten 470 eur retour ( normaal gesproken had nooit goedkoper dan 700 eur gezien).... Misschien probeert KLM een beetje prijs match doen want bij LH, LX, TP betaal je niet meer dan 390 eur.... of gewoon toch wat extra geld vangen ipv eigen personeel laten in BC zitten). AF met overstap rond 500 eur ( interessant in het geval XP dubbel miles actie komt).
     
    ErwinLansing en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is inderdaad goedkoop voor een rechtstreekse vlucht. Ik vlieg een paar keer per jaar naar LIS via CDG in Business en betaal dan meestal circa € 450. Dan krijg ik natuurlijk wel 2x zoveel XP’s ;). Ik heb voor begin oktober geboekt voor € 470.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    In de lounge op CDG is zelfs een met rood koord afgezet hoekje voor Ulti’s. Dat is toch wel een run waard ;).
     
    Timo, Nielsdejongen, Javadest en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb vorige jaar ( dubbel XP periode) ook vaak AF BC gevlogen. Ik heb trouwens wel paar keer AF Economy gewoon geupgrade via change ticket optie ( was paar keer zelfs 50-70 eur goedkoper om eerst Economy class boeken, vervolgens later proberen change ticket gebruiken en dan dezelfde dagen kiezen maar BC class)...
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    In de corona periode vorig jaar heb ik zelfs gezien dat omdat men maar 1 verdieping beschikbaar had. ik denk om mensen zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt te laten zitten, ze het koordje hadden weggehaald, en toen er een ulti kwam dat de mensen die daar zaten weg moesten.

    Alleen al daarom zou ik het willen...
     
    michiel1, Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Aanpappen met een stewardess of een piloot werkt beter dan ulti worden; dan mag je voor een gordijntje en dat is beter dan tussen de ulti's achter een koordje.
     
    michiel1, ErwinLansing, Thijsk en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Daan3, Eagle, Ruut en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    VinceG, Arturas en ErwinLansing vinden dit leuk.
  14. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Was ook zo vorige jaar….fijn!
     
  15. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
  16. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Dat wordt punten sparen :D.
    Welke routes binnen europa in C kunnen jullie aanraden voor een XP run?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Erg fijne deal! Heb veel prive tripjes staan dit najaar, nu goed voor 462xp :D Dit helpt erg goed mee om xp's op te bouwen voor PFL.

    'Helaas' komt er waarschijnlijk een klus in Caribisch NL tussendoor, dus dan worden de privetripjes vervangen door een paar WBC retours. Met dubbele xp is het, los van de besparing op de tickets, dan wel erg aantrekkelijk om de reis te starten vanuit BRE of DUS.
     
    westi en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Een bestemming van AMS via CDG bv AMS-CDG-LIS levert je in Business nu 120 XP op.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik zie in de app bij mijn vluchten dat het aantal te verdienen XP’s al is aangepast ;).
     
    Eagle en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Start in DUS of BRU en doe dan DUS-CDG-AMS-X en vv. Levert je dan 180XP op.
     

Deel Deze Pagina