Dubbele XP's: verlenging in 2021?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jphorn, 5 nov 2020.

?

Dubbele XP's ook in 2021?

Peiling gesloten op 5 jan 2021.
  1. Ja, Q1 2021

    4 stem(men)
    8,2%
  2. Ja, eerste helft 2021 (t/m 30-6-2021)

    18 stem(men)
    36,7%
  3. Ja, heel 2021

    7 stem(men)
    14,3%
  4. Nee joh

    20 stem(men)
    40,8%
  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.658
    Leuk Bevonden:
    2.433
    Trofeepunten:
    358
    Je XP's worden aangevuld tot wat je nodig hebt voor statusbehoud.
    Als je bijvoorbeeld Gold bent en je hebt nu 100 XP, dan wordt het aangevuld tot 180 XP.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    En dan worden 180 XP in mindering gebracht.
     
  3. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Dat is niet helemaal wat er op die pagina staat:
    "We’ll automatically top up the surplus XP for Elite members with a qualification period between July 2020 and February 2021, if it’s lower than last year. That way, you hold on to all your XP and don’t miss out on maintaining or boosting your status. The surplus XP will be added at the start of your new qualification period."

    Dit is op meerdere manieren te interpreteren. Vorig jaar had ik volgens mij 2 XP over nadat ik Gold werd. Omdat vlak daarna covid al uitbrak zit ik nu pas op iets van 80 XP (inclusief reeds XP via Amex). Gaat dit dan weg en wordt het terug naar 2 gereset?

    Overigens is dit wel wat ik me herinner van een eerder bericht. Vooral het bijzinnetje "if it's lower than last year" is een beetje verneukeratief, daar had ik even overheen gelezen nu.

    Dan zou ik mijn 80 ofzo XP toch kwijtraken dus? En ook voor niets de Amex XP erbij gezet vorige maand die ik meteen weer kwijtraak? Uiteraard gaat het boosten van status zo al helemaal niet zomaar lukken als ik weer bij 0 of bij 2 begin in een jaar waarin er sowieso ook nog een stuk minder gevlogen gaat worden o_O

    Ik denk trouwens dat de dubbele XP-actie nog verlengd wordt. Zeker omdat er nu zo weinig gevlogen wordt is het goed om zo veel mogelijk stimulans te hebben voor mensen om áls ze vliegen dan toch KLM te kiezen.
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.658
    Leuk Bevonden:
    2.433
    Trofeepunten:
    358
    Zo is het wel hoe ik het begrepen heb, als je dit jaar onder de 180 XP blijft begin je je volgende periode sowieso met 0. Pas je je meer dan 180 XP hebt krijg je die er voor je volgende periode erbij.
    Min de 180 van deze periode zoals @Carel1 al toevoegde.
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Er wordt dan gekeken naar het overschot per huidige vervaldatum en het overschot per de vorige vervaldatum. Alshet overschot van een jaar geleden hoger is dan nu, wordt het verschil aan je huidige saldo toegevoegd als “Surplus XP support”. Bij mij is zo 120 XP toegevoegd. De in de afgelopen periode bijgeschreven XP van Amex zijn daardoor voor niets geweest.
     
    RuudHier vindt dit leuk.
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ja, Flying Blue heeft een erg helder beleid. Je vergeet er alleen bij te vermelden dat je geboortedag niet op een vrijdag mocht zijn, behalve als het in combinatie is met een wassende maan, dan mag het wel weer. Als de naam van je moeder begint met een "G", dan kom je helemaal nergens voor in aanmerking.

    ;)
     
    VinceG, Urbanjazz, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ja dat is zo, maar gelukkig voldeed ik aan alle door jou genoemde voorwaarden .
     
    Urbanjazz, JosEnrafNonius en Thijsk vinden dit leuk.
  8. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Okee dan. Ze doen niet gewoon de hoogste van de twee, da's jammer. Ik word dan naar 2 XP gereset geloof ik.

    Lijkt wel alsof ze het allemaal lekker ingewikkeld maken zodat niemand het snapt en het ook lastig is om bijvoorbeeld te bezuinigen op het FB-team ;)

    Motiveert weer lekker om met de groep te blijven vliegen dit jaar. Zeker aangezien de huidige restricties zeker nog tot in het voorjaar zullen duren, en da's optimistisch. Dus ik heb straks een half jaar om alsnog het aantal punten te halen wat ik in 2019 in een jaar net haalde.

    Dus terwijl ik met de originele plannen voor 2020 Platinum zou gaan halen ga ik nu goud niet of met veel moeite kunnen behouden. Maar goed ik zal niet de enige zijn gok ik.

    P.S.: geen idee welke dag van de week ik geboren ben o_O
     
  9. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Goede gok, je bent niet de enige :)
    Ik verwacht dat er meerdere hulppakken komen vanuit FB als de restricties ver het voorjaar in voortzetten, zoals het er nu naar uit ziet.
     
    Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  10. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Thijsk vindt dit leuk.
  11. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen zaterdag met fb gebeld. Toen werd er gezegd dat de actie niet verlengd zal worden....
     
  12. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Dat is commercieel een goed antwoord. Stimuleert om vooral nu nog te gaan vliegen. Ik zou ze op 31 dec nog eens bellen...
     
    Miya en Carel1 vinden dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ah Vandaar! Het zit hem in de G.
    In maart van dit jaar viel ik naast de boot met het voordeel voor verlenging van mijn plat en kostte het gewoon de volledige mep. En als het echt maar tot feb 2021 is dan val ik er in maart ook weer psies naast.
    Maar goed, mij hoor je niet klagen, want ik haal het gewoon met het behalen van voldoende xp's.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Gewoon achteraan gaan. Je "anniversary date" moet er niet voor zorgen dat je overal naast pist, terwijl links en rechts van je het gewoon gratis uitgedeeld wordt. "Nee" heb je al, "ja" kun je krijgen.
     
    jphorn en Carel1 vinden dit leuk.
  15. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Mijn periode is inmiddels verlengd en ik heb 0 XP nu. Precies de XP zijn bijgeschreven om Gold te behouden en niets meer.
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je recht hebt op “Surplus XP Support” worden die XP’s later bij geschreven.
     
    RuudHier vindt dit leuk.
  17. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    De surplus xp werden bij mij 9 dagen na statusverlenging bijgeschreven.
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij zijn op 1 augustus 300 XP afgeschreven en op 18 september 120 XP als “Surplus XP Support” bijgeschreven.
     
  19. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Goeiemorgen,
    Bij iemand al iets meer bekend wat KLM gaat doen nu er nog weinig positief vooruitzicht is voor eerste helft 2021 ? Betreft uiteraard de XP punten en/of geldigheid.
    Ik ben nog geen persbericht / communicatiebericht van KLM tegengekomen, maar misschien heb ik eroverheen gelezen.
     
  20. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Toevallig heb ik gisteren 2 tickets geboekt en gelijk gevraagd naar de Dubbele XP. De aktie was tot vorige jaar en daarmee is de ook de aktie voor die 15% extra waarde in vouchers verlopen.
     

Deel Deze Pagina