Dubbele XP's: verlenging in 2021?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jphorn, 5 nov 2020.

?

Dubbele XP's ook in 2021?

Peiling gesloten op 5 jan 2021.
  1. Ja, Q1 2021

    4 stem(men)
    8,2%
  2. Ja, eerste helft 2021 (t/m 30-6-2021)

    18 stem(men)
    36,7%
  3. Ja, heel 2021

    7 stem(men)
    14,3%
  4. Nee joh

    20 stem(men)
    40,8%
  1. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    De redenering is volgens mij andersom. Juist omdat je minder kan reizen, behoud je zo je 'reguliere' XP's. Het zou dus in principe niets moeten doen met je plat4life. Ik denk zelf overigens niet dat ze het verlengen (al hoop ik dat wel natuurlijk).
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik verwacht ook niet dat ze het verlengen. Het is al einde november en volgens mijn matige geheugen hebben we de voorgaande jaren al eerder een mail over de dubbele XP's ontvangen
     
  3. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Aan de andere kant, zijn de maatregelen ook pas laatst weer verscherpt. Maar voor zover ik weet niet m.b.t. vliegen en dat lijkt me een goede peilstok.
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik zie niet veel extra reismaatregelen ingevoerd worden hoor. Maar dat kan natuurlijk nog komen.
    Maar ik denk niet dat ze het nog zullen verlengen.
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  5. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Sowieso was het natuurlijk wel erg ruim. En dubbele XP's EN gratis verlengen voor degene die het niet haalden.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Bij mij lukt dat wel. Helaas wel met langere wachttijd. Geld is altijd heel snel terug. Ik wou alleen dat het minder vaak nodig was om te bellen. Vaak zie ik de melding dat ik de boeking online niet kan wijzigen. Erg onnodig en jammer.

    Ik verwacht ook niet dat XP's/verdubbeling er komt voor 2022, maar veel reisbestemmingen hebben wel nog steeds beperkingen (Azië o.a.), en er worden nog steeds veel events geannuleerd in de VS. Big tech werkt grotendeels vanuit huis en sommige bedrijven zoals Google hebben een policy om geen real-life afspraken op te zetten.

    De ene persoon zal gemakkelijk alsnog punten halen, de ander zal in 2022 nog steeds moeite hebben. Ik verwacht wel dat het boekingsbeleid nog tot 1 juli flexibel zal blijven. Voor mij is dat een voorwaarde om überhaupt vooruit te boeken nu.
     
  7. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Dubbele XP is handig voor mensen die juist een status hoger willen bereiken, bijv. mensen die vlak voor de pandemie pas flink begonnen te vliegen.

    "Gratis verlengen" is voor mensen die de status al hebben. Daar heb je in principe minder aan als die mensen nu nooit meer vliegen.
     
    Persona5 vindt dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    @RuudHier
    AF Refunds
    • Refunds are available on tickets purchased before February 1, 2022, up to the departure of your first flight, for all travel on or before June 30, 2022. If the fare conditions of your ticket do not allow for a refund, you will receive a voucher with a one-year validity. You can request to be refunded at any time during the 1 year following its issue date.
     
    Amsterdam, Tim82 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Die discussie blijft inderdaad redelijk stil. Komt natuurlijk ook door afspraken die binnen de EU zijn gemaakt, alsmede met de VS, UK en Australasia voor het weer openen van grenzen.
    En eerlijk is eerlijk, het sluiten van grenzen is natuurlijk vooral een sympboolmaatregel, als je een ZERO covid beleid hanteert dan kan dat, maar zelfs Nieuw Zeeland stapt er vanaf. Mogelijk wat meer testen, maar ook testen voor gevaccineerden zorgt wel voor wat minder animo voor vaccinatie.

    Daarnaast, niet geheel onbelangrijk, er is veel staatssteun naar de luchtvaart gegaan, nu restricties opleggen kost kapitalen, en de vraag is hoeveel het bijdraagt aan het terugdringen.
    Want uit onderzoeken blijkt dat onder terugkerende vakantiegangers met het vliegtuig het percentage positief geteste eigenlijk relatief laag is.
     
  10. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    1,5x XP (zie andere draad)
     
  11. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Ze zijn snel ook. Alle vluchtenin de app zijn al aangepast van volgend jaar.
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Amsterdam, Godenzoon14, Karsten1993 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina