Dubbele XP's: verlenging in 2021?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jphorn, 5 nov 2020.

?

Dubbele XP's ook in 2021?

Peiling gesloten op 5 jan 2021.
  1. Ja, Q1 2021

    4 stem(men)
    8,2%
  2. Ja, eerste helft 2021 (t/m 30-6-2021)

    18 stem(men)
    36,7%
  3. Ja, heel 2021

    7 stem(men)
    14,3%
  4. Nee joh

    20 stem(men)
    40,8%
  1. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Hi all,

    Ik weet dat niemand een glazen bol heeft, maar denken jullie dat er een verlenging komt van de dubbele XP voor in ieder geval de eerste helft van 2021? Of zou KLM echt de stekker uit die bonus-XP's trekken op 31-12-2020? Ben benieuwd naar jullie verwachtingen.
     
  2. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    In plaats van de dubbele XP's moet gewoon de status een jaar verlengt worden ZONDER aftrek van XP.
     
    MilesHunter, SanderDekker, beuse242 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Ja dat hadden ze idd al moeten doen had een hoop gezeik gescheeld, Delta F.T.W
     
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dit!
     
  5. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Als dat toch eens mogelijk zou zijn ...
     
  6. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    De actie met dubbele xp's is medio zomer opgezet, toen er binnen Europa lekker gereisd kon worden. Het reizen is sindsdien een stuk lastiger geworden. Het lijkt mij reeel dat KLM deze actie verlengt. Ik kan mij voorstellen dat ze het nog niet aankondigen, om eventuele boekingen voor eind 2020 niet in de weg te staan.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  7. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    KLM en reëel is het zelfde als AirFrance en niet staken :rolleyes:
     
    VinceG, Morris, Sky93 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Welkom op Insideflyer @Sandeo. Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic.
     
    beuse242 en Thijsk vinden dit leuk.
  9. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Even off topic: maar niet minder relevant gegeven huidige situatie KLM: bij faillissement of doorstart (chapter 11) van KLM, is het aannemelijk dat je XP's en opgebouwde Patinum jaren worden ge-reset?
    Zelf vrees ik dat dit weleens zo kan zijn.
     
  10. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Flying Blue is gezamenlijk eigendom van AF en KLM, dus bij faillissement van KLM blijft het programma denk ik gewoon doorgaan (FB maakt geen onderscheid tussen status of die via KLM of via AF is behaald).
    Bij een doorstart zullen ze hun loyale klanten snel weer terug willen hebben, dus ook daar zie ik geen reden voor een reset.
     
    Carel1 en Nordic75 vinden dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het enige dat je dan kunt verliezen is Personal Assistance, dat is specifiek KLM.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  12. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb meeerdere xp-runs die niet doorgaan vw. corona. Had het idee om nog lekker voordelig extra xp te pakken. Dus hopelijk ook volgend jaar dubbele xp, lekker een paar jaar vooruit kwalificeren
     
    ErwinLansing en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Toch vraag ik mij af waarom KLM dat zou doen, ook volgende jaar dubbele XP.

    Ik snap dat het vanuit consument oogpunt vriendelijk lijkt, maar de vraag is, heeft KLM echt wat aan de klanten die XP runs doen.
    Of laten we het anders zeggen, ik kwalificeer mij ondanks corona, of eigenlijk dankzij corona altijd zeer gemakkelijk elk jaar weer, dubbele XP helpen, maar ik ben nu al tot 2023 verzekerd.
    Natuurlijk zal dat niet voor iedereen gelden, en ik begrijp dat de dubbele XP helpen voor mensen die een verre vlucht niet hebben kunnen maken, of diverse Europese trips niet door hebben zien gaan, maar wat er nu overblijft zijn mensen die vooral reizen voor werk, en dat zijn uiteindelijk toch wel de klanten die je wilt hebben.

    Al is natuurlijk klantenbinding voor KLM niet slecht, want zodra het kan verwacht ik echt een reisexplosie. En dan is het fijn als mensen toch voor bijvoorbeeld KLM kiezen, dat zal de yields zeker ten goede komen.
     
  14. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Het ligt inderdaad aan je persoonlijke situation, hoe je daar tegen aan kijkt. Ik ben elke keer net buiten de eerdere "hulppakketten" gevallen, en met mijn huidige teller en verwachte komende reizen, ga ik in mei terugvallen. Elke XP helpt dus.

    Maar de vraag voor KLM is, hoe veel extra klanten ga je aantrekken met zo'n actie, die niet zonder deze actie met KLM gevlogen zouden hebben? Dat verandert mijn keuze namelijk niet, want dat bepaald het virus. Ik ga weer lekker vliegen, zo gauw het verantwoord kan, tot die tijd, blijf ik thuis, ongeacht dubbele XPs of andere acties.
     
    VinceG, westi, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    KLM zal niet met dubbele XP nu specifiek een groep reizigers willen aantrekken om op vakantie te gaan, deze reizigers, (en die zijn er nu ook, vergis je daar toch niet in), kijken vooral naar de ticketprijs en vliegen te weinig om uberhaupt status te krijgen.
    Het kan KLM wel helpen om zodra de grenzen wat openen en mensen weer willen reizen bepaalde reizigers over de streep te trekken om voor KLM te kiezen omdat men wat makkelijker een bepaalde status kan halen, hierin zal KLM uiteraard ook kijken wat andere maatschappijen gaan doen.
     
    Thijsk en ErwinLansing vinden dit leuk.
  16. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Carel1 vindt dit leuk.
  17. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Om deze opmerking moest dus even hardop lachen... dat had ik even nodig! Dank!
     
  18. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk niet dat KLM deze actie verlengt, het was een aardige geste, maar ik denk niet dat het meer mensen doet vliegen. De mensen die "moeten" vliegen (vanwege werk) doen het toch al.

    Al met al heeft de dubbele XP me wel naar Platinum status geholpen... maar ik vlieg veel minder, van een paar vluchten per week, is het nu een paar vluchten per maand.

    Ik vraag me wel af hoe de frequent flyer programma's er in de toekomst uit gaan zien. Als het aantal reis bewegingen bij frequent flyers minder is, zul je verwachten dat ze op een gegeven moment de eisen voor het behalen of behouden van elite status naar beneden bijstellen... of meer punten toekennen.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik ben het eens dat men de actie naar verwachting niet verlengt. Want uiteindelijk gaat het erom om de echte frequent flyers aan je te binden en niet mensen zonder meer aan een 'status' te helpen.

    Ik verwacht overigens wel degelijk een reisexplosie zodra er minder reisbeperkingen zijn.
    En niet alleen in de toeristische sector, want ook daar zijn veel reizen uitgesteld en lang niet iedereen is er financieel op achteruit gegaan.
    Maar ook in de zakelijke sector, zoom metingen lijken leuk, maar direct contact is wel degelijk belangrijk. En bepaalde inschattingen kan je echt pas ter plaatse maken, je moet het hele plaatje zien.

    En het doel moet natuurlijk ook niet zijn om je lounges maar vol te hebben, want dat moet wel gezegd worden, de lounges van KLM zijn op dit moment niet uitgestorven, maar het is natuurlijk niet de drukte van november 2019 waar je op bepaalde tijden bijna geen plek kon vinden om te zitten. Nu is het eigenlijk elke moment van de dag 18:00 uur 's avonds in de Non-Schengen lounge. En dat vind ik persoonlijk wel weer prettig.
     
    Tim82 en Carel1 vinden dit leuk.
  20. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Hee, is dat nieuw? Eerst was het toch een ingewikkelde constructie waarbij he op de beginstatus die je een jaar ervoor had werd teruggezet toch?

    Begrijp ik goed dat dus als je Elite bent (Silver, Gold, Plat) gewoon toch je XP die je nu hebt behouden blijven? De mijne vervallen vóór het einde van het jaar en m'n Amex XP zijn ook net weer bijgeschreven.
     

Deel Deze Pagina