Dreamliner, of toch niet?

Discussie in 'SkyTeam' gestart door BIndair, 18 mei 2016.

  1. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze uiting van ongenoegen, en ik weet 't, ben niet de eerste die er tegen aan loopt, maar toch.
    Twee dagen geleden AMS - AUH (KL449) geboekt tussen kerst en nieuwjaar. 787-9 met de nieuwe BC, yey! Echt superblij.

    Tot vandaag. Ik check nog even m'n stoelen, en ja hoor. Schemawijziging: wordt 't een A330-300 met oude config.
    Hoezo balen.... :confused:

    Nog iemand tips of goeie ideeën?
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Je kan altijd even kijken of er een vlucht een dag eerder gaat of later met de nieuwe WBC en het KLM aardig vragen, maar je hebt helaas nergens recht op :(
     
    BIndair vindt dit leuk.
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Wat ik van meerdere mensen gehoord heb is dat als je even belt en aangeeft specifiek die vlucht te hebben geboekt om met de 787 te kunnen vliegen, ze er meestal wel in mee willen gaan je om te boeken naar een iets eerdere of latere vlucht, mocht die wel door de 787 uitgevoerd worden.

    Lukt het niet? Gewoon later nog een keer proberen en hopen op een andere agent :).
     
    BIndair vindt dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    In dit soort gevallen zo snel mogelijk bellen. Sowieso kan je binnen 24 uur annuleren, en dat willen we wellicht best oprekken met een goede reden.
     
    BIndair en Flying doc vinden dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Helaas. Gister is het schema voor AUH/MCT gewijzigd. Het wordt nu 2x per week een A332 en 5x per week een A333. Geen 789 meer.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  6. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik had idd ook meteen gebeld toen ik het zag. Had ook nog een klein akkefietje lopen, hoopte daarom nog op enige coulance van de agent die ik sprak. Maar helaas. Alleen bij tijdswijzigingen van langer 3 uur kun je mogelijk annuleren of wijzigen. Bij configuratie wijzigingen al helemaal niet.
    Ontzettend jammer. Had ik maar een paar dagen gewacht met boeken... :(

    Zou er nog een kans zijn dat er op termijn toch weer een 789 op deze route komt?
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ja hoor, die kans is heel goed aanwezig. De configuratie wisselt regelmatig. Op de shorthaul helemaal, de longhaul ben je nu de dupe van. Ik heb er ooit nog wel eens 6K aan punten voor gehad toe ik erover klaagde.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  8. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik zal toch nog eens even in de pen klimmen. Wie weet wat het oplevert.
     
  9. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het is helaas officieel bevestigd dat ze de 787 vervangen hebben op deze route door de A330 in de winter dienstregeling.

    "Op de dagelijkse vlucht tussen Amsterdam, Abu Dhabi en Muscat (KL449) wordt de 787 vervangen door een Airbus A330. Twee dagen gaat er een A330-200, de andere vijf dagen wordt er een -300 ingezet. Naar Calgary (KL677) wordt de 787 op donderdagen vervangen door een B777-200ER. Oorspronkelijk was de planning dat de 787 de route de hele week door zou bedienen. Naar Rio de Janeiro (KL705) wordt een combinatie van de 787 en de 777-200ER ingezet"

    Bron:
    https://www.upinthesky.nl/2016/05/19/klm-zet-787-meer/

    Je kan altijd klagen om te kijken of ze je kunnen compenseren. Niet geschoten is altijd mis :)
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    waar gaat de dreamliner nu op vliegen?
     
  11. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Vanaf maandag 31 oktober lijkt de 787 naar Calgary te vliegen. Daar gaat nu nog een A330 naar toe.
     
  12. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ben toch ook altijd benieuwd naar het 'waarom'. AUH lijkt me (als leek) toch een mooie bestemming om een glanzend nieuw toestel met de nieuwe WBC naar toe te laten vliegen. Ipv een A333, met 'oude' stoelen.
    Zou er mss nog hoop zijn voor de installatie van de nieuwe wbc in de a333?
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Het is zonde om een vliegtuig met de range van een 789 in te zetten op zo'n korte vlucht, tenzij het net in het schema past tussen andere longhaul vluchten.
    Op de A333 heb je gelukkig niet de alleroudste stoel. Tegen die tijd vrees ik dat de Airbus vloot nog niet is omgebouwd.
    Meerdere bestemmingen zijn de 789 'kwijtgeraakt', of hebben minder frequentie (Osaka, Edmonton, Calgary). In plaats daarvan krijgt KUL nu ook de 789 en ook de nieuwe lijndienst naar Colombo wordt met de Dreamliner uitgevoerd.
    Wat hier trouwens ook uit blijkt is dat de codeshare met Etihad blijkbaar geen eisen stelt aan een full flat stoel.
     
  14. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Dit heeft met veel factoren te maken, ten eerste vraag en aanbod, flight planning, roostering van vliegtuigen, onderhoud aan vliegtuigen etc.
    Is vaak niet eenduidig antwoord op te geven.
     

Deel Deze Pagina