Doet KLM nog lastig met handbagage in de cabine?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Escape, 3 dec 2022.

  1. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    @Escape Ik heb op intercontinentale vluchten nog nooit problemen gehad met volle bagagebakken eigenlijk. Ik zie hier ook voornamelijk ervaringen van binnen Europa. Zijn er op long haul vluchten dan zo vaak volle vakken? Nee toch?
     
  2. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Ik ook niet, maar heb een paar breekbare dingen die ik liever als handbagage meeneem ipv als ruimbagage. Zal er wel op anticiperen mocht ik alleen een tas als handbagage mogen meenemen.
     
  3. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
  4. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Zone 1 & 2 laten ze volgens mij met rust. Dus mocht je Sky Priority hebben, dan zit je goed.

    Een tas onder de stoel voor je is ook nooit een issue, het gaat om de bagagebakken.

    Check even de lijst met items die alleen in handbagage mogen. Als je daar genoeg van bij je hebt, dan is het toch ook lastig.
     
    Escape vindt dit leuk.
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dit is wel een reden dat ik het jammer vind dat er geen luggage tags meer worden toegestuurd bij het behalen van of vernieuwing van je status. Ik heb al vaker gemerkt dat als ze handbagage zoeken om in het ruim te vervoeren, ze bewust kijken naar die luggage tags en mijn trolley dus overslaan.
     
    ErwinLansing, Ruut, Urbanjazz en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Gister op CDG-AMS stond er een uiterst vriendelijke purser (AF) aan iedereen mede te delen dat in dit toestel (A320) de trolleys op de zijkant in de bakken paste, waarna ook iedereen ze op de zijkant erin schoof.

    Na boarding complete nog een mededeling over de PA dat boarding complete was en dat men nu vrij was om de overgebleven ruimte in de bagagebakken te gebruiken. :)
     
    Fripsmaster, ErwinLansing en Urbanjazz vinden dit leuk.
  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    In tegenstelling tot 95% van de andere passagiers reis ik niet met mijn hele hebben en houden als handbagage maar toch plukte ik daar de zure appels van. Ik reis altijd met mijn vintage lederen airline tas welke dus altijd een makkelijk slachtoffer is voor wanhopig cabinepersoneel. Dit ondervond ik ook vanuit CDG naar AMS (business, rij 1) toen er weer iemand een gigantische handbagage koffer in de bak wilde duwen. Mijn tas werd simpelweg er uit gehaald door de stewardess en in het vak waar de demonstratie kit ligt voor de veiligheidsdemonstratie gestoken. Even lekker de klep dichtduwen en ja hoor.. bij aankomst zat het ‘slot’ van de bagagebak dus in mijn tas. Flinke “ladder” nu aan de zijkant. Top! :mad:
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Apart, en die koffer was van een EC passagier?

    Ik heb wel eens gezien dat iemand haar tas op een BC plek legde (en zelf EC zat). Achter die persoon kwam toevallig net de BC passagier binnen lopen, zag het gebeuren en gooide die tas zo haar schoot in. Het zag er een beetje aso uit, maar ik moest stiekem wel lachen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb nog nooit mijn rugtas onder de stoel voor me gelegd.* Ik ben niet van plan met minder beenruimte te reizen omdat bijna heel het vliegtuig maar een koffer meeneemt aan boord.
    Mijn koffer mag ik gratis inchecken en doe dat dan ook meestal, maar omdat andere mensen dat niet doen moet ik vervolgens maar krapper gaan zitten. Daar bedank ik vriendelijk voor iig.

    *Als ik wel een koffertje bij me heb vind ik het overigens geen probleem om eventueel mijn rugtas onder de stoel voor me te leggen.
     
    Urbanjazz en MichaelNight vinden dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik doe ook altijd mijn rugtas in de bakken en daar bovenop mijn jas. Jas los in die bakken leggen vraagt ook om verkreukeld te worden.
     
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Heerlijk als ze zo proactief vooruitdenken en reizigers opvoeden :)
     
    Godenzoon14, Escape en Ruut vinden dit leuk.
  12. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Nee was een mede business class passagier. Wat het nog extra vervelend maakte, want je kunt als Business class reiziger natuurlijk extra baggage in het ruim meenemen zonder kosten.
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik reis eigenlijk altijd wel met een handbagage trolley op korte vluchten omdat ik simpelweg het risico niet kan nemen dat deze kwijtraakt, en er ook aardig wat apparatuur in zit+ al mijn kleren voor het weekend. Eigenlijk de enige reden dat ik vroeg wil boarden is dan ook om een plekje in de bagage vakken te hebben. :D
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  14. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Precies dat. Ik probeer altijd als eerste te boarden sta soms een half uur te wachten als eerste in de rij berg mijn trolly en jas op kruip in de hoek en lees wat probeer niet naar het andere volk te kijken dat in een lange stoet nog 20 minuten lang langs loopt. Ergste zijn asos met een grote rugzak om even links kijken en beng een rugzak op je hoofd, even rechts kijken en boem een schouder van een andere pax uit de kom. Ook leuk, chinezen. Serieus? gewoon doorlopen ook als het gangpad geblokkeerd is. Maar goed, vroeger werd er goed gecontroleerd op cabin luggage en het lijkt of men dat maar gewoon opgegeven heeft, kom maar binnen allemaal...
     
    SanderDb, michiel1 en MichaelNight vinden dit leuk.
  15. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    In Bergen wilde iemand een tas met 6 badminton rackets als handbagage meenemen. Compromis: The rackets (hoewel te lang) mochten zonder de tas als handbagage.

    Ik kreeg zondag een upgrade naar 1C in business class (737-700). Die stoel staat garant voor wat @bernard beschrijft, want staat feitelijk in het gangpad. Bij het boarden maar op 1B plaatsgenomen.

    Normaal kies ik altijd een raamplaats voor de rust. Met vroeg boarden om redenen die @MoonJ beschrijft. Nu is het ook zo dat veel van mijn handbagage helemaal niet in het ruim mag, dus veel zorgen maak ik mij er niet over.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  16. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Vanochtend wilden we op AMS de Koffers inchecken. Bij de Sky Priority stonden lange rijen met baggage. Op een moment kwam de medewerkster van de Ultimate balie en heeft ons naar de Economy baggage balie gestuurt. Daar konden wij de koffers zelfs labelen. Dat ging echt sneller.
    Voordeel: zonder de "Priority-Label" kwamen de koffers in BSL als een van de eersten van het band. :) Met dat Label wachten wij meestal wat langer. :(
     
    ErwinLansing en BartF vinden dit leuk.
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik was gevraagd voor Quality Observer voor mijn vlucht naar WAW van gisteren met nadruk op vlucht en aankomst. Veel kado's bij me, dus koffer ingecheckt. Mijn koffer kwam als nr 43 eruit, daarvoor waren 6 prio labels en de rest dus zonder.
    Ik wist gelijk weer waarom ik normaal HBO reis :(
     

Deel Deze Pagina