Dit is ‘m: De nieuwe KLM Premium Comfort

Discussie in 'Nieuws' gestart door MdT, 27 mei 2022.

  1. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
  2. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Wat raden jullie aan qua stoel in premium comfort? Ik ben zelf 1m93.

    ik neig naar de achterste rij omdat je dan bij de recline niet degene achter je stoort.

    Heeft iemand adviezen over de beste PC stoel in 787-10?
     
  3. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Jammer dat de 777 toestellen pas als laatste aan de beurt zijn.
    Ik had gehoopt in December 2022 al de mogelijkheid te hebben om voor Premium Economy te kiezen gewoon om het eens te proberen ipv. EC.

    Als ik het artikel lees zal dit waarschijnlijk niet gebeurd zijn..
     
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Beboud je dan wel je bagage voordelen t.o.v. economy?
     
  5. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    En hoe hebben ze het financieel opgelost? Geld terug van je upgrade of?
     
  6. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Ik stel de vraag ook even hier:

    Heeft iemand ervaring met een downgrade op een reward ticket? Wat is de compensatie? 75% refund Of is het voordeligere om te annuleren en een nieuw ticket te boeken?
     
  7. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Edit, Gebeld konden wel economy comfort stoel aanbieden, maar annuleren en opnieuw boeken in economy was flink voordeliger in punten & belastingen.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  8. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Pfff… ik heb het ook zitten helaas. Premium Comfort geboekt naar GIG eind januari met een 787-9. Begin vorige week een mailtje dat mijn heenvlucht ineens 11 uur later vertrekt en de terugvlucht 6 uur vroeger, de volgende dag gevolgd door een nog een mailtje dat ik i.v.m. een equipment change ben gedowngrade naar economy class.

    Ik had zelf inmiddels nog een los GOL-ticket gekocht voor een binnenlandse vlucht, maar door de gewijzigde vluchttijden van de KLM heb ik die opnieuw moeten boeken à 300 euro. En nu moet de Koninklijke mij ook 75% van 1.500 euro terugbetalen, dus er gaat een totale claim van 1.400 euro de deur uit. Dan ben ik voor 100 euro retour gevlogen naar Brazilië :)

    Heb nog met Customer Care gebeld en gezegd dat me dat vanuit hun perspectief niet rendabel lijkt. Mijn tegenvoorstel was dat ze mijn 1.500 euro mogen houden maar dat ze me upgraden naar business class en dat ik nota bene bereid ben het prijsverschil met miles te betalen. Win-win zou ik zeggen, maar dat zagen ze bij de KLM anders. Computer says no, dus ze betalen me liever 1.400 euro terug. Ook goed :D
     
    ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.
  9. RamonKr

    RamonKr Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Inderdaad vervelend als vluchten zo verzet worden. Ik snap echter niet helemaal waar die 1400 euro vandaan komt.

    De downgrade vergoeding komt neer op 1.125 euro, dus ik vermoed dat je ook het 300 euro kostende GOL ticket gaat declareren. Echter geef ik je hier niet veel kans van slagen, aangezien het om een los ticket gaat en KLM hier dus niet voor verantwoordelijk is.
     
  10. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Beetje herkenbaar met wat ik ervaarde. Tijdens corona een voucher ontvangen die eind vorig jaar verliep. Zelf voorgesteld dat ze de vervaldatum mogen opschuiven i.p.v. uitbetalen gezien KLM vrij vaak (negatief) in het nieuws was over alle kosten.

    Net als bij jou gaf de computer maar één ding aan, en dat was uitbetalen..
     
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  11. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb even jullie advies en pro-tips nodig :D

    Zoals ik eerder al schreef ben ik op mijn reis AMS-GIG-AMS gedowngrade van PC naar economy. Volgens de EU-verordening heb ik o.b.v. de afstand nu recht op 75% van mij ticketprijs terug.

    Complicerende factor: ik heb op beide vluchten een upgrade offer naar BC gekregen tegen gereduceerd tarief. Maar dan hebben we het natuurlijk over een upgrade vanaf eco, niet vanaf PE (ik was immers gedowngrade). Uiteraard zal KLM nu wel zeggen dat ik dan geen recht meer heb op compensatie, maar die strijd ga ik graag aan.

    Als ik online compensatie wil aanvragen, krijg ik de melding dat mijn gehele ticket geannuleerd wordt. Nu kan dat niet zo heel veel kwaad aangezien ik al lang en breed terug ben, maar ik wil wel voorkomen dat morgen ineens mijn miles en XP o.b.v. het PE tarief worden teruggeboekt.

    Iemand hier ervaring mee of al eens in een gelijkaardige situatie gezeten?
     
  12. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Blijkbaar heeft niemand hier al eens in dezelfde situatie gezeten (gelukking maar :D), dus ik heb zojuist mijn compensatie voor de initiële downgrade aangevraagd. Fingers crossed dat ze niet al m’n miles en XP afpakken straks! Maar ze zullen mijn aanvraag sowieso wel afwijzen omdat ik mezelf bij het inchecken heb geüpgrade naar BC…

    ik hou jullie op de hoogte.
     
    MoonJ, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  13. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Dat is een stoelupgrade, geen cabineupgrade zoals ze zelf al te graag uitleggen, je krijgt immers ook geen XP voor business.

    Van Premium naar Economy is echter wel een cabinedowngrade. Daarnaast zou een upgrade naar business vanuit Premium wellicht minder hebben gekost.

    Het lijkt mij dat het één niets met het ander te maken heeft. Ben benieuwd wat er uit komt.
     
  14. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Na een initiële bevestiging dat ik inderdaad was gedowngrade en dat mijn verzoek was doorgezet naar het refund department, kreeg ik na enkele dagen een mail dat mijn claim is afgewezen en het dossier is gesloten. De enige uitleg die erbij stond is dat ‘your document has been fully used’.

    Ik heb het er uiteraard niet bij laten zitten en heb telefonisch het dossier weer laten heropenen. Nu weer 2-6 weken wachten
     
  15. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Voor het eerst gevlogen in een 787-10 met de nieuwe pc aan boord. Conclusie: de service voorin bij de bc is er op achteruit gegaan.
    Personeel in de bc had weinig tijd, was vooral druk bezig in pc. Ben benieuwd of dat eenmalig was, ga het over een dag of 10 meemaken bij de volgende vlucht waar ook pc aanwezig is.
     

Deel Deze Pagina