Dit is ‘m: De nieuwe KLM Premium Comfort

Discussie in 'Nieuws' gestart door MdT, 27 mei 2022.

  1. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Alleen niet op die datum…

    edit: zie nu dat je met 2x een enkeltje gelijk hebt
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2022
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Godenzoon14, Daeni, ErwinLansing en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Lijkt erop alsof KLM de "sweet spot" heeft gevonden. Ben benieuwd of ik zelf niet liever business class blijf vliegen maar misschien als de prijs goed is voor een dagvlucht...
     
    Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  4. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Hier in ieder geval mijn betaalde ticket geannuleerd en nu een retourtje voor 45.000 Miles + tax in Premium Comfort geboekt.

    Benieuwd naar de ervaring!
     
  5. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Zit nu op dit moment in de BC in de 787-9 naar Las Vegas. Zie dat vanaf 27 oktober dit toestel dus ook Premium Comfort heeft. Volgens mij weet de crew dat nog niet ;)
     
    Daeni vindt dit leuk.
  6. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    375
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    ErwinLansing en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Vreemd, sinds Premium Comfort kan ik niet meer upgraden vanaf Economy naar Business (met miles). Telefonisch kunnen ze niks doen omdat het gaat om miles.
     
  8. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Bjorn vindt dit leuk.
  9. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
  10. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Lijkt toch een vertraging te zijn met de ombouw van de kisten. Ik zie net dat mijn plek op vlucht naar Houston komende maandag weer gewijzigd is. Helaas geen premium economy, terwijl ze dit twee weken geleden nog gewijzigd hadden.
     
  11. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Vorige week kennis mogen maken met Premium Comfort. Het is zo nieuw dat alle crewleden op de vlucht er nog niet mee hebben gewerkt. Maakte de sfeer extra leuk. Bij elke ronde (eten of drinken) spreken ze je netjes aan met je naam wat voelt als waardering. Stoelen zitten heerlijk met veel beenruimte. Zeker voor herhaling! Mooie tussenstap tussen Economy en Business.
     
    ErwinLansing, Tim82, michiel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Waar ik me zorgen over maak is het verdwijnen van de riante beenruimte op 10HJK van de triples. Dit maakt long haul voor mij nog enigzins verdraagbaar met 2.01m lengte. Werkgever zal geen bedragen van rond 2000 euro betalen voor Premium, vandaar.
    Ik vrees dat mijn zorg terecht is omdat 10HJK zo ruim is ivm het verspringen van rij 6HK die ervoor staat. Met de nieuwe WBC klasse indeling van 1-2-1 staan de stoelen allemaal precies op dezelfde afstand volgens mij. :(
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als ik de InsideLook zo bekijk ziet het eruit alsof de eerste rij Economy (Comfort) nog steeds erg riant is qua beenruimte. Zie hieronder. Dit is dan wel de 787-10 maar lijkt me dat dit ook bij de -9 en 777's het geval zal zijn.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2022
    MdT, noppie, Vliegende_Keep en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De beenruimte is voor mij in Economy Comfort niet het probleem, maar bij stoel 10HJK is het wel zo dat je juist aan het raam kan zitten, en midden in de nacht als iedereen slaapt je dan op kan staan zonder de medepassagiers te hoeven storen zodat je je niet schuldig hoeft te voelen om naar de WC te gaan en gelijk wat stroopwafels kunt 'scoren'
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Het vervelende aan bulkhead seats vind ik dat 1, de stoelbreedte minder is (ben niet de dunste) maar ook dat het entertainment scherm niet op redelijke ooghoogte is. Ik kan toch niet de enige zijn die last van z'n nek krijgt zo schuin naar beneden kijkend?:eek:
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ja vind dat ook wel waardeloos, maar vooral op een nachtvlucht is die extra beenruimte en het kunnen opstaan zonder je buurman/vrouw wakker te hoeven maken wel veel waard. Maar door die massieve leuningen kan ik dan weer niet een beetje half naar m'n zij draaien. Zo is er altijd wel iets.. :D
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb geluk dat ik er altijd wel in pas. Wat mijn grootste nadeel is dat ik drinken onherroepelijk eraf laat vallen. Ik vraag altijd om het blikje, en geef aan dat dat is omdat ik mezelf ken, een bekertje is direct leeg als het op de grond valt, een blikje is dat niet in één keer....
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Daarom drink ik alleen bier aan boord, daar krijg je altijd het blikje bij... :rolleyes:
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Je hebt er wel eens van het cabinepersoneel bij die doen dat het heel raar is als je een blikje vraagt, maar daarop is mijn reactie, maar een blikje bier of flesje wijn mag toch ook, dus waarom zou een blikje cola niet kunnen.
    Je ziet ze denken en compleet hulpeloos om daarop goed te kunnen reageren. :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Het is ook nog eens makkelijker voor ze om een blikje te geven.
    Net als een plastic glas bij m'n biertje, dat maakt het alleen maar onhandiger op dat wiebeltafeltje :D
     

Deel Deze Pagina